E-Mail
webnoob 5265
TB, get all mails
Fra : Per H

Dato : 04-09-09 20:31

Til Tunderbird kan man hente en plugin der hedder "get all mails" men
hvordan er man sikker på at den henter på alle kontier, for jeg kan
ikke indstille noget under tilføjelser, for kassen er inaktiv grå.

Jeg ved at jeg har login problemer på en af mine kontoer, men når jeg
menytter "get all mails", får jeg ingen popopvinduer, der fortæller
dette, (og mails kommer ikke frem.)

Sååe lige hvor meget den tjekker er jeg i tvivl om.

per

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 04-09-09 21:06

Per H skrev:
> Til Tunderbird kan man hente en plugin der hedder "get all mails" men
> hvordan er man sikker på at den henter på alle kontier, for jeg kan
> ikke indstille noget under tilføjelser, for kassen er inaktiv grå.

Hvilken kasse? Er det knappen præferencer, du mener? I så
fald skyldes det, at der ikke er nogle indstillinger i
udvidelsen.

Bemærk, at udvidelsen ikke ændrer på den almindelige hent
mail-knap. Du skal tilpasse værktøjslinjen og tilføje den
nye knap som udvidelsen har givet dig. Den ligner
standardknappen, men har to grønne pile. Du kan så evt.
fjerne standardknappen fra værktøjslinjen.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Hjælp til computeren og internettet:

Fra : Per H

Dato : 04-09-09 21:29

On Fri, 04 Sep 2009 22:05:41 +0200, Kim Ludvigsen
<usenet@kimludvigsen.dk> wrote:

> [...]
>standardknappen, men har to grønne pile. Du kan så evt.
>fjerne standardknappen fra værktøjslinjen.

ja det er klart, den har virket tidliger mern jeg har lige haft TB
nedbrud, så det skal lige op og køre igen. Undrede mig bare over at
man ikke skulle indstille hvilke mailskonti, man havde, der skulle
hentes.

per

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 04-09-09 21:08

Per H tramanden@gmail.com skrev 04.09.2009 21:30:46 i
<0gq2a5hn5ibgs963eqhqcaj5jmrd3km09i@4ax.com> bl.a.:

> [...]
>dette, (og mails kommer ikke frem.)
>
>Sååe lige hvor meget den tjekker er jeg i tvivl om.

Hvorfor skulle man bruge en plug-in der gør noget TB kan i forvejen?

--
Niels

Fra : Per H

Dato : 04-09-09 21:26

On 04 Sep 2009 20:08:16 GMT, Niels P Sønderskov <npsonder@gmail.com>
wrote:

>Per H tramanden@gmail.com skrev 04.09.2009 21:30:46 i
><0gq2a5hn5ibgs963eqhqcaj5jmrd3km09i@4ax.com> bl.a.:

>Hvorfor skulle man bruge en plug-in der gør noget TB kan i forvejen?

det kan tb ikke ved et enkelt tryk

per

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 05-09-09 00:09

Per H tramanden@gmail.com skrev 04.09.2009 22:26:19 i
<7ut2a5ps9rtnqrts2uu0o0pppif8gi2lce@4ax.com> bl.a.:

>det kan tb ikke ved et enkelt tryk

Nå? Min gør vha. F5, men hvis det kan gøres mere indviklet, så er det nok
finere.

--
Niels

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 05-09-09 08:20

Niels P Sønderskov skrev:

> Nå? Min gør vha. F5, men hvis det kan gøres mere indviklet, så er det
> nok finere.

Der er forskel på klik med musen og tastaturgenveje.
Desuden så henter F5 kun mails fra den aktuelle konto. Hvis
man vil hente fra alle konti med en tastaturgenvej, skal man
bruge Ctrl+Skift+T.

Tjek evt. her:
http://www.mozilla.org/support/thunderbird/keyboard

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 05-09-09 13:27

Kim Ludvigsen usenet@kimludvigsen.dk skrev 05.09.2009 09:20:13 i
<X6udnfiJRd6tjD_XnZ2dnUVZ8lxi4p2d@giganews.com> bl.a.:

> [...]
>kun mails fra den aktuelle konto. Hvis man vil hente fra alle konti med en
>tastaturgenvej, skal man bruge Ctrl+Skift+T.

Nej, det gælder mapper, og der er ingen grund til at oprette en mappe for
hver konto, så med alle tilknyttet 'Lokale mapper' går det fint med F5.
Per snakker om 'tryk' og så er det jo ikke til at vide om det er på en
tast (eller flere) eller en knap på skærmen.

