MS Windows
briani 27239
Vista og backup (spejling) og windows jobl~
Fra : Henning Lund - Lemvi~

Dato : 03-09-09 08:29

På mine gamle maskiner med win XP, bruger jeg Drive Image til automatisk at
lave en spejling af C drevet et par gange i ugen.
Nu har jeg fåen en ny pc hvor der er Vista på, er der nogen her i gruppen
der kan anbefale et godt program lignende Drive Image som jeg kan benytte
til Vista?
Windows jobliste hvordan får man egentlig den frem i Vista, CTRL - ALT og
Delete kan ikke som på XP.

--
mvh.
Henning Lund

Fra : Rado

Dato : 03-09-09 09:42

Image for DOS / Windows:

http://terabyteunlimited.com

--
Rado

All the answers are already within us. It's finding the corresponding
questions that's so darned difficult. - Swami Beyondananda

Fra : Henning Lund - Lemvi~

Dato : 03-09-09 09:45

> Image for DOS / Windows:
>
> http://terabyteunlimited.com

Kører den automatisk som Drive Image kan sættes til f.eks et par gange i
ugen?

Henning

Fra : Rado

Dato : 03-09-09 10:03

On Thu, 3 Sep 2009 10:45:27 +0200, "Henning Lund - Lemvig Feriecenter"
<ooo@invalid.her.dk> wrote:

>Kører den automatisk som Drive Image kan sættes til f.eks et par gange i
>ugen?

Windows udgaven skulle kunne sættes til det via Windows Opgavestyring,
men jeg har ikke selv prøvet det.

Fra : Ole C

Dato : 03-09-09 09:59

Henning Lund - Lemvig Feriecenter skrev blandt andet:

> [...]
> Nu har jeg fåen en ny pc hvor der er Vista på, er der nogen her i
> gruppen der kan anbefale et godt program lignende Drive Image som jeg

Drive Image burde da også fungere i Vista....?
Selv bruger jeg Acronis True Image, men der er bla. mange andre også den
gratis EaseUs:
http://www.easeus.com/disk-copy/

> Windows jobliste hvordan får man egentlig den frem i Vista, CTRL -
> ALT og Delete kan ikke som på XP.

Åh, der kommer da en liste frem, hvorfra du kan åbne joblisten - men den kan
åbnes direkte med Ctrl+Shift+Esc

--
vh
Ole C

Fra : Henning Lund - Lemvi~

Dato : 03-09-09 10:51

> Drive Image burde da også fungere i Vista....?

Jeg synes ikke lige jeg kan finde noget om det nogen steder.

> Åh, der kommer da en liste frem, hvorfra du kan åbne joblisten - men den
> kan åbnes direkte med Ctrl+Shift+Esc

Tak skal du have

Henning

Fra : Ole C

Dato : 03-09-09 16:59

> Jeg synes ikke lige jeg kan finde noget om det nogen steder.

Men mon ikke de havde gjort noget ud af det, hvis den ikke fungerede....?
Jeg har i hvert fald ikke hørt/læst andet.

--
vh
Ole C

Fra : Henning Lund - Lemvi~

Dato : 03-09-09 17:16

> Men mon ikke de havde gjort noget ud af det, hvis den ikke fungerede....?
> Jeg har i hvert fald ikke hørt/læst andet.

Jeg læste bare på producentens side at den kun understøttede 2000 og XP

H.

Fra : Ole C

Dato : 03-09-09 20:26

> Jeg læste bare på producentens side at den kun understøttede 2000 og
> XP

Tja - så ved jeg ikke hvilken Drive Image vi taler om - men R-Drive Image -
http://www.drive-image.com/ - og DriveImage XML -
http://www.runtime.org/driveimage-xml.htm understøtter begge Vista....

--
vh
Ole C

Fra : Henning Lund - Lemvi~

Dato : 03-09-09 20:33

> Tja - så ved jeg ikke hvilken Drive Image vi taler om - men R-Drive
> Image - http://www.drive-image.com/ - og DriveImage XML -
> http://www.runtime.org/driveimage-xml.htm understøtter begge Vista....

http://www.symantec.com/press/powerquest/pq060903.html

H.

Fra : Ole C

Dato : 03-09-09 22:54

Henning Lund - Lemvig Feriecenter skrev blandt andet:

> http://www.symantec.com/press/powerquest/pq060903.html

OK ja - det er jo en oldsag i forbindelse med Vista

--
vh
Ole C

Fra : Henning Lund - Lemvi~

Dato : 03-09-09 11:00

> Selv bruger jeg Acronis True Image, men der er bla. mange andre også den
> gratis EaseUs:
> http://www.easeus.com/disk-copy/

Mener du ikke Todo? Den anden kan ikke restore så vidt jeg kan læse.

Henning

Fra : Ole C

Dato : 03-09-09 17:04

> Mener du ikke Todo? Den anden kan ikke restore så vidt jeg kan læse.

Det må den da kunne - ellers har man jo ikke meget at bruge sit image til

Der er ofte blevet henvist til programmet, så måske en bruger dukker op...

