Sunsites server svarer ikke.
Fra : Tove Krieger

Dato : 31-08-09 10:24

Er det mon bare her hos mig at serveren hos Sunsite i et tidsrum omtrent
hver dag melder "serverer svarer ikke" ?

Jeg er p.t. gået over til TDC's newsgrupper igen, og det undrer mig meget da
Sunsite som ellers plejer at være så stabil pludselig går ned jævnligt.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Jens Jensen

Dato : 31-08-09 10:51

Tove Krieger skrev, Den 31-08-2009 11:23:

> Er det mon bare her hos mig at serveren hos Sunsite i et tidsrum omtrent
> hver dag melder "serverer svarer ikke" ?

Mine forbindelser bliver afvist i øjblikket, så der må være en server,
som svarer, men som ikke vil lukke mig ind.

Fra : Tove Krieger

Dato : 31-08-09 10:54

In news:4a9b9d09$0$36576$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
Jens Jensen <a@a.invalid> typed:

> Mine forbindelser bliver afvist i øjblikket, så der må være en server,
> som svarer, men som ikke vil lukke mig ind.

Meget mystisk. Der er sikkert mange andre der også har problemer kan jeg
tænke mig.

Fra : Jens Jensen

Dato : 31-08-09 11:01

Tove Krieger skrev, Den 31-08-2009 11:54:
> Der er sikkert mange andre der også har problemer kan jeg
> tænke mig.

Ja, og det er ikke sikkert, at de har en anden nyhedsserver i reserve.

Fra : Jens Jensen

Dato : 31-08-09 11:04

Jens Jensen skrev, Den 31-08-2009 12:01:

> Ja, og det er ikke sikkert, at de har en anden nyhedsserver i reserve.

Så kører Sunsite igen.

Fra : Jens Jensen

Dato : 31-08-09 11:28

Jens Jensen skrev, Den 31-08-2009 12:04:
> Så kører Sunsite igen.

Sunsite kører ikke ordentligt. Jeg kan læse "gamle" indlæg, men jeg
sendte et indlæg til dk.test på Sunsite, og det kunne kun ses i kort
tid. Men det er overført til news.tele.dk.

Fra : Tove Krieger

Dato : 31-08-09 11:42

In news:4a9ba595$0$36558$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
Jens Jensen <a@a.invalid> typed:

> Sunsite kører ikke ordentligt. Jeg kan læse "gamle" indlæg, men jeg
> sendte et indlæg til dk.test på Sunsite, og det kunne kun ses i kort
> tid. Men det er overført til news.tele.dk.

Jeg prøver lige at svare her på Sunsite. Godt at jeg har TDC i baghånden.

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 31-08-09 14:24

Tove Krieger skrev:

> Jeg prøver lige at svare her på Sunsite. Godt at jeg har TDC i
> baghånden.

Jeg fik mig en Sunsite-konto da TDC's nyhedsserver for nylig havde et
par nedbrud med kort mellemrum.
Lige nu kan jeg da se at det måske er meget godt at jeg har begge
muligheder.

--
Philip - http://chartbase.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 31-08-09 14:26

In news:4a9bceda$0$36584$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
Philip Nunnegaard <nunnenospam@hitsurf.dk> typed:

> Jeg fik mig en Sunsite-konto da TDC's nyhedsserver for nylig havde et
> par nedbrud med kort mellemrum.
> Lige nu kan jeg da se at det måske er meget godt at jeg har begge
> muligheder.

Det er faktisk en rigtig god idé. Det er klogt med både "livrem og seler".

Fra : Jens Jensen

Dato : 31-08-09 13:19

Jens Jensen skrev, Den 31-08-2009 12:27:

> Sunsite kører ikke ordentligt. Jeg kan læse "gamle" indlæg, men jeg
> sendte et indlæg til dk.test på Sunsite, og det kunne kun ses i kort
> tid. Men det er overført til news.tele.dk.

Sunsite ser ud til at fungere godt igen. Men der mangler nogle indlæg
fra andre servere.

Fra : Tove Krieger

Dato : 31-08-09 14:07

In news:4a9bbfb9$0$36587$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
Jens Jensen <a@a.invalid> typed:

> Sunsite ser ud til at fungere godt igen. Men der mangler nogle indlæg
> fra andre servere.

Ja, det gør der i allerhøjeste grad, så jeg tror at jeg bliver på TDC news
foreløbig.

Fra : Jens Jensen

Dato : 31-08-09 23:08

Tove Krieger skrev, Den 31-08-2009 15:07:
> In news:4a9bbfb9$0$36587$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
> Jens Jensen <a@a.invalid> typed:

> Ja, det gør der i allerhøjeste grad, så jeg tror at jeg bliver på TDC
> news foreløbig.

Jeg gætter på, at Sunsite har alle indlæg nu. Der er i hvert fald
pludseligt mange nye indlæg.

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 01-09-09 00:06

Jens Jensen skrev:

> Jeg gætter på, at Sunsite har alle indlæg nu. Der er i hvert fald
> pludseligt mange nye indlæg.

Umiddelbart ser det ud til at det hele er med nu, når jeg hurtigt
sammenligner med hvad jeg har fra TDC.

--
Philip - http://chartbase.dk

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 01-09-09 07:30

Jens Jensen skrev:

> Ja, og det er ikke sikkert, at de har en anden nyhedsserver i reserve.

Jeg oplever også daglige problemer med sunsite; har freenews.netfront.net,
reader80.eternal-september.org samt TDC's newsservere i baghånden men gider
ikke hoppe fra den ene til den anden hver dag
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Jens Jensen

Dato : 01-09-09 14:11

Hans Paulin (6310) skrev, Den 01-09-2009 08:29:
> Jeg oplever også daglige problemer med sunsite; har freenews.netfront.net,
> reader80.eternal-september.org samt TDC's newsservere i baghånden men gider
> ikke hoppe fra den ene til den anden hver dag

Så du foretrækker stadig Sunsite. Hvordor?

