MS Windows
briani 27239
overbelastning
Fra : wolle@webmail.com

Dato : 29-08-09 15:32

Hvorfor kan jeg bare ikke foretage mig noget på min pc, hvis den bare
skal lave lidt, - f.eks pakke en stor fil ud, som kunne bestå af 50
rar-filer, som sammenlagt giver en udpakket fil på 5 gb. Jeg kan
dårligt åbne en hjemmeside !!! Mit system er Vista 32bit, Intel Q-8200
og 8gb ram

Fra : Per

Dato : 29-08-09 15:48

wolle@webmail.com wrote:
> [...]
> rar-filer, som sammenlagt giver en udpakket fil på 5 gb. Jeg kan
> dårligt åbne en hjemmeside !!! Mit system er Vista 32bit, Intel Q-8200

Det er altså også en stor arbejdsbyrde du giver din PC - Det er ikke at lave
"lidt" at pakke 50 filer ud der tilsammen fylder 5 gb.

Du får ikke noget ud af dine 8 gb ram på en 32bit Vista - du skal op i 64bit
versionen hvis du skal udnytte over 4 bg (3,5 gb) på Vista.

Ellers kan det tænkes at du har en sløv (under 7200 omdr) harddisk?

mvh. Per

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 29-08-09 16:21

"Per" <mesked@hotmail.com> skrev :

>Du får ikke noget ud af dine 8 gb ram på en 32bit Vista - du skal op i 64bit
>versionen hvis du skal udnytte over 4 bg (3,5 gb) på Vista.

Hvorfor?
--
Kerim
http://www.facebook.com/kerim.ellentoft

Fra : Per

Dato : 29-08-09 16:54

Kerim Ellentoft wrote:

> Hvorfor?

Du må ikke spørge om den tekniske forklaring, men 32bit kan kun udnytte max
4 gb RAM - 64bit kan udnytte op til 128 gb

Der står lidt om det her:

http://msdn.microsoft.com/en-gb/library/aa366778%28VS.85%29.aspx

mvh. Per

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 29-08-09 17:39

"Per" <mesked@hotmail.com> skrev :

>Du må ikke spørge om den tekniske forklaring, men 32bit kan kun udnytte max
>4 gb RAM - 64bit kan udnytte op til 128 gb

Ja, jeg fik ikke læst din indlæg godt nok.

Havde fået ind i hovedet, at det var filstørrelsen, der ikke
måtte være over 4 GB.

Beklager misforståelsen.

Fra : Pico

Dato : 30-08-09 17:30

Per wrote:

> Det er altså også en stor arbejdsbyrde du giver din PC - Det er ikke
> at lave "lidt" at pakke 50 filer ud der tilsammen fylder 5 gb.

Det er uden tvivl "film" manden taler om og det er ikke en stor arbejdsbyrde
at pakke ud, det gør jeg jævnligt, selvfølgelig kørere jeg ikke
videoredigering eller Photoshop samtidig, men bruger ellers maskinen
normalt, læser news, surfer, skriver i Word osv. Selvfølgelig er den lidt
mere træg i det, men ikke så det er en stor gene.
Jeg sider på en ældre Intel Pentium D 2 kerne procesor med 3 GB ram, så den
er ikke så stærk som Pers. Det er rigtigt han ikke får noget ud af sin store
mængde ram, men det skulle da ikke sløve makinen.
--
MVH
Pico

Fra : Jesper Lund

Dato : 29-08-09 17:02

Per wrote:

> Du må ikke spørge om den tekniske forklaring, men 32bit kan kun udnytte
> max 4 gb RAM - 64bit kan udnytte op til 128 gb

2^32 = 4*1024*1024*1024 = 4 GiB

(der findes 32-bit Windows'er som kan udnytte mere end 4 GiB, men de
bruger en anden adresseringsform end 32-bit XP og Vista).

--
Jesper Lund