Kylling på dåse
Fra : Brian Svendsen

Dato : 01-09-09 21:16

Jeg snakkede med nogle kollager om det, og det skulle smage vildt godt.
Jeg fandt så en opskrift på nettet, og prøvede den.
Det var noget med ½ dåseål og enebær i.

Det smagte skam godt nok. Men om jeg havde stoppet dåsen op i måsen eller om
jeg havde grillet den uden noget, havde ikke ændret noget..

Nogen der måske kan sige hvad jeg har gjort galt, eller var det bare forkert
opskrift

/Brian

Fra : Kim Schulz

Dato : 01-09-09 21:34

On Tue, 1 Sep 2009 22:16:02 +0200
"Brian Svendsen" <bts-fjern-det@2ft-spam.dk> wrote:

> [...]
> eller om jeg havde grillet den uden noget, havde ikke ændret noget..
>
> Nogen der måske kan sige hvad jeg har gjort galt, eller var det bare

Huskede du at lukke hullet ved "halsen" til ? ellers vil dampen fra
dåsen hurtigt forsvinde og ikke skabe den ønskede fugtighed og effekt
som ønskes inde i kyllingen.
Hvis du har gjort det rigtigt, så vil du opleve at kødet er ekstra
saftigt (især brystkød som eller kan være tørt) og at det kan have fået
en smag af det du nu har proppet i dåsen.
Jeg bruger typisk limesaft i min øl sammen med diverse friske
krydderurter som timian eller rosmarin.

kim

Fra : Brian Svendsen

Dato : 02-09-09 19:48

--
-
-kim

Det tyder på det er der fejlen ligger.
For der var ikke lukket for "halsen"

Vi snakkede lidt om det måske kunne være en anden mulighed, og det var at
kullene ikke var rigtig klar.
Godt nok var skindet tør og sprød. Men skindet var ikke særligt mørkt..

/Brian