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 01-09-09 23:24

Jens Jensen skrev:

> Så du foretrækker stadig Sunsite. Hvordor?

Jeg fortrækker den fordi jeg ellers skal sætte én af de andre alternative
servere op med de ca. 30 grupper jeg abbonerer på; jeg veksler også mellem
op til 3 forskellige pc'er så der er lidt arbejde i det, så jeg satser i
første omgang på at sunsite finder sit normale leje igen.

Bliver det for træls giver jeg "freenews.netfront.net" en chance; dén kører
forløbig bare med én gruppe for at se om den kan følge med (og dét kan den).
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Erik Olsen

Dato : 02-09-09 17:23

Hans Paulin (6310) wrote:

> [...]
> veksler også mellem op til 3 forskellige pc'er så der er lidt arbejde
> i det, så jeg satser i første omgang på at sunsite finder sit normale

Jeg holder fast ved news.sunsite.dk dels fordi den trods den sidst tids
gebrækkeligheder har kørt bedre end news.arrownet.dk som jeg tidligere
brugte, men også fordi Sunsites supportmedarbejdere har meget mere
begreb om news end A+'s.

Jeg har news.webhosting.dk i baghånden hvis det skulle blive nødvendigt,
men den har jeg ikke afprøvet endnu.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Jens Jensen

Dato : 02-09-09 18:29

Jeg vil også fortsætte med Sunsite, fordi deres servere har haft oppetid
på næsten 4 år indtil for en måned siden i følge dem selv (se
dotsrc.org). Jeg har TDC's nyhedsserver som reserve.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 02-09-09 22:47

Jens Jensen skrev:

> Jeg har TDC's nyhedsserver som reserve.

Kunne jeg osse bruge - vil dog gerne væk fra TDC som udbyder og var tæt ved
at komme det et par gange for nylig så jeg slettede deres newsservere i dén
forbindelse.
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Erik Olsen

Dato : 01-09-09 19:05

Hans Paulin (6310) wrote:

> Jeg oplever også daglige problemer med sunsite; har
> freenews.netfront.net, reader80.eternal-september.org samt TDC's
> newsservere i baghånden men gider ikke hoppe fra den ene til den
> anden hver dag

Der har været problemer med news.sunsite.dk nogle dage i sidste uge og
igen i går. Jeg skrev begge gange til Sunsite og fik i går aftes flg.
svar:

"Tak for din e-mail. Vi er lidt ramt af uheld for tiden. En 20 kV
ledning
blev hakket over i området, resulterende i ca. 45 min. nedetid for vores
servere.

Hvis ikke problemet med news.sunsite.dk allerede er fikset, så bliver
det det højst sandsynligt i morgen (jeg har givet administratoren af
news-serveren besked). Jeg beklager de driftsproblemer vi har haft
(serveren news.sunsite.dk havde oppetid på over 1400 dage for en måned
siden. Siden da har vi haft tre grumme strømafbrydelser :)."

Fra : Jakob

Dato : 02-09-09 22:24

On Mon, 31 Aug 2009 11:23:50 +0200, Tove Krieger wrote:

> [...]
> Sunsite som ellers plejer at være så stabil pludselig går ned jævnligt.

Igennem et par år har jeg været igennem flere udbydere, cybercity, telia,
TDC bla. Der har ikke været nogen der har kunnet slå sunsite på reaktions-
og oppetid på news set over lidt længere tid

--
/Jakob

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-09-09 22:48

Jakob skrev:

> Igennem et par år har jeg været igennem flere udbydere, cybercity, telia,
> TDC bla. Der har ikke været nogen der har kunnet slå sunsite på reaktions-
> og oppetid på news set over lidt længere tid

Stofanets newsserver er fuldt på højde med Sunsite. Det er den
samme som Telias, og det er den jeg bruger. Jeg har en opsætning
til Sunsite, men jeg bruger den kun til at tjekke med når folk
skriver at den er nede.

--
Bertel

Fra : Tove Krieger

Dato : 03-09-09 10:58

In news:1a4duwtsuo4n0$.e3x91cyc7m4e.dlg@40tude.net,
Jakob <wh@tever.not> typed:

> Igennem et par år har jeg været igennem flere udbydere, cybercity,
> telia, TDC bla. Der har ikke været nogen der har kunnet slå sunsite
> på reaktions- og oppetid på news set over lidt længere tid

Jeg har hidtil foretrukket Sunsite, fordi indlæg der er blevet sendt via
gmail af én eller anden uforklarlig årsag ikke kommer ind på TDC's
newsserver. Jeg har prøvet at gennemgå "indstillinger" og kan ikke finde en
forklaring på hvad der er galt, for indlæggene går fint igennem på Sunsite.

Fra : Jens Jensen

Dato : 03-09-09 12:33

Tove Krieger skrev, Den 03-09-2009 11:57:
> Jeg har hidtil foretrukket Sunsite, fordi indlæg der er blevet sendt via
> gmail af én eller anden uforklarlig årsag ikke kommer ind på TDC's
> newsserver.

Indlæggene kommer nok ind på TDC's server. Men din PC vil ikke vise dem.

Fra : Tove Krieger

Dato : 03-09-09 14:27

In news:4a9fa954$0$282$14726298@news.sunsite.dk,
Jens Jensen <a@a.invalid> typed:

> Indlæggene kommer nok ind på TDC's server. Men din PC vil ikke vise
> dem.

Jeg har lige opdaget, at der faktisk er kommet gmails ind på TDC's server,
så det er nok gået iorden af sig selv.