Polsk mad
Fra : Hauge

Dato : 29-08-09 22:04

Hejsa

Jeg er lige kommet hjem fra en tur igennem Polen.. Det var en ganske god
tur, med rimelig mad..

Men en enkelt aften gad vi ikke restaurationsmad, så vi købte en pose
(færdigret pakket som gule ærter i en rullepose på køl) suppe, den så
faktisk godt ud.. Kunne på ingen måde læse udfra deklarationen hvad det
var, men prøves det skulle det..

Det blev slasket op i en gryde og varmet op.. Nåja, det skulle faktisk koge
15 minutter.. Det var lang tid for en færdigret.. Men fred være med det..

Det blev færdigt og hældt op i nogle tallerkner..

Det blev prøvesmagt..

Det smagte sgu underligt...

Der var strimler af noget udefinérbart der kunne minde om kød eller flæsk..

Prøvede et enkelt stykke.. Hmm.. Sejt som ind i h....

Spiste lidt mere, dog ikke de omtalte strimler..

Nej fandme nej, det røg ud.. Så hen efter en pizza.. Den var dog heller ikke
meget ved at råbe hurra efter. Men ok, den kunne man da se hvad bestod af..

Nu da vi er kommet hjem, og rodede lidt på nettet, har vi fundet ud af hvad
det var, og linken her er til en opskrift på denne suppe:
http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.php?id=27130

Velbekomme, hvis nogen skulle kunne finde på at lave den efter...

Mvh Hauge

Fra : S.B.

Dato : 29-08-09 22:24

> [...]
> http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.php?id=27130
>
> Velbekomme, hvis nogen skulle kunne finde på at lave den efter...

Bortset fra den første ingrediens ser det da fint nok ud

/Søren

Fra : Hauge

Dato : 29-08-09 22:27

Hejsa
S.B. wrote:
> Bortset fra den første ingrediens ser det da fint nok ud

Helt enig, men det var netop første ingrediens (strimlerne) der var
problemet

Mvh Hauge

Fra : Ralph

Dato : 29-08-09 23:01

købte en pose
> (færdigret pakket som gule ærter i en rullepose på køl) suppe, den så

Hæ - næh du, min svigermor hun vidste godt hvad der var godt, så når
svigefamilien skulle sydpå, så var halvdelen af oppakningen gode danske
dåseretter - man ligger som man reder

--
Ralph

Fra : Nicky

Dato : 30-08-09 06:15

Hej

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.php?id=27130
>
> Velbekomme, hvis nogen skulle kunne finde på at lave den efter...

Flaki smager afsindigt godt. Men køber man det som færdigret i et
supermarked kan man godt risikere at få en helt anden oplevelse. Herhjemme
svarer det til at sammenligne fx. en god skibberlabskovs med det bras, man
kan købe i ruller i supermarkederne.

Fra : Kurt Hansen

Dato : 30-08-09 07:40

On Sat, 29 Aug 2009 23:03:37 +0200, Hauge wrote:

> [...]
> meget ved at råbe hurra efter. Men ok, den kunne man da se hvad bestod af..

I har været uheldige at ramme det mest ulækre i det polske køkken, men hvad
der ulækkert er jo kulturelt bestemt; polakkerne elsker det.

Bortset fra 'strimlerne', smager suppen helt fantastisk. Har dog kun smagt
svigermors hjemmelavede og kogekonernes flaki til bryllupper og størres
fester.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen