MS Windows
briani 27239
Windows XP starter igen og igen
Fra : Frank

Dato : 02-09-09 13:03

Pludselig sker der noget mystisk på familiens stationære hjemme-pc:
Windows starter direkte op i den skærm, hvor man bl.a. kan vælge
fejlsikret tilstand, men uanset hvilken een af mulighederne jeg vælger
starter Windows intro logoskærm op, skærmen bliver sort og så starter
den forfra i den skærm, hvor man bl.a. kan vælge fejlsikret tilstand.

Jeg har åbnet BIOS og forsøgt en boot via CD med Windows REPAIR, men
uden held. Og efter det mislykkkedes kan jeg ikke længere boote fra
CD.

Nogle forslag til reparation af installationen? Jeg ville bruge
Ultimate Boot CD for at checke hardwaren, men så længe jeg ikke kan
boote fra CD er jeg lige som låst fast

(skrevet på en mac, der aldrig har frosset eller OS været
geninstalleret i 3 år)

Fra : Peter

Dato : 02-09-09 20:14

"Frank" <frank@hollinger.dk> skrev i en meddelelse

>Nogle forslag til reparation af installationen? Jeg ville bruge
>Ultimate Boot CD for at checke hardwaren, men så længe jeg ikke kan
>boote fra CD er jeg lige som låst fast

På din Ultimate bootcd ligger der et program, ved navn HDD Regenetrator. Den
skulle kunne regenere tabte sektorer på din harddisk, og da det
tilsyneladende er i boot delen det er galt, plejer jeg at lade den
køre/teste ca 10%, og det har virket alle de gange jeg har prøvet.

Med hensyn til at boot fra cd'en, så tjek boot rækkefølge i din bios.

PeterB