newsclient (med fare for at det går galt)
Fra : Jakob

Dato : 02-09-09 22:37

Jeg har brugt 40tude Dialog i lang tid og det har jeg været glad for. Det
eneste problem er, at den ikke følger reglerne for programmer til windows
og det bliver et problem når man går videre fra XP. Så hvad gør man så?
giver sig til i vildskab at hente en røvfuld forskellige newsreadere eller
spørger her i gruppen: Hvad er den fedeste newsreader?

--
/Jakob

Fra : N/A

Dato : 02-09-09 22:53

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 02-09-09 22:53

Hans Paulin (6310) skrev:

> Skal det være gratis er sunsite jo gennemgående god.

Snip

My bad; læste det som news-server
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-09-09 22:54

Jakob skrev:

> Jeg har brugt 40tude Dialog i lang tid og det har jeg været glad for. Det
> eneste problem er, at den ikke følger reglerne for programmer til windows
> og det bliver et problem når man går videre fra XP.

Kan du forklare nærmere hvad problemet er?

> Så hvad gør man så?

Lærer at leve med de ulemper den bedst mulige newsreader har.

Jeg har brugt Dialog og Agent 1.93 i lang tid. De er ca. lige
gode, men Agent vinder på grund af at den har en langt bedre og
mere brugervenlig understøttelse af mail. Dialog er til gengæld
lidt bedre til news, men jeg har så mange ting sat op i Agents
mailsystem at jeg beholdt den mens jeg brugte Dialog til news, og
det er træls fordi mail og news hænger sammen.

> giver sig til i vildskab at hente en røvfuld forskellige newsreadere eller
> spørger her i gruppen: Hvad er den fedeste newsreader?

Den man vænner sig til. Thunderbird har jeg også prøvet, men jeg
bliver så frustreret over den hver gang at jeg er ved at smadre
tastaturet.

--
Bertel

Fra : Jens Jensen

Dato : 02-09-09 23:17

Bertel Lund Hansen skrev, Den 02-09-2009 23:54:
> Thunderbird har jeg også prøvet, men jeg
> bliver så frustreret over den hver gang at jeg er ved at smadre
> tastaturet.

Hvad er det frustrerende?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 03-09-09 10:32

Jens Jensen skrev:

> Hvad er det frustrerende?

At man ikke kan bruge oplysningerne i listen over grupper til
noget. Den viser ved hver opstart en masse ulæste beskeder, men
når man så peger på gruppen, dukker det rigtige tal op.

Man kan ikke undgå et spørgsmål når man er færdig med at læse én
gruppe. I Agent springer man med N til næste ulæste besked lige
til der ikke er flere.

Resten af frustrationerne har mere med at gøre at jeg er vant til
én måde et program fungerer på, og det ville ikke have generet
mig hvis jeg var vokset op med Thunderbird. Men det gør dem ikke
mindre irriterende.

--
Bertel

Fra : Jens Jensen

Dato : 03-09-09 12:21

Bertel Lund Hansen skrev, Den 03-09-2009 11:31:

> At man ikke kan bruge oplysningerne i listen over grupper til
> noget. Den viser ved hver opstart en masse ulæste beskeder, men
> når man så peger på gruppen, dukker det rigtige tal op.

Det sker men ikke så tit. Jeg har dog for nyligt haft en gruppe, som
hver gang viste helt forkert, men det fik jeg fjernet ved at slette
nogle filer.

> Man kan ikke undgå et spørgsmål når man er færdig med at læse én
> gruppe.

Du bruger nok shortcuts til at skifte til ny besked. Jeg klikker på ny
gruppe og får ingen spørgsmål.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 03-09-09 13:02

Jens Jensen skrev:

> Du bruger nok shortcuts til at skifte til ny besked.

Ja, jeg har fingrene på tastaturet når jeg læser news. Jeg kan
trykke på N uden at kikke.

--
Bertel

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 03-09-09 16:11

Jens Jensen skrev:

> Det sker men ikke så tit. Jeg har dog for nyligt haft en gruppe, som
> hver gang viste helt forkert, men det fik jeg fjernet ved at slette
> nogle filer.

Så vidt jeg husker sker det når man kun har hentet nogle af beskederne
på serveren - typisk de sidste 100 meddelelseshoveder fra en gruppe man
har nyt abonnement på - ind til der ikke er flere meddelelseshoveder på
serveren man ikke har hentet på et tidpunkt. Ja, jeg synes også det kan
være irriterende.

Mikkel

Fra : Jens Jensen

Dato : 03-09-09 16:49

Mikkel Moldrup-Lakjer skrev, Den 03-09-2009 17:11:
> Så vidt jeg husker sker det når man kun har hentet nogle af beskederne

Det vil jeg prøve at huske.

Fra : Carl Drud

Dato : 02-09-09 22:53

Jakob <wh@tever.not> writes:

> [...]
> eneste problem er, at den ikke følger reglerne for programmer til windows
> og det bliver et problem når man går videre fra XP. Så hvad gør man så?

På en Vista maskine er det ikke noget problem at køre Dialog. Den skal
blot ikke installeres under C:\Programmer mappen. Jeg vil tro det samme
gør sig gældende under Win7.

> giver sig til i vildskab at hente en røvfuld forskellige newsreadere eller
> spørger her i gruppen: Hvad er den fedeste newsreader?

40tude Dialog

--
Carl

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 02-09-09 23:04

Carl Drud skrev:

> På en Vista maskine er det ikke noget problem at køre Dialog. Den skal
> blot ikke installeres under C:\Programmer mappen. Jeg vil tro det
> samme gør sig gældende under Win7.

Hvorfor skal den ikke installeres under C:\Programmer?

Og hvor skal den installeres?
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Carl Drud

Dato : 02-09-09 23:18

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> writes:

> Hvorfor skal den ikke installeres under C:\Programmer?

Noget med Administrator læse/skrive rettigheder til C:\Programmer
mappen.

> Og hvor skal den installeres?

F.eks C:\Dialog

--
Carl

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 02-09-09 23:42

Carl Drud skrev:

> Noget med Administrator læse/skrive rettigheder til C:\Programmer
> mappen.

> F.eks C:\Dialog

Okay tak
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 03-09-09 05:46

Jakob was thinking very hard :
> Hvad er den fedeste newsreader?

Da jeg for en del år siden blev træt af Outlook Express, prøvede jeg
også nogle stykker, og blev så hængende ved MesNews.
http://www.mesnews.net/gb/

--
/klaus

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 03-09-09 16:13

Jakob skrev:
> [...]
> giver sig til i vildskab at hente en røvfuld forskellige newsreadere eller
> spørger her i gruppen: Hvad er den fedeste newsreader?

"med fare for at det går galt" ?

er vi ikke ovre tiden med flamewars om newsreaders?

Fra : Jakob

Dato : 03-09-09 23:54

On Thu, 03 Sep 2009 09:12:38 -0600, Mikkel Moldrup-Lakjer wrote:

> "med fare for at det går galt" ?
>
> er vi ikke ovre tiden med flamewars om newsreaders?

Forhåbentlig. Mine eneste to krav er, at den skal være så tæt på dialog som
muligt og Windows compliant.

--
/Jakob