import af fejeblad
Fra : Den længste

Dato : 03-09-09 05:09

Hejsa.

Ja jeg er sku nok blevet lidt lun på et gammelt fejeblad. 94´
Hvordan er det nu lige når man importerer fra DE. Hvilke papir skal man have
med hjem?
Hvis man kikker på skats hjemmeside for at se værdifastsættelser svinger
prisen meget. Kan man stadig ringe til skat og få en forløblig vudering
inden man henter hjem. Jeg har i øvrigt fået at vide at der skulle være
forskel på de forskellige skattecentre rent afgiftsmæssigt. Generelt skulle
jylland være billigere?
Hvad siger i?

--
Virtually Yours

Brian W. Laursen

Fra : KWR

Dato : 03-09-09 08:42

"Den længste" <thunderace_dk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> inden man henter hjem. Jeg har i øvrigt fået at vide at der skulle være
> forskel på de forskellige skattecentre rent afgiftsmæssigt. Generelt

Fejeblad???
KWR

Fra : MKS - 74

Dato : 03-09-09 08:46

On Thu, 3 Sep 2009 06:09:02 +0200, Den længste
<thunderace_dk@hotmail.com> wrote:

>Ja jeg er sku nok blevet lidt lun på et gammelt fejeblad. 94´
>Hvordan er det nu lige når man importerer fra DE. Hvilke papir skal man have
>med hjem?

Den org. reg.attest plus en købskontrakt, derudover kan øvrige papirer
som f.eks et servicehæfte, TÜV-dokumentation osv være af nytte.

>Hvis man kikker på skats hjemmeside for at se værdifastsættelser svinger
>prisen meget.

Af flere grunde, bl.a er de af forskellige alder og der er sket en del
med vurderingspriserne det sidste stykke tid, kun de allernyeste
vurderinger giver et nogenlunde retvisende billede, resten er
forældede og kun historisk interessante. Der er nok ikke mange der
importerer så gamle Blades mere, så der er næppe mange nye, men i lige
dette tilfælde betyder det heller ikke meget, idet cyklen er på SKAT's
vurderingslister (reviderede et par gange om året), hvilket betyder at
de ikke foretager en egentlig individuel vurdering, men blot slår den
"faste" pris op på listen, og trækker den relevante sats fra for stand
vurderet ved toldsynet.

> Kan man stadig ringe til skat og få en forløblig vudering
>inden man henter hjem.

I dette tilfælde vil du kunne få den præcise afgift på forhånd, idet
som sagt cyklen er på vurderingslisterne. Du kan også få udleveret den
relevante liste ved henvendelse til SKAT.

> Jeg har i øvrigt fået at vide at der skulle være
>forskel på de forskellige skattecentre rent afgiftsmæssigt. Generelt skulle
>jylland være billigere?

Igen idet det er en "listepris" gør det ingen forskel i dette
tilfælde.

--
-Michael
Honda CBR600-info + div. CBR600-dele m.m. til salg på:

Fra : Den længste

Dato : 03-09-09 13:54

"MKS - 74" <cbr600dk@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> --
> -Michael
> Honda CBR600-info + div. CBR600-dele m.m. til salg på:

Nå men jeg snakkede med skat(fyn) idag, og det var ikke mange hun havde på
listen. Det spændte fra 20.000-45.000 i afgift. Så det kan vidst ikke betale
sig at den er i for god stand. Den billigste herhjemme står til 57000, så
der skal da ikke meget afgift på før det bliver en dårlig forretning.

Hilsen Brian

Fra : MKS - 74

Dato : 03-09-09 14:47

On Thu, 3 Sep 2009 14:53:52 +0200, Den længste
<thunderace_dk@hotmail.com> wrote:

>Nå men jeg snakkede med skat(fyn) idag, og det var ikke mange hun havde på
>listen. Det spændte fra 20.000-45.000 i afgift.

Hvad spændte fra 20.000-45.000 i afgift? En årg. 94 skal kun ha' en
pris og ikke et spænd . Iøvrigt så er denne vurderede handelspris
for en 94'er 68.000 i handelsværdi eller svarende til ca. 40.000 i
afgift på den seneste liste, tilsvarende tal for 92, 93 og 95

92 - 58.000 (33.416)
93 - 63.000 (36.297)
95 - 72.000 (42.047)

Herfra kan så fratrækkes maximalt 8% for under middel stand (mere kan
dog evt. opnåes ved fremvisning).

> Så det kan vidst ikke betale
>sig at den er i for god stand.

Forskellen er nu ikke ret stor (som skrevet 8% mellem over middel og
under middel baseret på toldsyn).

> Den billigste herhjemme står til 57000, så
>der skal da ikke meget afgift på før det bliver en dårlig forretning.

Det kommer an på hvad den til 57 kkr er for en, er det en 94'er så har
du nok ret, men det kommer jo også helt an på indkøbsprisen uden
afgift, så gamle Blades kan pt købes til meget små penge, specielt i
UK (men kan også se ud derefter). Men generelt er parallelimport for
mange cyklers vedkommende for _kraftigt_ nedadgående p.g.a det
monstrøse prisfald, der har været på mange modeller i DK og det er
ikke altid at SKAT har været hurtige nok til at følge det fald, så man
skal se sig rigtig grundigt om i øjeblikket inden man importerer,
måske er DK bedre, måske ikke, det varierer ret meget afhængig af
model - Min egen PC37 (2005 CBR600RR) er en af dem hvor SKAT rent
faktisk _har_ fulgt med markedet ned og som det stadig kan betale sig
at importere.

