MS Windows
briani 27239
XP SP3 - ændring af COM port number
Fra : DerGolf

Dato : 03-09-09 19:06

Hej med jer!
Min nyinstallerede netbook har 3 USB porte.
Jeg har et VW bildiagnoseprogram (VAGCOM) samt usb kabel som kører med en
USB til COM driver.
Programmet kræver at driveren får tildelt COM1,2,3, eller 4. Den kan ikke
indstilles til COM 5 eller højere.

Jeg har installeret driveren, men desværre gir Windows den COM7.
Hvordan laver jeg det om til et lavere COM number?

COM 1 og 2 er ubrugt. COM 3, 4, er brugt til bluetooth og 3G kort.
(Maskine Acer Aspire One 751) har ingen fysiske COMporte)
mvh Michael

Fra : N_B_DK

Dato : 03-09-09 19:31

"DerGolf" <no@no.no> wrote in message
> Hej med jer!

På præcis samme måde som XP uden SP eller med SP1/2, der er ingen forskel
der.

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.
http://www.sharenator.com/This_is_an_idot_of_a_year/

Fra : DerGolf

Dato : 03-09-09 19:42

> På præcis samme måde som XP uden SP eller med SP1/2, der er ingen forskel
> der.

Tak for det Smartass!
http://www.sharenator.com/This_is_an_idot_of_a_year/

Hvordan går det. Har du fået rettet bulerne ud?

Spøg til side. Ved du hvordan man skifter COMportnumber?
mvh Mic

Fra : N_B_DK

Dato : 03-09-09 19:58

> Spøg til side. Ved du hvordan man skifter COMportnumber?
> mvh Mic

Devicemanager, communicationsport, portsettings, og advanced.

Fra : DerGolf

Dato : 06-09-09 13:00

tak for det....
mvh Mic