Indregistrering af gammel Maico
Fra : Thorbjørn

Dato : 02-09-09 12:08

Hej. Jeg har fået fingrer i en gammel Maico crosser 250cc. Og det
kunne da egentlig være et hyggeligt renoveringsprojekt. Er der nogle
der har erfaring med at få sådan noget indregistreret? Jeg mener, er
det bare at montere lys, horn mm. fra en lign crosser og så er den
lige til at registrere, eller er det mere besværligt end det?

Thorbjørn

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 02-09-09 21:18

"Thorbjørn" <t_villesen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Det første, store spørgsmål er vel: hvilke papirer har du på den ?

--
Jesper Hedegaard
BMW F650ST når vejret spiller

Fra : Armand

Dato : 02-09-09 23:32

Jesper Hedegaard skrev:
> [...]
> lige til at registrere, eller er det mere besværligt end det?
>
> Det første, store spørgsmål er vel: hvilke papirer har du på den ?

Og det næste: Hvor gammel er den i grunden?
Hvis den er fra før typegodkendelsens indføring i midten af 70'erne vil
det gavne sagen.

Hvis den gamle ged bringes i form, synes jeg dog at det ville være mere
passende at bruge den til det den er skabt til á Cross-kørsel i
veteran-klassen!

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 03-09-09 01:32

Armand skrev:
> [...]
Ups!
Lige en indskydelse i ordets bogstaveligste forstand:
Hvis det er en regulær crosser kan det hænde at der end ikke er et
stelnummer på den!??
I givet fald kommer den IKKE på plader!

--
Armand.

Fra : Thorbjørn

Dato : 02-09-09 15:14

On 2 Sep., 22:18, "Jesper Hedegaard" <eksiste...@ikke.dk> wrote:
> [...]
>
> Thorbjørn
>
> Det første, store spørgsmål er vel: hvilke papirer har du på den ?

Jeg har ingen papirer på den. Det er bare et gammelt stel med hjul jeg
har fået. Ville blive nødt til at købe en motor fra usa til at starte
med.

Fra : Thorbjørn

Dato : 04-09-09 09:41

> Hvis det er en regulær crosser kan det hænde at der end ikke er et
> stelnummer på den!??
> I givet fald kommer den IKKE på plader!

Der er stelnummer på den og den er fra 83. Det er den såkaldte "sand
spider". Eftersigende en crosser der træder frem i historien, ifølge
de kilder jeg har kunnet finde.

Det kan jeg jo kun være enig i, men det ville jo ikke skade hvis den
kunne bruges til begge dele. Man kunne vel have et ekstra sæt dæk/hjul
til formålet.

Fra : Ukendt

Dato : 06-09-09 17:57

>Jeg mener, er
>det bare at montere lys, horn mm. fra en lign crosser og så er den
>lige til at registrere, eller er det mere besværligt end det?

Er der ikke noget med at hvis den ikke har været indregistreret før i et EU
land, så kan den kun indregistreres hvis den overholder EURO-'et eller
andet' normen for udstødningsgasser.

Der var vist et eller andet men en masse cykler på tilbud engang i 2004
(hvor jeg selv købte en der ikke overholdt EURO-??). Den skulle
indregistreres inden 1. Juli ellers kunne den ikke indregistreres mere.

Fra : Armand

Dato : 06-09-09 18:14

AW skrev:

> Er der ikke noget med at hvis den ikke har været indregistreret før i et EU
> land, så kan den kun indregistreres hvis den overholder EURO-'et eller
> andet' normen for udstødningsgasser.

Orv, jo!
Også dét administrativitas spænder ben for sagen

--
Armand.

Fra : Thorbjørn Villesen

Dato : 08-09-09 00:06

On 6 Sep., 19:14, Armand <arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:
> AW skrev:>> Jeg mener, er

> Orv, jo!
> Også dét administrativitas spænder ben for sagen
>
> --
> Armand.

Hmm lyder ikke godt. Nå tak for input. Jeg sætter den nok i stand
under alle omstændigheder. Så kan jeg jo altid tage kontakt til en
synshal og høre dem om det kan lade sig gøre, når det er relevant.