MS Windows
briani 27239
Skifte navn i XP?
Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 05-09-09 21:59

Har købt en brugt XP; har rettet navnet fra den tidligere ejer til mit under
Kontrolpanel => bruger, men for et øjeblik siden dukkede det gamle navn op
efter maskinen havde stået lidt og jeg skulle logge på.

Har søgt lidt på google-groups da jeg synes jeg har set det for nyligt, men
kunne ikke finde noget!?
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Jesper Lund

Dato : 05-09-09 22:34

Hans Paulin \(6310\) wrote:

> [...]
> navn op efter maskinen havde stået lidt og jeg skulle logge på.
>
> Har søgt lidt på google-groups da jeg synes jeg har set det for nyligt,

Hvis jeg købte en brugt computer, ville jeg som det absolut første
formattere harddisken og geninstallere OS. Du skal blot have
licensnummeret og en installationsdisc med den givne OS version
(eksempelvis Win XP Home).

Du gør også sælgeren en tjeneste, da hans personlige oplysninger sikkert
ligger og flyder på harddisken.

--
Jesper Lund

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 05-09-09 22:55

Jesper Lund skrev:

> [...]
> (eksempelvis Win XP Home).
>
> Du gør også sælgeren en tjeneste, da hans personlige oplysninger

Der er tale om en under 4 timer gammel netbook (lenovo S10e) som den
tidligere ejer kun havde nået at installere avast på.

Der er ingen cdromdrev eller cd'er med; jeg prøvede at se om jeg kunne få
recoverypartionen til at starte forfra, men dét lykkedes nu ikke.
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Max

Dato : 05-09-09 23:00

Hej Hans

> Der er ingen cdromdrev eller cd'er med; jeg prøvede at se om jeg
> kunne få recoverypartionen til at starte forfra, men dét lykkedes nu
> ikke.

Det vil sige at du har købt en maskine som du ikke ved om du
kan geninstallere, det er vidst en ommer.

--
Mvh Max

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 05-09-09 23:05

Max skrev:

> Det vil sige at du har købt en maskine som du ikke ved om du
> kan geninstallere, det er vidst en ommer.

Du mener jeg skal aflevere den igen?

Mon ikke det kommer hen ad vejen!?
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 05-09-09 23:08

Hans Paulin (6310) skrev:

> Mon ikke det kommer hen ad vejen!?

Ku li se ved boot at jeg skal trykke på F11 så det er kommet allerede
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Stampe

Dato : 05-09-09 22:40

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen
> [...]
> navn op efter maskinen havde stået lidt og jeg skulle logge på.
>
> Har søgt lidt på google-groups da jeg synes jeg har set det for nyligt,

Jeg tror du mener at ændre på registreret ejer/organisation her er et link:
http://www.kellys-korner-xp.com/xp_tweaks.htm

Tryk på: "Change Registered Owner and Organization" og kør scriptet

Mvh
Allan

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 05-09-09 23:04

Stampe skrev:

> Jeg tror du mener at ændre på registreret ejer/organisation her er et
> link: http://www.kellys-korner-xp.com/xp_tweaks.htm
>
> Tryk på: "Change Registered Owner and Organization" og kør scriptet

Dén var fed!

Tak skal du ha'! - nu er det rettet!
Hans
www.zofiaoghans.dk