MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Vista opfører sig (måske) underligt
Fra : Kim2000

Dato : 04-09-09 10:44

Da min computer gik helt død (strømforsyningen) har jeg nu købt en
Aldi PC. Den er udstyret med Vista og udover det er den fin nok. Men
den opfører sig mærkværdigt.

Når jeg vil oprette nyhedsgruppekonto i Windows Mail (som Outlook
åbenbart hedder nu) så prøver den at åbne noget der hedder "Wan-
miniport (PPPOE)", jeg har ingen ide om hvad det er og hvorfor den gør
det. Men forbindelse med nettet får den ikke. Jeg kan sagtens hente
mine mails og kan surfe på nettet. Men jeg kan kun skrive i
nyhedsgrupperne via Google, og det er altså noget besværligt.

Er der nogen der har en løsning på hvad jeg gør?

mvh
Kim

Fra : KentBM

Dato : 04-09-09 22:54

Kim2000 skrev:
> [...]
> nyhedsgrupperne via Google, og det er altså noget besværligt.
>
> Er der nogen der har en løsning på hvad jeg gør?
Du kunne prøve om din internet leverandør (TDC?) har en beskrivelse af
opsætningen af nyhedsgrupper i Windows Mail. Og følge denne opsætning.

--

Kent

Fra : KentBM

Dato : 04-09-09 22:58

KentBM skrev:
> Du kunne prøve om din internet leverandør (TDC?) har en beskrivelse af
> opsætningen af nyhedsgrupper i Windows Mail. Og følge denne opsætning.

Men i øvrigt hører dette spørgsmål vist til i
dk.edb.internet.software.mail+news
Med mindre, selvfølgelig, at gruppen
dk.edb.internet.software.outlook-express acceptere spørgsmål vedrørende
Windows Mail.

--

Kent

Fra : Ole C

Dato : 04-09-09 23:31

KentBM skrev blandt andet:

> Men i øvrigt hører dette spørgsmål vist til i
> dk.edb.internet.software.mail+news
> Med mindre, selvfølgelig, at gruppen
> dk.edb.internet.software.outlook-express acceptere spørgsmål
> vedrørende Windows Mail.

Sidstnævnte gruppe er den rette, da WM stort set er magen til OE.

--
vh
Ole C

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 05-09-09 18:23

"Kim2000" <kim2000@mail.dk> skrev i meddelelsen
[...]

Du skal beskrive nærmere, hvad du gør og i hvilken forbindelse det forkerte
så popper op.
Det har ikke noget at gøre med, at det er en Aldi computer, det er en simpel
fejl lavet af brugeren et sted. Dernæst har Windows mail ikke afløst
Outlook, men Outlook express. Outlook er et mailprogram i officepakken, og
kan derudover ikke virke som nyhedsgruppelæser.
ppoe er nok noget, som du har fået installeret ved en fejl.
Prøv at se, om det figurerer i listen over netværksegenskaber (det sted hvor
man kan se tcp/ip m.m.)

Kurt