MS Windows
briani 27239
Reinstall er gået helt galt - Hvordan form~
Fra : Kåre

Dato : 29-08-09 23:38

I tidligere tråd spørger jeg efter hjælp til install af lydkort.
Det har jeg droppet.
Forsøgte mig med reinstall af Windows. CD viste sig at være temmelig ridset
og beskidt, så installation gik galt midt i det hele.
Nu står jeg så i den situation at den hverken vil starte helt eller halvt
op.
Jeg har den originale install CD, men det hjælper ikke, da den under
genstart af install går i ged med CRC fejl og jeg skal give dig.
Så nu vil jeg bare formattere hele skidtet helt forfra.
Det er mange år siden sidst, og jeg kan ikke helt hitte ud af hvordan jeg
gør, når jeg hverken kan starte Windows rigtig, eller starte op i DOS mode.

Please!

pft
Kåre

Fra : KentBM

Dato : 30-08-09 00:55

Kåre skrev:
> [...]
> gør, når jeg hverken kan starte Windows rigtig, eller starte op i DOS mode.
Enten formatteres harddisken under installation af XP ved brug af en
XP-disk. Eller også plejer reinstallationsdiske at gøre dette automatisk.

Hvad med at installere Win7 i stedet for? Hvis dette stadigvæk er muligt.

--

Kent

Fra : Jakob

Dato : 30-08-09 12:02

On Sun, 30 Aug 2009 01:54:39 +0200, KentBM wrote:

> Kåre skrev:

> Hvad med at installere Win7 i stedet for? Hvis dette stadigvæk er muligt.

Man kan ikke hente den længere, men hvis man har den kan man stadig
installere.

--
/Jakob

Fra : Jakob

Dato : 30-08-09 11:59

On Sun, 30 Aug 2009 00:37:51 +0200, Kåre wrote:

> [...]
> gør, når jeg hverken kan starte Windows rigtig, eller starte op i DOS mode.

Når du starter en installation af XP så får du valget om du vil beholde det
nuværende filsystem, lave en quickformattering eller en rigtig
formattering. I dit tilfælde skal du så vælge en rigtig formattering, så
kommer der nogle spørgsmål, er du nu sikker, er du nu helt sikker, er du nu
helt helt sikker og når du har sagt ja til det så kører det. Nu kan du så
drikke kaffe afhængigt af størrelsen på dine diske.
BTW, der er ikke noget der hedder DOS i en NT kerne

--
/Jakob

Fra : Kåre

Dato : 30-08-09 20:24

"Kåre" <kaarebach@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det er mange år siden sidst, og jeg kan ikke helt hitte ud af hvordan jeg
> gør, når jeg hverken kan starte Windows rigtig, eller starte op i DOS

Nå, nu lykkedes det så efter flere mislykkedes forsøg, at installere XP
igen.
Desværre gik den stadig helt i sort ved lydkort install...
Men på en eller anden vis lykkedes det med en driver til et helt andet
chipset... weird, but funny...

Kåre

Fra : Allan Vebel

Dato : 31-08-09 23:04

Kåre skrev:

> Forsøgte mig med reinstall af Windows. CD
> viste sig at være temmelig ridset og beskidt,
> så installation gik galt midt i det hele.

Jeg forstår ikke hvordan en windows-skive kan
blive ridset og beskidt - den bliver jo kun brugt
under installation og geninstallation, så bliver den
pakket væk igen

Som sagt før - tjek hardware!

--
Allan Vebel
Skal vi mødes?

Fra : Kåre

Dato : 01-09-09 16:21

"Allan Vebel" <spam@do.not> skrev i en meddelelse

> Jeg forstår ikke hvordan en windows-skive kan
> blive ridset og beskidt - den bliver jo kun brugt
> under installation og geninstallation, så bliver den
> pakket væk igen

Jooooo, men jeg har brugt den en del gange, og sidste gang blev den vist nok
ikke sådan helt pakket ind i sit plastik cover igen... og så overlevede den
ikke en flytning fra eet hus til et andet.
Men som sagt så var det bare en sikkerhedskopi. Originalen duede.

Kåre