databaseopslag via hyperlink
Fra : Rikke

Dato : 01-08-01 08:17

Hejsa alle

Lad mig med det samme fastslå - jeg er IKKE nogen haj til det her
ASP.

Jeg har udskrevet en del af min DB i en tabel. (En masse varer)
Nu vil jeg gerne via et hyperlink på varens navn linke til en
side med detaljer om netop denne varer.

Hvordan finder jeg det rigtige refnummer til de enkelte hyperlink
(Som jeg havde tænkt kunne sendes til næste side som en variabel)

Mange hilsner Rikke

PS. Undskyld til jeg ASP stjerner hvis dette er et totalt
tåbeligt spørgsmål *S*

- Pædagoiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 01-08-01 09:37

> Hvordan finder jeg det rigtige refnummer til de enkelte hyperlink
> (Som jeg havde tænkt kunne sendes til næste side som en variabel)

I Access er der noget der hedder autonummerering. Lav et sådan felt ved navn id, så får hver post et unikt nummer. Dit link skal så
bare være <a href="detaljer.asp?id=<%Rs("id")%> osv.

I detaljer.asp laver du så bare en forespørgsel på id-nummeret...

--
Venlig hilsen / Best regards,

Rasmus Nielsen.

Fra : Rikke

Dato : 01-08-01 11:51

Rasmus Nielsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> [...]
> bare være <a href="detaljer.asp?id=<%Rs("id")%> osv.
>
> I detaljer.asp laver du så bare en forespørgsel på id-nummeret...

Hej Rasmus

Tak for hjælpen *S* Nu virker min detaljeside rigtig fint

Knus fra Rikke

Fra : Janus Klok Lauritsen

Dato : 31-07-01 09:23

Det er da ikke tåbeligt, vi skal jo alle starte et sted.
Når du trækker navnet på din vare ud skal du også trække id'et ud, så laver
du dit hyperlink noget ligende:

Nu kan du så på varedetalje.asp lave en request.querystring("vareid") som
vil retunerer den valgte vares id, og den kan du jo så slå op i databasen
med...
Håber det hjælper
Mvh
Janus