Fra : Den længste

Dato : 03-09-09 17:18

> [...]
> for en 94'er 68.000 i handelsværdi eller svarende til ca. 40.000 i
> afgift på den seneste liste, tilsvarende tal for 92, 93 og 95

Damen i telefonen skat fyn, havde kun meget få cbr 900 som var søgtg afgift
af i år, og der var 3 hun læste op. 20000, 39000, 45000 i afgift. Hun sagde
at det var afhængig af stand, at synshallen vurderede.

Handelsværdien for en 94 "urban tiger" set på motorcykelgalleri er 57900,-
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=61519 , lige præcis
den model jeg søger

Men kan man finde lidt brugte kåbedele, monterer det, og så gå til syn, kan
man jo sparre en del på afgiften

Brian

Fra : Matthias H Matthies~

Dato : 03-09-09 17:46

> Men kan man finde lidt brugte kåbedele, monterer det, og så gå til syn,
> kan
> man jo sparre en del på afgiften
>
> Brian

Jeg synes også det er en god idé at opfordre til snyd og bedrageri!!
Hilsen Matthias

Fra : S.B.

Dato : 03-09-09 20:46

" Matthias H Matthiessen" <matthiessen@dioder.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg synes også det er en god idé at opfordre til snyd og bedrageri!!
> Hilsen Matthias

Ja hvis afgiften er 30.000 kan det godt svare sig - 8% er jo hele 2400 kr.
gad vide hvor mange brugte dele man kan få for det + besværet med at skifte
det frem og tilbage
Gad jeg ikke

Søren

Fra : MKS - 74

Dato : 03-09-09 18:38

On Thu, 3 Sep 2009 18:18:15 +0200, Den længste
> [...]

>af i år, og der var 3 hun læste op. 20000, 39000, 45000 i afgift. Hun sagde
>at det var afhængig af stand, at synshallen vurderede.

Jeps og det er også rigtigt, men så stor forskel er der (normalt) ikke
for en given årgang indenfor samme år (selvom der virkelig er sket
meget i år og mange cykler faldet drastisk i vurdering fra starten af
året og til nu). Den forskel i stand som synshallen vurderer udgør max
8% i afgiftsforskel på et givent tidspunkt. Som sagt har SKAT en
værdiliste for CBR900RR (i hvert fald årg. 92-98), hvor man kan aflæse
den aktuelle sammenhæng mellem en given årgang og så den alm.
vurderede handelspris (og dermed afgift), som jeg har angivet i sidste
indlæg for årg. 92-95 og den seneste liste.

Disse priser på listen er angivet for en cykel i over middelstand, og
den afhængighed af stand som hun omtalte, er når den ved toldsynet
vurderes som over middel (intet fradrag), middel (3% fradrag) og under
middel (8% fradrag), som er helt std. Derudover kan man evt. få mere i
fradrag ved fremvisning for SKAT, såfremt cyklen har større f.eks
kåbeskader, bulet tank/udstødning osv. hvor std 8% fradraget evident
ikke er tilstrækkeligt (man kunne forledes til at tro at det f.eks var
tilfældet for den opgivet til 20.000).

>Men kan man finde lidt brugte kåbedele, monterer det, og så gå til syn, kan
>man jo sparre en del på afgiften

Det skal du absolut ikke være sikker på, som sagt ved toldsynet kan du
max. få 8% i fradrag i forhold til std-afgiften, skal du ha' mere skal
den fremvises for SKAT, men udfaldet af det stunt er højst usikkert
(SKAT kender jo også alle julelegene), normalt kræver de minimum at
cyklen er vurderet som under middel ved toldsynet, før de overhovedet
gider se på den hos SKAT m.h.p yderligere nedsættelse. Kan man ikke
opnå enighed med SKAT om afgiften, kan man anke til motorankenævnet og
nogle hævder at SKAT helst ikke vil ha' for mange af den slags sager
og det derfor kan betale sig at presse på og være lidt...hmmm verbal
.

Fra : Armand

Dato : 03-09-09 21:45

Den længste skrev:

> Men kan man finde lidt brugte kåbedele, monterer det, og så gå til syn,
> kan man jo sparre en del på afgiften

Sikkert ikke så meget som du bruger på anskaffelse af de slidte dele!

--
Armand.

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 03-09-09 09:00

"KWR" <kwedel@pc.dk> writes:

> Fejeblad???

Fireblade = Honda CBR 900.

--
Jacob | ........@
Yamaha FZS 1000 | ......_[]-=*

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 03-09-09 19:09

Husk også abmeldungsschein eller den tyske nummerplade med til DK. Det gør
det hele lidt lettere og så selvfølgelig fahrzeugbrief.

Jeg tror afgifterne falder en del til næste år, kva de lave brugtpriser i
år. Så vent med at betale afgift til næste år

--
Mvh.
Henrik

Fjern de 2 x'er i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Den længste

Dato : 03-09-09 19:49

hey.

Har du handlet supermoto? Jeg har budt på tigerdyret

Brian

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 04-09-09 18:48

"Har du handlet supermoto?"

Han vil først "handle" når jeg står der :-/ Men den er i forvejen billig, så
jeg tør godt tage chancen og køre derned.