MS Windows
briani 27239
Windows opstart umuligt
Fra : Nils Boesgaard

Dato : 03-09-09 18:54

Jeg har fået et nyt motherboard, så nu vil windovs XP ikke starte op på
grund af manglende driver. Kan jeg installere en ny windows kopi på
harddisken og bag efter finde mine data fra den gamle ver. windows. Jeg
tænker på post foretrukne og adressekartotek.
Nils

Fra : John T.

Dato : 03-09-09 19:06

"Nils Boesgaard" <ejby-elektronik@mail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> harddisken og bag efter finde mine data fra den gamle ver. windows. Jeg
> tænker på post foretrukne og adressekartotek.

Jeg har prøvet det nogle gange, en enkelt gang startede den bare,
de andre gange satte jeg bios til at boote på Cd og lagde så XP-Skiven
i og bootede på den, først sige JA til installation, dernæst JA til
at reparrerer, så kører det bare !
John (Håber det lykkedes)

Fra : Nils Boesgaard

Dato : 04-09-09 13:28

Jeg har prøvet men, jeg kommer ud i dos, og det har jeg ikke forstand på..
Her ligger alle windows filer i dos. Men hvordan kommer jeg videre.
Nils

Fra : Mads

Dato : 04-09-09 16:13

On Fri, 4 Sep 2009 14:28:14 +0200, "Nils Boesgaard"
<ejby-elektronik@mail.dk> wrote:

>Jeg har prøvet men, jeg kommer ud i dos, og det har jeg ikke forstand på..
>Her ligger alle windows filer i dos. Men hvordan kommer jeg videre.

Der er ikke noget der hedder DOS længere. Du har sikkert valgt Repair
en gang for tidligt og er havnet i "Recovery Console"

Prøv engang at følge denne nemme guide :
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/tip-og-tricks/repair-xp.htm

mvh Mads

Fra : Nils Boesgaard

Dato : 06-09-09 17:52

Hej Mads
Tak for dine links.
Er det muligt hvis man flytter harddisken over i en anden computer med et
styresystem der er ok og kører den som slavedisk, at finde Outlook Express
post indbakke og sendt post samt diverse oprettede biblioteker under Outlook
Express.
Nils

Fra : Johannes Jørgensen

Dato : 06-09-09 18:00

> [...]
> styresystem der er ok og kører den som slavedisk, at finde Outlook
> Express post indbakke og sendt post samt diverse oprettede biblioteker

Ja

JJ

Fra : Nils Boesgaard

Dato : 06-09-09 18:53

Hej Johannes
Hvordan ?
Nils

Fra : Ukendt

Dato : 15-09-09 21:40

On Sun, 6 Sep 2009 19:52:46 +0200, "Nils Boesgaard"
<ejby-elektronik@mail.dk> wrote:

> Hvordan ?

Her ligge din adressebog:
C:\Documents and Settings\[brugenavn]\Application
Data\Microsoft\Address Book

Et eller andet sted under:
C:\Documents and Settings\[brugenavn]\Application Data\

finder du den mappe med din post.
Prøv at ta' en kopi af mappen og smid den ind tilsvarende sted på den
ny computer, med outlook lukket.
ka' ikke huske om det virker.