MS Windows
briani 27239
Win7 32 eller 64 bit
Fra : Helge Hammer

Dato : 07-09-09 14:42

Jeg har et stykke tid kørt Windows Vista Home Premium 64 bit på mit
mediecenter. På grund af dårligt understøttede drivere og
upgraderinger, der gang på gang mislykkes, har jeg nu slettet Vista og
installeret Win7 RC 32 bit - og det kører uden problemer.

Nu er spørgsmålet, om jeg bare skal køre videre med 32 bit, eller jeg
får lige så mange problemer som med Vista, hvis jeg køber Win7 64 bit,
når den tid kommer.

Hardware Fatal1ty bundkort med QuadCore 2.66 og 6 MB RAM.

Hvordan er stemningen?

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 07-09-09 14:56

"Helge Hammer" <helge.hammer@elromail.dk> skrev i en meddelelse
> Hardware Fatal1ty bundkort med QuadCore 2.66 og 6 MB RAM.

6 MB ram - det var ikke meget

> Hvordan er stemningen?

At hvis du vil udnytte dim ram fuldt ud, så skal du op i 64bit

Nu er den færdige version af Win7 ikke på gaden endnu, så det er nok
lidt svært at spå om 64 bit versionen ud fra beta'er og RC versionerne.

Men Win 7 tegner langt bedre end Vista på alle andre punkter, så hvorfor
ikke på dette også

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Nicolai

Dato : 07-09-09 16:14

> Nu er den færdige version af Win7 ikke på gaden endnu, så det er nok lidt
> svært at spå om 64 bit versionen ud fra beta'er og RC versionerne.

Jo den er :)

Jeg bruger den og har INTET haft af problemer i nogen art.

Fra : Helge Hammer

Dato : 07-09-09 17:13

Nicolai skrev:

> Jo den er :)
>
> Jeg bruger den og har INTET haft af problemer i nogen art.

Og det ER 64-bit versionen, du har?

Helge.

Fra : Nicolai

Dato : 07-09-09 18:21

> Jeg bruger den og har INTET haft af problemer i nogen art.
>
>Og det ER 64-bit versionen, du har?

Jeps. Den spiller max.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 07-09-09 20:12

"Nicolai" <spam2005@nifo.dk> wrote in

> Jo den er :)

Jeg har da også en version af Win7 64bit, men det er stadig kun en RC
og ikke den endelige version.

Hvorvidt den spiler max skal jeg ikke kunne sige. Har stadig kun
betatestet på 32 bit versioner.

--
Fordi folk læser oppefra og ned.
Hvorfor er topposting irriterende?

Fra : Nicolai

Dato : 07-09-09 20:15

> Jeg har da også en version af Win7 64bit, men det er stadig kun en RC
> og ikke den endelige version.

Jeg prøvede også RC - de spillede også max imho.

> Hvorvidt den spiler max skal jeg ikke kunne sige. Har stadig kun
> betatestet på 32 bit versioner.

Hvorfor? :)

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 07-09-09 20:50

"Nicolai" <spam2005@nifo.dk> wrote in news:4aa55b9b$0$36581
$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Hvorfor? :)

Fordi jeg primært har testet på ældre hardware, og kun kørt betaen på mit
hovedsystem for sammenligningens skyld.

Fra : JBJ

Dato : 08-09-09 09:50

"Kent Oldhøj" <kent@oldhoj.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> $edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Fordi jeg primært har testet på ældre hardware, og kun kørt betaen på mit

OT - Når nu du har testet den på ældre systemer, er der så en klar
forbedring i forhold til XP og Vista på selvsamme systemer?

Eksempel: Jeg havde XP på min gamle bærbare og den kørte OK, dog gik den i
stå ind imellem når den løb tør for RAM. Så jeg skiftede til den nyeste
Ubuntu og der går den aldrig i stå, dog var der en del vanskeligheder med
at sætte den op - men at det kører som det skal og hastigheden også fik et
ryk opad gør at det er at foretrække,

Så hvad jeg spørger om, er om det kan mærkes at Win7 er klart forbedret?
Indlæses brugergrænsefladen hurtigere og er den hurtigere at arbejde med
end XP og Vista?

