MS Windows
briani 27239
Ingen kontakt med nettet
Fra : thohei

Dato : 29-08-09 16:41

Hej,
Har ellers kun haft Mac-computere, men har nu fået et problem med en
PC med Vista-Office.
Den forbinder fint til vores trådløse netværk, men kan ikke vise nogen
net-sider. Hverken fra FireFox eller Explorer. Den siger bare den
ikke kan oprette forbindelse, men ikke noget om hvorfor.
Netforbindelsen virker helt sikkert, og fra terminalen kan jeg
forbinde til fx ftp-servere, men så snart jeg prøver fra en browser
duer det altså ikke. Jeg har ikke meget forstand på tingene. Jeg har
kørt et eller andet Norton-program bare for at sikre mig at der ikke
lå en virus og styrede browseren. Ellers ved jeg ikke hvad jeg skal
gøre. Nogen der har en ide om hvor jeg kan starte for at finde frem
løsningen på problemet?
På forhånd tak.
Thomas

Fra : KentBM

Dato : 30-08-09 00:47

thohei skrev:
> [...]
> lå en virus og styrede browseren. Ellers ved jeg ikke hvad jeg skal
> gøre. Nogen der har en ide om hvor jeg kan starte for at finde frem
Jeg kunne forstille mig, at dit et-eller-andet Norton program også har
en firewall (eller Windows Firewall eller ?) og skal have tilladelse til
at lade IE og FF få adgang til internet.

Specielt Zonealarm har det med at skal have fornyet tilladelse, hver
gang en opdatering installeres. Se efter om der er en boks der mangler
svar. Eventuelt gemt bag et eller andet åbent program.

--

Kent

Fra : thohei

Dato : 30-08-09 08:01

> [...]
> gang en opdatering installeres. Se efter om der er en boks der mangler
> svar. Eventuelt gemt bag et eller andet åbent program.

Noget der hedder Norton 360 var synderen. Jeg kunne kun løse det ved
at slå den firewall fra, så håber jeg det er nok med Windows Firwall.
1000 tak for hjælpen.
Thomas