--
Niels

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 05-09-09 16:40

Niels P Sønderskov skrev:
> [...]
>
> Nej, det gælder mapper, og der er ingen grund til at oprette en mappe
> for hver konto, så med alle tilknyttet 'Lokale mapper' går det fint med

Åh jo, der er mange grunde til at man kan have behov for at have konti
fordelt på mapper. At du ikke har gjort det sådan betyder ikke at andre
ikke kan have behov for dette.

Mikkel

Fra : Per H

Dato : 05-09-09 16:46

On Sat, 05 Sep 2009 09:40:13 -0600, Mikkel Moldrup-Lakjer
<mikkel@fabel.dk> wrote:

>Åh jo, der er mange grunde til at man kan have behov for at have konti
>fordelt på mapper. At du ikke har gjort det sådan betyder ikke at andre
>ikke kan have behov for dette.
>
>Mikkel

jeg syndtes at det giver fint overblik når hver konto, har sine egne
mapper. Syndtes det andet er lidt ved læsning/svar

per

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 05-09-09 19:29

Niels P Sønderskov skrev:
> [...]

> Nej, det gælder mapper, og der er ingen grund til at oprette en mappe
> for hver konto, så med alle tilknyttet 'Lokale mapper' går det fint med

Ok, jeg troede, du benyttede enkelte konti, siden du kunne
bruge F5. Jeg samler alle konti i Lokale mapper, men hos mig
har F5 absolut ingen effekt. Jeg får ikke hentet fra en
eneste konto. Jeg tør dog ikke sige, om det skyldes en
speciel opsætning eller en udvidelse.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Hjælp til computere og internettet:

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 05-09-09 21:38

Kim Ludvigsen usenet@kimludvigsen.dk skrev 05.09.2009 20:29:23 i
<6sWdnf6tSKmXMz_XnZ2dnUVZ8qpi4p2d@giganews.com> bl.a.:

> [...]
>effekt. Jeg får ikke hentet fra en eneste konto. Jeg tør dog ikke sige, om
>det skyldes en speciel opsætning eller en udvidelse.

Sjovt. Jeg kan godt se i menuen at man burde bruge Ctrl+Shift+T, men en
normal opdatering (som i en browser) med F5 virker fint. Jeg har ingen
udvidelser installeret.

--
Niels

Fra : Per H

Dato : 05-09-09 11:11

On 04 Sep 2009 23:08:39 GMT, Niels P Sønderskov <npsonder@gmail.com>
wrote:

>Per H tramanden@gmail.com skrev 04.09.2009 22:26:19 i
><7ut2a5ps9rtnqrts2uu0o0pppif8gi2lce@4ax.com> bl.a.:

>Nå? Min gør vha. F5, men hvis det kan gøres mere indviklet, så er det nok
>finere.

Du er sku da underlig indtettet

per

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 05-09-09 13:32

Per H tramanden@gmail.com skrev 05.09.2009 12:10:56 i
<u8e4a59kuuv471dc86fkktcbo5i8gkbj2l@4ax.com> bl.a.:

> Du er sku da underlig indtettet

Sikkert. Det nemmeste er i øvrigt, som Ivan påpeger at sætte den til at
hente automatisk så ofte man har brug for.

Glad for endelig at møde en der er fuldstændig normal her på Usenet!-)

--
Niels

Fra : Per H

Dato : 05-09-09 14:14

On 05 Sep 2009 12:32:15 GMT, Niels P Sønderskov <npsonder@gmail.com>
wrote:

> [...]
>hente automatisk så ofte man har brug for.
>
>Glad for endelig at møde en der er fuldstændig normal her på Usenet!-)

Du må jo være forberedt på en reaktion når du skriver noget der ikke
har nogen steder hjemme

klip

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 05-09-09 21:39

Per H tramanden@gmail.com skrev 05.09.2009 15:13:31 i
<dto4a5llu5aqn6k2heqvva8lbhaajgn6je@4ax.com> bl.a.:

> Du må jo være forberedt på en reaktion når du skriver noget der ikke
>har nogen steder hjemme

Tåbelige reaktioner er ikke noget nyt.