Jeg ved hvad MS skriver er mindste krav men hvad er det reelt?

Ikke at jeg tror min gamle bærbare kan klare Win7, men jeg har andre
systemer der måske ville kunne.

Med venlig hilsen / With kind regards

Jan Johansson

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 08-09-09 11:46

"JBJ" skrev i en meddelelse
> OT - Når nu du har testet den på ældre systemer, er der så en klar
> forbedring i forhold til XP og Vista på selvsamme systemer?

Jeg har haft installeret XP, Vista og Win7 på samme hardware, så der
kunne sammenlignes nogenlunde fair.

Vista var klart noget skrammel, der var alt for resourcetung og blev
droppet efter en måned.

XP kører stadig bedst - men Win 7 er meget tæt på, så når de får
optimeret den fuldstændigt, så tror jeg på at den bliver rigtigt god.

I alle tre tilfælde har jeg kørt med "klassisk visning" for at slippe
for alt det overflødige lir som der især er meget af i Vista.

Men status er at jeg kører XP på 3 pc'er og Win7 på en pc indtil
videre - men der kommer nok Win7 på alle når SP1 kommer og de har lappet
de værste børnesygdomme.

Foreløbig er Win7 kun ude i en beta/RC version, der dog kører
fortrinligt - den færdige udgave skulle være på gaden i oktober - og så
går der vel et halv årstid før SP1 kommer.....

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : JBJ

Dato : 08-09-09 12:25

"Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
> Med venlig hilsen Jan Vestergaard
> Web: www.jve.dk - email kan sendes via hjemmesiden
> - men indlæg på Usenet bør normalt besvares i gruppen

Hej Jan, mange tak for svaret:)

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 08-09-09 14:25

"JBJ" skrev i en meddelelse
> Hej Jan, mange tak for svaret:)

Velbekomme - det er som med alle indlæg her på Usenet mine personlige
erfaringer - andre har helt sikkert andre oplevelser

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : N_B_DK

Dato : 10-09-09 18:14

"Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid> wrote in message

> Foreløbig er Win7 kun ude i en beta/RC version,

Nej, den er også ude i RTM.

--
MVH. N_B_DK
HP MSA20 kabinet købes.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 08-09-09 13:37

"JBJ" <thunder@spoergmig.invalid> wrote in

> Så hvad jeg spørger om, er om det kan mærkes at Win7 er klart
> forbedret? Indlæses brugergrænsefladen hurtigere og er den hurtigere
> at arbejde med end XP og Vista?

Min oplevelse af Win7 sammenlignet med både Vista og XP på samme
hardware er følgende:

Under 1 Gb RAM er XP stadig at foretrække.

1-2 Gb RAM giver dødt løb mellem XP og Win7. Vista halser bagefter.

Over 2 Gb RAM vinder Win7 men forskellen ned til Vista svinder markant
ind. XP har systemmæssigt ikke glæde af de flere RAM.

Sammenligningerne handler alene om rene systeminstallationer plus
OpenOffice, og er foretaget på min Acer 5920G med 512 Mb RAM, 1 Gb RAM,
2 Gb RAM og 4 Gb RAM. I sidstnævnte tilfælde udnytter ingen af OS'erne
alle 4 Gb.

Fra : N_B_DK

Dato : 10-09-09 18:03

> Nu er den færdige version af Win7 ikke på gaden endnu, så det er nok
> lidt svært at spå om 64 bit versionen ud fra beta'er og RC
> versionerne.

RTM versionen er nu færdig, den er bare ikke givet fri til alle endnu.

Fra : Rado

Dato : 12-09-09 02:07

On Thu, 10 Sep 2009 19:03:22 +0200, "N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk>
wrote:

>"Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid> wrote in message
>
>RTM versionen er nu færdig, den er bare ikke givet fri til alle endnu.

Ved du om 90 dages prøveversionerne er tidsbegrænsede, eller kan man
installere dem når man vil og så vil de virke 90 dage?

