MS Windows
briani 27239
Kan man få Vista til at gi en advarsel når~
Fra : Paul-J

Dato : 03-09-09 09:48

Der sker de mest mærkelige ting når der kun er få MB ledig plads tilbage på C-drevet
(systempartitionen).

Et forsøg på at installere Java for eksempel (-noget af det mest idiotsikret der
findes-) ender med en besked om at man har et 64bit problem !
Outlook-express viser tom indbakke. OSV.

Kan man ikke få Vista til at give besked når der kun er xx MB ledig tilbage ?

OK - situationen skulle sjældent kunne opstå med de harddiskstørrelser nye PCer sælges
med idag, men når man bruger et partition-backup system som Ghost eller acronis har man
brug for at dele harddisken i en stor datapartition og en mindre systempartition.

Fra : Paul-J

Dato : 04-09-09 10:21

"Paul-J" <getpaul@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Der sker de mest mærkelige ting når der kun er få MB ledig plads tilbage på C-drevet
> (systempartitionen).

Jeg er sikker på Vista har funktionen. Den må være slået fra på mit system.
Kunne det være en 'tjeneste' som ikke er startet. Tjenesten 'Alerter' ???

Fra : Allan Vebel

Dato : 06-09-09 00:41

Paul-J skrev:

> men når man bruger et partition-backup system
> som Ghost eller acronis har man brug for at dele
> harddisken i en stor datapartition og en mindre
> systempartition.

Jeg har aldrig haft brug for at dele harddisken op i
flere dele, jeg synes faktisk at det er pisseirriterende.

Jeg har masser af Ghost-filer, den kræver ikke noget
specielt, den tager bare en kopi af et drev eller en
partition.

Hvorfor har du brug for at dele harddisken op? Der er
ingen der forlanger det af dig

--
Allan Vebel
http://vebel.dk - http://html-faq.dk

Fra : Paul-J

Dato : 06-09-09 12:12

"Allan Vebel" <spam@do.not> skrev i en meddelelse
> [...]
> specielt, den tager bare en kopi af et drev eller en
> partition.
>
> Hvorfor har du brug for at dele harddisken op? Der er

Ja - der er mange irriterende ting ved en windows-PC.
Det mest irriterende for mig er når windows kokser og man ikke kan huske hvad man gjorde
ved indstillingerne.
Så ringer man rundt til venner eller hotlines. Efter flere timers snak siger de at man
nok bliver nødt til at reformatere harddisken.

Derfor synes jeg det er smart hvis man har windows i en partition for sig. Så er det kun
det som skal slettes.
Og hvis man har en frisk backup af det lille systempartition tager det kun få minutter
at 'restore' det.

Min C-partition indeholder ingen data - kun windows og programmer- I alt 2 GB med XP-
Med vista kan systemet fylde næsten 10 GB.

Det kræver lidt disciplin at omdirigere al data udenom C. (Derfor mit oprindelige
spørgsmål om behovet for at blive advaret hvis C er ved at bli overfyldt.)
Til gengæld er man fri for al bøvl med antivirus. Skulle der komme snavs i maskineriet
kan man bare overskrive C-partitionen med sidste ren kopi af systemet.
Jeg har kørt windows uden antivirus på den måde i over 10 år uden problemer.