--
Niels

Fra : Per H

Dato : 05-09-09 21:45

On 05 Sep 2009 20:38:41 GMT, Niels P Sønderskov <npsonder@gmail.com>
wrote:

>Per H tramanden@gmail.com skrev 05.09.2009 15:13:31 i
><dto4a5llu5aqn6k2heqvva8lbhaajgn6je@4ax.com> bl.a.:

>Tåbelige reaktioner er ikke noget nyt.

nej vel.

per

Fra : Allan G

Dato : 05-09-09 14:49

"Niels P Sønderskov" <npsonder@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> hente automatisk så ofte man har brug for.
>
> Glad for endelig at møde en der er fuldstændig normal her på Usenet!-)

Ja nu må jeg spørge
Hvor ofte er normalt sat op?

Jeg syndes jeg tjecker for meget, hvert 2 min

Hvordan er normalen ?

Mvh Allan

Fra : Jens Jensen

Dato : 05-09-09 17:36

Allan G skrev, Den 05-09-2009 15:48:
> Jeg syndes jeg tjecker for meget, hvert 2 min

Har du overvejet IMAP?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 06-09-09 12:15

Allan G skrev:

> Jeg syndes jeg tjecker for meget, hvert 2 min

> Hvordan er normalen ?

Jeg tjekker hvert femte minut.

--
Bertel

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 05-09-09 08:25

Per H skrev:

>det kan tb ikke ved et enkelt tryk

Hvad hvis der klikkes på den lille pil ved siden af Hent og der vælges
Alle konti - et museklik.

--
Ivan V. klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 05-09-09 09:12

Ivan V. Klattrup skrev:

> Hvad hvis der klikkes på den lille pil ved siden af Hent og der vælges
> Alle konti - et museklik.

+ et museklik = to museklik.

Jeg benyttede den fremgangsmåde i lang tid, indtil jeg
installerede den tidligere nævnte udvidelse. Og den gør det
altså lidt lettere.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Omfattende brugerguide for begyndere om Ubuntu Linux:

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 05-09-09 09:20

Kim Ludvigsen skrev:

>+ et museklik = to museklik.

nix, hold musetasten nede og slip når du er over alle, så er det kun et
museklik

--
Ivan V. klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Per H

Dato : 05-09-09 11:12

On 05 Sep 2009 08:19:59 GMT, "Ivan V. Klattrup"
<ivan.klattrup@gmail.com> wrote:

>nix, hold musetasten nede og slip når du er over alle, så er det kun et
>museklik

Det er alså meget nemmere for mig på den anden måde, og længere er den
ikke.

per

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 05-09-09 11:29

Per H skrev:

>Det er alså meget nemmere for mig på den anden måde, og længere er den
>ikke.

Jeg har ikke kommenteret på om noget er nemmere, men på om noget er muligt.

--
Ivan V. klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Per H

Dato : 05-09-09 11:38

On 05 Sep 2009 10:28:30 GMT, "Ivan V. Klattrup"

det er bare ik det min trod omhandler.

per

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 05-09-09 12:04

--
Ivan V. klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Per H

Dato : 05-09-09 14:11

On 05 Sep 2009 11:03:37 GMT, "Ivan V. Klattrup"
<ivan.klattrup@gmail.com> wrote:

Igen.

Jeg spørger omkring "get all mail" plug-in og ikke andre muligheder.
https://addons.mozilla.org/da/thunderbird/search?q=get+all+mail&cat=all

per

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 05-09-09 14:19

Per H skrev:

>Igen.
>
>Jeg spørger omkring "get all mail" plug-in og ikke andre muligheder.
>https://addons.mozilla.org/da/thunderbird/search?q=get+all+mail&cat=all

Er du virkelig så *dum* så du ikke kan se at du som svar til "Hvorfor
skulle man bruge en plug-in der gør noget TB kan i forvejen?" skriver "det
kan tb ikke ved et enkelt tryk" og jeg derefter kommenterer på det.

--
Ivan V. klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Per H

Dato : 05-09-09 15:44

On 05 Sep 2009 13:18:42 GMT, "Ivan V. Klattrup"
> [...]

>skulle man bruge en plug-in der gør noget TB kan i forvejen?" skriver "det
>kan tb ikke ved et enkelt tryk" og jeg derefter kommenterer på det.