--
Rado

"Once you are truly wanting to know, then the answers come to you
from every direction, and your marvelous inner being confirms"
- Abraham

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 08-09-09 12:14

Helge Hammer skrev:

> Nu er spørgsmålet, om jeg bare skal køre videre med 32 bit,
> eller jeg får lige så mange problemer som med Vista, hvis jeg
> køber Win7 64 bit, når den tid kommer.

Jeg har kørt den endelige udgave (RTM) af Windows 7 Ultimate 64-bit
siden den blev frigivet på TechNet for en måneds tid siden og alt
kører perfekt. Det lykkedes derimod aldrig for mig at få Vista 64-bit
til at køre på samme computer.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 08-09-09 15:11

"Helge Hammer" <helge.hammer@elromail.dk> wrote in message

> Hardware Fatal1ty bundkort med QuadCore 2.66 og 6 MB RAM.
>
> Hvordan er stemningen?

Du får begge discs med når du køber Win7 (både 32- og 64-bit), så mht. køb
er der ikke noget at bekymre sig om.

Jeg har selv kørt 64-bit Vista i lang tid uden problemer, og har testet
64-bit Win 7 uden problemer (andet end at jeg ikke kunne få mit netkort op
at køre, men det var også et problem med 32-bit udgaven).

Det lyder til du har et rimeligt moderne system, så normalt skulle driverne
være tilgængelige i 64-bit udgave. Hvilke problemer du har haft med driverne
tidligere ved jeg dog ikke.

Fra : --= bgn =--

Dato : 08-09-09 16:01

Win 7 udkommer officielt 22. oktober 2009 for menig mand.

Jeg ved ikke hvorfor Jan bliver ved med at skrive at det kun er beta og RTM
der er ude nu, for det er ikke tilfældet.

Med hensyn til de test som flere skriver om, så testede Alt om Data XP,
Vista og Windows 7 op mod hinanden, og i de fleste test var det Vista og
Win7 der vandt.
Vista kører fint når bare man slår alt det tivoli fra der køerer i
baggrunden, og som en repræsentant
fra Microsoft sagde på en demonstration: Windows 7 er "bare" en rigtig stor
servicepack til Vista.

Det samme med at det ene er bedre end det andet, udspandt sig også da
Win2000 blev afløst af XP - i starten beklagede mange sig og sagde at
win2000 var bedst.

Har du 6-8 GB RAM i din PC, så vælg Windows 7 64bit, så udnytter du al din
RAM.
Har du noget ældre XP-software som måske ikke klarer sig så godt under Win7,
så kan du gratis hente og installere en XP-version som så kører virtuelt i
Win7 - og det virker.

BG

Fra : Ole C

Dato : 08-09-09 17:52

--= bgn =-- skrev blandt andet:

> Har du noget ældre XP-software som måske ikke klarer sig så godt
> under Win7, så kan du gratis hente og installere en XP-version

Hvor?

--
vh
Ole C

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 08-09-09 20:12

"Ole C" <mail@FJERNolec.dk> wrote in message

> Hvor?

Tror det er dette der menes:

http://www.microsoft.com/windows/virtual-pc/download.aspx

Fra : --= bgn =--

Dato : 09-09-09 15:44

Netop )

Og det virker

BG

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 09-09-09 17:27

--= bgn =-- <bo@bgn.dk> wrote:

<snip>

> Har du noget ældre XP-software som måske ikke klarer sig så godt under Win7,
> så kan du gratis hente og installere en XP-version som så kører virtuelt i
> Win7 - og det virker.

Virker det så i alle versioner af Win7? I XP var det kun i Pro man kunne
bruge VPC.

Har MS skrottet WOW?

--
"I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall
out." Grace M. Hopper.

Fra : Jens Jensen

Dato : 10-09-09 19:06

Axel Hammerschmidt skrev, Den 09-09-2009 18:26:
> Virker det så i alle versioner af Win7? I XP var det kun i Pro man kunne
> bruge VPC.

Det kaldes Windows XP Mode og findes kun i Windows 7 Pro og Ultimate:
http://www.microsoft.com/windows/windows-7/compare-editions/default.aspx.