Ellers er der blandt de mange muligheder også clone maxx:
http://www.pcinspector.de/Sites/clone_maxx/info.htm?language=1

--
vh
Ole C

Fra : Henning Lund - Lemvi~

Dato : 03-09-09 17:17

> Det må den da kunne - ellers har man jo ikke meget at bruge sit image til

Synes bare jeg kom frem til via den sammenligning der er på hjemmesiden, at
man skal købe et program der kan lægge imaget den tager ind
H.

Fra : Henning Lund - Lemvi~

Dato : 03-09-09 12:46

> Selv bruger jeg Acronis True Image

Hvilken version bruger du? Jeg har læst at der kan være problemer med
programmet efter Vista´s SP2 kom frerm

Henning

Fra : Ole C

Dato : 03-09-09 16:57

> Hvilken version bruger du? Jeg har læst at der kan være problemer med
> programmet efter Vista´s SP2 kom frerm

Home version 11 - uden problemer med Vista SP2

--
vh
Ole C

Fra : Ukendt

Dato : 03-09-09 11:27

<ooo@invalid.her.dk> wrote:

> [...]
> til Vista?
> Windows jobliste hvordan får man egentlig den frem i Vista, CTRL - ALT og

Det ville for mig at se være smarte med en funktion der vedligeholder
en kopi af disken på fx d:
Først lave en clone af windows disken, og så vedligeholde / updatere
e: med et delay på x timer, så man til en hver tid kan boote på den
anden disk, men så fejl ikke omgående bliver overført til e:

Norton havde for mange år siden en tool der kunne noget lignende,
måske kan man sætte windows til at gøre det?

Fra : Henning Lund

Dato : 03-09-09 11:57

Peter Sørensen <Peter Sørensen> skrev:

> [...]
>
> Norton havde for mange år siden en tool der kunne noget
> lignende, måske kan man sætte windows til at gøre det?

Jeg har gennem flere år brugt Drive Image til vore computere, det
har reddet min egen da C drevet stod af. Begge mine knajter har
også fået reddet deres maskiner efter et kraftigt nedbrud af XP
efter de pillede i noget de nok skulle have holdt dem fra
Jeg har sat Drive Image op så den mandag smider en backup på drev
D og torsdag en på drev E, så vil jeg mener man er sikret så godt
som man kan være. En gang imellem når jeg husker det, så laver
jeg også en backup til en dvd skive.

Det nye backup program jeg skal have fundet, er til en bærbar
hvor der kun er en harddisk i, backuppet skal så enten lægges på
en DVD skive eller over på en usb harddisk som jeg regner med at
anskaffe.

Henning Lund
http://www.tjae.dk/
http://ejerforeningenlemvigferiecenter.dk/
FJERNhl@lite.dk

Fra : Ukendt

Dato : 03-09-09 12:00

On Thu, 3 Sep 2009 12:56:54 +0200, "Henning Lund"
<dendurikke@denne.mailadresse> wrote:

> Jeg har gennem flere år brugt Drive Image til vore computere, det
> har reddet min egen da C drevet stod af.

Har lige fundet:
http://allwaysync.com/features.html

og der er noget her:

http://en.wikipedia.org/wiki/File_synchronization

Drive image vil jeg teste.

Fra : Henning

Dato : 03-09-09 13:33

On Thu, 03 Sep 2009 12:26:46 +0200, Peter Sørensen asu <Peter
Sørensen> wrote:

>Det ville for mig at se være smarte med en funktion der vedligeholder
>en kopi af disken på fx d:

Det hjælper dig ikke ved f.eks. virus eller "pilfingre" - her vil
fejlen jo omgående blive replikeret over på den anden disk.

Fra : Henning Lund

Dato : 03-09-09 13:36

Henning <no.mail@all.invalid> skrev:

> Det hjælper dig ikke ved f.eks. virus eller "pilfingre" - her
> vil fejlen jo omgående blive replikeret over på den anden disk.

Derfor dvd backuppet, og det er kun til mit eget brug, hvalpene
er forlængst overstået pille alderen (computer)

Henning Lund
http://www.tjae.dk/

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 03-09-09 11:58

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 03-09-09 11:59

"Henning Lund - Lemvig Feriecenter" <ooo@invalid.her.dk> skrev i meddelelsen

> Windows jobliste hvordan får man egentlig den frem i Vista, CTRL - ALT og
> Delete kan ikke som på XP.

Venstreklik på den nederste ikon-linie på skærmen, så kommer den som en
mulighed

Hilsen Åge

Fra : Henning Lund

Dato : 03-09-09 12:05

Åge Halldorsson <aa.h@post.tele.dk> skrev:

> Venstreklik på den nederste ikon-linie på skærmen, så kommer
> den som en mulighed
>
> Hilsen Åge

Takker, huha Vista

Henning Lund
http://www.tjae.dk/

Fra : Brian H

Dato : 03-09-09 15:19

"Henning Lund" <dendurikke@denne.mailadresse> skrev i meddelelsen

> Takker, huha Vista

Den mulighed kommer da også ved ctrl+alt+del og så "Jobliste"...ikke?

Prøv også Ctrl+Shift+Esc...

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 03-09-09 12:20

Du mener vel højreklik eller har du byttet rundt på funktionen af dine
museknapper?
Kaldes i øvrigt en Taskbar eller Opgavelinie.

Regards Jens Peter Karlsen