"langtidsstegning" weber
Fra : Ralph

Dato : 05-09-09 16:04

Jeg ved godt der findes mange meget avancerede arrangementer af
grillbriketter, beregnet på stegning i 12-14 timer. Det er slet ikke sådan
noget jeg har gang i.

Vi skal have and i aften, den kom på grillen kl. ca. 16:30 og vejer 3kg.,
ved uforstyrret stegning (vending efter 1/3 af tiden) ville den være færdig
kl. ca. 18:00, men jeg har ikke tænkt mig at servere kræet før tidligst kl.
19:00 - så jeg letter på låget et par minutter ca 3 gange i timen.

Hvad gør I, jeg synes den bliver for tør ved fuld power i 1½ time?

--
Ralph

Fra : Ukendt

Dato : 05-09-09 16:14

"Ralph" <rwr@post6.tele.dk> wrote in message news:h7tuks$utm$1@aioe.org...
> [...]
> timen.
>
> Hvad gør I, jeg synes den bliver for tør ved fuld power i 1½ time?

Du kan justere luft enten i bund eller top, så bliver der ikke så varmt
derinde...

Jeg så i Bangkok sidst jeg var der at for at få deres grill til at varme så
længe som muligt uden at røre den, gør de det at de kun sætter ild i
briketter/kul fra den ene ende...
Man kunne forestille sig man måske kun tænde op i ½ portion kul og sp lagde
dem i den ene ende af kulholderen og fulgte kolde kul i den anden del,
dermed må det stille og roligt blive antændt og der ville være nogen lunde
samme varme hele tiden??, jeg har ikke selv testet det, de brugte det jo
ikke i en kugle grill,...

Kasper