Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nikon d200
Fra : Erik Madsen

Dato : 07-09-09 13:33

Hej. Er der nogen der ved, hvordan man ser hvor mange exp. et Nikon d200 har
taget, hvis man i det hele taget kan det. Jeg kan ikke se det i
brugsanvisningen nogen steder.
Hilsen
Erik.

Fra : Robert Piil

Dato : 07-09-09 13:36

Erik Madsen skrev:
> Hej. Er der nogen der ved, hvordan man ser hvor mange exp. et Nikon d200 har
> taget, hvis man i det hele taget kan det. Jeg kan ikke se det i
> brugsanvisningen nogen steder.

Hvis D200 fungerer som så mange andre Nikon'er, så tag et JPG-billede og
kig efter total shutter releases i EXIF.

--
Robert Piil

Fra : Bo Bjerre

Dato : 07-09-09 13:44

> Hvis D200 fungerer som så mange andre Nikon'er, så tag et JPG-billede og
> kig efter total shutter releases i EXIF.

Ja, det virker. Men ikke alle exif læsere viser alle datafelterne. Men
Opanda kan det. Det er ikke nok at tage et raw billede og konvertere til
jpg.

Bo //

Fra : Erik Madsen

Dato : 07-09-09 18:19

"Bo Bjerre" <bo@sarek.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, det virker. Men ikke alle exif læsere viser alle datafelterne. Men
> Opanda kan det. Det er ikke nok at tage et raw billede og konvertere til
> jpg.
>
> Bo //
Tak for hjælpen. Jeg fandt det i exif. og det kan læses med Irfanwiev med
exif plugin. Alt det er gratis og kan hentes på Irfanwiev's hjemmeside.
hilsen
Erik.