MS Windows
briani 27239
Netbook og recovery?
Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 05-09-09 23:24

Håber det er den rigtige gruppe?

Har anskaffet mig en (1 dag gammel) netbook uden cdromdrev, XP-cdrom men dog
med en recoverypartion (maskinen er en lenovo S10e)

Hvad gør man mht. geninstallation den dag harddisken står af?
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : J

Dato : 05-09-09 23:35

> [...]
> dog med en recoverypartion (maskinen er en lenovo S10e)
>
> Hvad gør man mht. geninstallation den dag harddisken står af?

Sætter et cd/dvd-drev til en USB-port. Håber ikke det var for let.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 05-09-09 23:38

J skrev:

> Sætter et cd/dvd-drev til en USB-port. Håber ikke det var for let.

Jo, hvis XP-cdrommen samtidig daler ned fra himmelen så er det...
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : J

Dato : 06-09-09 00:41

> Jo, hvis XP-cdrommen samtidig daler ned fra himmelen så er det...
> --

Hvis ikke, må du jo geninstallere med ingenting.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 06-09-09 00:47

J skrev:

> Hvis ikke, må du jo geninstallere med ingenting.

Bare jeg ikke får *dig* installeret hér går det nok!
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Per D.

Dato : 06-09-09 12:34

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen

> Bare jeg ikke får *dig* installeret hér går det nok!
> --
> Med venlig hilsen
> Hans
> www.zofiaoghans.dk

1-0 til dig Hans.

Per D.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 06-09-09 12:44

Per D. skrev:

> 1-0 til dig Hans.

Hæ hæ!
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Allan Vebel

Dato : 06-09-09 01:40

Hans Paulin (6310) skrev:

> Hvad gør man mht. geninstallation den dag
> harddisken står af?

Det vigtigste er licenskoden til Windows, er den
ikke klistret på bunden af maskinen?

Er den intakt, er det nemt at skaffe et medie der
kan bruges - det kan være fra et eksternt cd-drev,
en usb-pen eller andet.

Som du så rigtigt siger, duer en revovery ikke
når harddisken står af - det ser jeg hver dag på
værkstedet.

Der findes altid en løsning.

--
Allan Vebel
http://vebel.dk - http://html-faq.dk

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 06-09-09 08:10

Allan Vebel skrev:

> Det vigtigste er licenskoden til Windows, er den
> ikke klistret på bunden af maskinen?

U got a point!

Der sidder en kode dér!

Så er det lige med at finde en XP-skive; men jeg har dem i næsten alle
afskygninger

> Er den intakt, er det nemt at skaffe et medie der
> kan bruges - det kan være fra et eksternt cd-drev,
> en usb-pen eller andet.

Ku være jeg ku klemme noget ned på en usb-pen dén dag det kniber

> Som du så rigtigt siger, duer en revovery ikke
> når harddisken står af - det ser jeg hver dag på
> værkstedet.
>
> Der findes altid en løsning.

Var bare nyt for mig; først røg diskettedrevet og nu cdrom-drevet

Tak for hjælpen!
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 06-09-09 08:55

On Sun, 6 Sep 2009 09:09:59 +0200, "Hans Paulin \(6310\)"
<me@privacy.net> wrote:

>U got a point!
>
>Der sidder en kode dér!
>
>Så er det lige med at finde en XP-skive; men jeg har dem i næsten alle
>afskygninger
Men husk på at kode og media skal passe sammen, forstået således at er
det en OEM kode så skal dit medie også være en OEM variant,
sprogversion kan også komme ind og drille. Service Pack nummeret bør
også passe sammen.

Men er der en mappe i roden på C-drevet der hedder I386 er der en god
chance for at denne indeholder de mest nødvendige filer til en
geninstallation.

>Ku være jeg ku klemme noget ned på en usb-pen dén dag det kniber
Bootbar USB, afprøv før du tror at du har det rigtige.

Med en helt ny maskine ville jeg tage et image af harddisken og gemme
den til evt. senere brug.
Jeg ville også være så rå at jeg ville slette harddisken og afprøve om
mit image virkede, ok, jeg ville nok bruge tøsedrengemetoden og prøve
dette på en anden harddisk sat i maskinen.

/Hans

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 06-09-09 09:57

Hans Kjaergaard skrev:

> Men husk på at kode og media skal passe sammen, forstået således at er
> det en OEM kode så skal dit medie også være en OEM variant,

Yes!

> sprogversion kan også komme ind og drille.

Har kun dansk.

> Service Pack nummeret bør
> også passe sammen.

Jep!

> Men er der en mappe i roden på C-drevet der hedder I386 er der en god
> chance for at denne indeholder de mest nødvendige filer til en
> geninstallation.

Okay

> Bootbar USB,

Okay

> afprøv før du tror at du har det rigtige.

Okay

> Med en helt ny maskine ville jeg tage et image af harddisken og gemme
> den til evt. senere brug.

Hvorfor?

> Jeg ville også være så rå at jeg ville slette harddisken og afprøve om
> mit image virkede, ok, jeg ville nok bruge tøsedrengemetoden og prøve
> dette på en anden harddisk sat i maskinen.

Okay - ku jeg osse overveje
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 06-09-09 07:55

"Hans Paulin (6310)" <> skrev i meddelelsen ...
> Håber det er den rigtige gruppe?
>
> Har anskaffet mig en (1 dag gammel) netbook uden cdromdrev, XP-cdrom men
> dog med en recoverypartion (maskinen er en lenovo S10e)

Er der ikke et program på maskinen der kan lave sådan en cd? Det er der på
min MSI U100. Kommer ud som en iso fil.

mvh
Henning

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 06-09-09 08:11

Henning Præstegaard skrev:

> Er der ikke et program på maskinen der kan lave sådan en cd? Det er
> der på min MSI U100. Kommer ud som en iso fil.

Så er jeg bare ikke faldet over det endnu

Der er 168 sider brugsvejledning som jeg ikke har læst andet end sporadisk

Hans
www.zofiaoghans.dk