bagemaskine - igen - igen
Fra : battlefields

Dato : 29-08-09 17:11

Hejsa
Er der nogen, der har en god opskrift på flutes, som jeg kan lave
halvfærdige i bagemaskinen og herefter putte dem i ovnen?
Der må gerne være krydderier eller andet spændende i.
Hilsen Vibeke

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 30-08-09 08:13

"battlefields" <battlefield@mail1.stofanet.dk> writes:

> Er der nogen, der har en god opskrift på flutes, som jeg kan lave
> halvfærdige i bagemaskinen og herefter putte dem i ovnen?
> Der må gerne være krydderier eller andet spændende i.

Jeg har en som er meget populær her i familien:

333 ml. vand
30-50 ml. olie
1-1,5 tsk salt
130 gram havregryn
370 gram mel
1,5 tsk tørgær
1-2 spsk pizzakrydderi fra Tiger

Hældes i bagemaskinen og æltes og hæver og får så lov til at stå og
hæve et par timer mere. Formes, hæver lidt længere og så i ovnen ved
200 grader indtil de er færdige, vel omkring 20 minutter.

Hvis man ruller dem helt tynde, giver det nogle gode grissinier.

Mvh Trine

Stor brugskunstforretning med fuldt sortiment i de søde Gjøltrolde

Fra : battlefields

Dato : 01-09-09 13:50

> [...]
> 200 grader indtil de er færdige, vel omkring 20 minutter.
>
> Hvis man ruller dem helt tynde, giver det nogle gode grissinier.

Hej Trine

Tak for opskriften som nu er afprøvet. Dog undlod vi havregrynene og puttede
mere mel i.
Men flutes´ne smagte fint til Ungarsk Gullashsuppe.
Hilsen Vibeke