Ja den må jeg tage på mig. Jeg tænkte på mit første indlæg, som jeg
forspurgte om. sorry

per

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 05-09-09 11:16

Ivan V. Klattrup skrev:

> nix, hold musetasten nede og slip når du er over alle, så er det kun et
> museklik

Ok, jeg tror nok, jeg plejede at bruge to klik. Men uanset
hvad, så er jeg glad for, at jeg nu kan nøjes med at klikke
på én knap. Jeg sparer mindst 40 sekunder om dagen!

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://pc-sikkerhed.dk

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 05-09-09 11:22

Kim Ludvigsen skrev:

>Ok, jeg tror nok, jeg plejede at bruge to klik. Men uanset hvad, så er jeg
>glad for, at jeg nu kan nøjes med at klikke på én knap. Jeg sparer mindst
>40 sekunder om dagen!

Jeg bruger nu heller ikke den mulighed, jeg har alle konti sat til at
hente så tit så den er overflødig.

--
Ivan V. klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 05-09-09 17:17

Ivan V. Klattrup skrev:

> nix, hold musetasten nede og slip når du er over alle, så er det kun et
> museklik

Det er rigtigt nok kun ét og ikke to klik, men at klikke. holde nede og
trække er ikke det samme som blot at klikke én gang. Desuden er det
meget nemmere at klikke på en stor knap end at skulle åbne en menu ved
at klikke på en lille pil.

Nu mangler vi bare en udvidelse med en knap til TB der også henter
nyhedsgruppeindlæg, så er vi ved at være på højde med Outlook Express!

Mikkel

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 05-09-09 17:30

Mikkel Moldrup-Lakjer skrev:

>Nu mangler vi bare en udvidelse med en knap til TB der også henter
>nyhedsgruppeindlæg, så er vi ved at være på højde med Outlook Express

så må lavmålet være nået

--
Ivan V. klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 05-09-09 22:58

Ivan V. Klattrup skrev:

> så må lavmålet være nået

Så...?

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 05-09-09 19:33

Mikkel Moldrup-Lakjer skrev:

> Nu mangler vi bare en udvidelse med en knap til TB der også henter
> nyhedsgruppeindlæg

Sådan en knap har vi allerede til venstre for kontonavnet i
mappeoversigten, men den kræver op til to klik.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://ordforklaring.dk

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 05-09-09 22:57

Kim Ludvigsen skrev:

> Sådan en knap har vi allerede til venstre for kontonavnet i
> mappeoversigten, men den kræver op til to klik.

Ikke forstået. Jeg åbner mappen i kontooversigten og så hentes nye
meddelelseshoveder. Men ikke meddelelsernes indhold.

Nu kommer jeg i tanker om at man kan bruge funktionen til
offline-læsning. Den kræver dog en del flere klik end praktisk er.

Mikkel

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 06-09-09 06:53

Mikkel Moldrup-Lakjer skrev:

> Ikke forstået. Jeg åbner mappen i kontooversigten og så hentes nye
> meddelelseshoveder. Men ikke meddelelsernes indhold.

Nåh, du vil også have indholdet med. Jeg synes ikke, der er
den store forskel på, om indholdet ligger på serveren eller
hos mig selv. I hvert fald ikke nok til, at jeg har prøvet
at finde løsninger for at få det til at gå hurtigere.

> Nu kommer jeg i tanker om at man kan bruge funktionen til
> offline-læsning. Den kræver dog en del flere klik end praktisk er.

Jeg har aldrig prøvet at lege med den funktion. Kan den ikke
sættes op til automatisk hentning, så der fx hentes ved
ovennævnte klik i mappeoversigten?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://ordforklaring.dk

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 06-09-09 15:02

Kim Ludvigsen skrev:

> [...]
> forskel på, om indholdet ligger på serveren eller hos mig selv. I hvert
> fald ikke nok til, at jeg har prøvet at finde løsninger for at få det

Det er heller ikke noget problem hvis man sidder "tæt" på
nyhedsserveren. Men jeg sidder på den anden side af verden og her går
det dræbende langsomt at skulle følge en tråd.

> Jeg har aldrig prøvet at lege med den funktion. Kan den ikke sættes op
> til automatisk hentning, så der fx hentes ved ovennævnte klik i
> mappeoversigten?

Ikke så vidt jeg kan se. Man kan bruge funktionen "hent valgte
meddelelser", ved markering og højreklik eller via Filer menuen; den har
dog en bug, der betyder at den undertiden er grå (inaktiv). Jeg har læst
om workarounds uden at jeg har kunnet gøre noget ved det - men jeg ser
sørme at funktionen virker i skrivende stund.

Mikkel