Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Tak til alle...
Fra : Peter

Dato : 05-09-09 15:10

Der har tidligere været skrevet om personlige succes-historier, hvor
dk.foto.dk, og undergrupperne, har haft en stor og direkte indflydelse,
som har medført personlig succes inden for det fotografiske.

Jeg vil derfor også fortælle min lille succes-historie, og takke jer
alle.
Men der er dog nogle som har været særdeles aktive og været med hele
vejen gennem rigtig lang tid , med rådgivning - både hvad angår
hardware, teknik og redigering, det er bla..:
-Max
Hans Kruse
Frodo Nifinger
Langgaard
Ole Larsen
Bo Hellum
Friberg
Christian (?), ("hvis du har lyst til at se"...flotte naturbilleder),
som det er længe siden jeg har hørt noget fra.
Niels Riis Ebbesen, synes jeg trods alt har kunne give mig noget.

- der mange andre jeg ikke lige kan huske navnene på.

Takket være alle jer, arbejder jeg nu freelance/fritids fotograf, for
flere lokalaviser, hvilket også inddirekte medfører mange andre
spændende foto-opgaver, qva de mange mennesker man møder.

Det er bestemt ikke noget jeg kan leve af, men fotografiet giver lige
pludselig mening, idet andre mennesker eftrespørger ens fotos og de
bliver eksponeret for adskillige tusinde mennesker hver uge, hvilket
faktisk er en stor tilfredsstillelse i sig selv.

Udover de oplevelser man får ved at komme rundt - gratis - de mest
utrolige steder, er det også en abstraktion fra mit normale
hverdags-job, som jeg skal leve af.

Jeg har svært ved at tro jeg ville have samme glæde hvis jeg skulle leve
af det, som fast arbejde, så derfor passer det mig perfekt at det er på
freelance/fritids basis, og faktisk ganske u-forpligtende.

Så kæmp videre alle i foto-newbees og wannabe-fotografer, lyt til de
dygtige foto-nørder herinde, lige pludselig giver det måske mening -og
måske også lidt indtjening

Tak til jer alle - tak for tålmodigheden, forståelsen, og de gode
forklaringer.

PS. Jeg forlader skam ikke guld-foto-gruppen...

Fra : Soeren Friberg

Dato : 05-09-09 20:34

On 05-09-2009 16:09, Peter wrote:

> PS. Jeg forlader skam ikke guld-foto-gruppen...

Det gør jeg heller ikke. Grupperne har givet mig uendelig meget -
diskussioner eller ej, så er uenighed sådan set mere udviklende for mig
end omvendt. Blot er det et godt træk her ikke at være nærtagende eller
huske, hvem man burde være "sur" på. Af den grund eksisterer der ikke et
killfilter hos mig.

Kh. Søren

Fra : Hans_Kruse

Dato : 08-09-09 09:13

"Peter" <nomailspam@no.mail> wrote in message
<.....................>
> [...]
> forklaringer.

> PS. Jeg forlader skam ikke guld-foto-gruppen...

Til lykke med det. Det er rart at høre om en nytteværdi af denne gruppe
selvom den var mere velfungerende nogle år tilbage.

--
Med venlig hilsen/With Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Mogens

Dato : 08-09-09 09:35

Hans_Kruse wrote:
> selvom den var mere velfungerende nogle år tilbage.

Det er beklageligvis tilfældet med Usenet som sådan. Antallet af postere
og posts er faldet dramatisk, så dette fremragende debat- og vidensmedie
vrider sig i sine sidste dødskramper. Fotogruppen er en af de grupper
hvor man næsten altid kan påregne at der sidder nogle kompetente
videnspersoner som er villige til at øse ud af deres viden, men det er
langt fra tilfældet i mange af de øvrige grupper.

Der kommer ikke længere nye brugere til, så vi er en samling støvede
oldsager der sidder og småkævler over stort men mest småt :)

Fra : /Peter

Dato : 08-09-09 16:07

"Mogens" <no@mail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Der kommer ikke længere nye brugere til, så vi er en samling støvede
> oldsager der sidder og småkævler over stort men mest småt :)

Usenet er på mange måder en utrolig effektiv kommunikations- og
videnskilde,
jeg ved ikke hva alternativerne er i dag, men jeg kanke forestille mig
facebook
eller twitter,som nogle der kan fylde denne funktion ud, ej heller de
delvis lukkede
forums, r tiltider popper op og forvinder igen som svampe.

Fra : Seth

Dato : 09-09-09 13:30

"/Peter" <nomailspam@no.mail> wrote in news:4aa67125$0$56794
> [...]

> delvis lukkede
> forums, r tiltider popper op og forvinder igen som svampe.

Alternativet, og i høj grad hvad der er med til at dræbe kommunikationen
på usenet, er alle emneorienterede webbaserede communities/fora.
Man kan så meget mere i dem.
Når det gælder foto så kan man, på communities og fora, endog vælge at
være mærkeorienteret, film eller digital, S/H eller farve, man kan vælge
om det skal handle om udstyr, motiver, teknik, samlermani, man kan
deltage i konkurrencer, man kan tilmelde sig arrangementer og
kurser........mangfoldigheden er stor.

Usenet er alt for fyldt med selvbestaltede konger og politibetjente,
intriger og negative udladninger.

Ind imellem er der guldkorn, hvilket er årsagen til at man stadig følger
det fra sidelinien.
Jeg har fulgt med i 8 til 10 år.
Men det er aftagende.

Mange udbydere dumper også usenet i disse år.
_
Seth

Fra : Bo Hellum

Dato : 15-09-09 06:06

"Peter" <nomailspam@no.mail> skrev i en meddelelse
> [...]
> forklaringer.

> PS. Jeg forlader skam ikke guld-foto-gruppen...

Tillykke med det Peter, altid rart at andre kan bruge det man laver.

Der er desværre en masse fnidder i foto grupperne, men kan man finde ud af
at grov sorterer så kommer der fra tid til anden en del guldkorn.

Hygge

Bo