MS Windows
briani 27239
Problemer med instal af onboard lyd efter ~
Fra : Kåre

Dato : 29-08-09 14:18

Hej

Jeg har en PC hvor jeg har haft et PCI lydkort monteret. Ingen problemer.
Jeg har nu pillet det ud, og vil så bare bruge onboard lyd (realtec AC97,
helt standard).
Jeg har enabled lydkort igen i BIOS.
Windows finder fint ud af at lydkortet er dukket op igen.
Men når jeg prøver at installere, sker der det samme hver gang: lige når
installationen ser ud til at være færdig, så går PC'en ned med at brag, og
rebooter...

Og det uanset om jeg finder drivere på nettet fra forskellige steder, eller
bruger drivere fra bundkortets fabrikant.

Bundkort: Gigabyte GA-7KVML

Håber nogen kan give mig et hint.
Det virker som om der er en konflikt et sted, måske mellem det gamle lydkort
som er fjernet, og så onboard lydkortet.
Men jeg aner ikke hvad jeg skal gøre nu. Jeg kan ikke se "rester" af det
gamle lydkort i System.

mvh
Kåre

Fra : Jens Jensen

Dato : 29-08-09 16:52

Kåre skrev, Den 29-08-2009 15:18:
> Håber nogen kan give mig et hint.
> Det virker som om der er en konflikt et sted, måske mellem det gamle lydkort
> som er fjernet, og så onboard lydkortet.

Jeg forestiller mig, at det er bedst at afinstallere driveren før kortet
fjernes. Hvis du ikke gjorde det vil jeg foreslå, at du gør det hele
tilbage igen incl. installation af driveren og derefter afinstallarer
driveren før kortet fjernes. Det er slet ikke sikkert, at det løser
problemet, men umiddelbart har jeg ikke et bedre forslag.

Fra : Kåre

Dato : 29-08-09 18:21

"Jens Jensen" <a@a.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> driveren før kortet fjernes. Det er slet ikke sikkert, at det løser
> problemet, men umiddelbart har jeg ikke et bedre forslag.

Rimeligt dårligt forslag........lydkortet er solgt....
Men godt gættet: Jeg pillede lydkortet ud inden jeg afinstallerede det.
Derfor har jeg også en mistanke om at det er en form for konflikt, fordi
ressourcerne til PCI kortet sikkert stadig er afsat, men Windows kan ikke
finde ud af det, fordi kortet ikke er i...
Det ender nok med en reinstall.

mvh
Kåre

Fra : Stampe

Dato : 30-08-09 08:34

"Kåre" <kaarebach@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> ressourcerne til PCI kortet sikkert stadig er afsat, men Windows kan ikke
> finde ud af det, fordi kortet ikke er i...

Fjern alle lydkort inde i enhedshåndteringen samt alle lyddrivere - genstart
*PCen og se hvad der sker, det kan være den automatisk finder driverne og
installere dit onboard lydkort - ellers melder den om at den har fundet nyt
hardware og vil have driverne fra din installations CD'

Mvh
Allan

Fra : Allan Vebel

Dato : 30-08-09 22:30

Kåre skrev:

> Derfor har jeg også en mistanke om at det er en
> form for konflikt

Dit problem er måske grunden til at der i sin tid er
installeret et andet lydkort end det oprindelige?

> Windows kan ikke finde ud af det, fordi kortet ikke
> er i...

Prøv lige at rense ud i reg. med Ccleaner og Eusing.

Du kan også prøve Windows Update - den finder ofte
opdaterede drivere.

> Det ender nok med en reinstall.

Her er jeg glad for at jeg har en Ghost af alle mine
systemer - så er jeg kørende igen efter 15-20 minutter.

--
Allan Vebel
Skal vi mødes?

Fra : Kåre

Dato : 31-08-09 22:02

"Allan Vebel" <spam@do.not> skrev i en meddelelse

> Dit problem er måske grunden til at der i sin tid er
> installeret et andet lydkort end det oprindelige?
Nej. Jeg havde installeret et lydkort til lydproduktion, med DSP effekter på
kortet osv., i stedet for onboard lyd.

> Prøv lige at rense ud i reg. med Ccleaner og Eusing.
>
> Du kan også prøve Windows Update - den finder ofte
> opdaterede drivere.

Og det endte med reinstall. Men det gav også problemer, og faktisk gik den
stadig ned når den var halvvejs igennem.
Fandt nogle drivere til et helt andet bundkort, og så gik den
igennem....mystisk...

Kåre

Fra : Allan Vebel

Dato : 31-08-09 22:48

Kåre skrev:

> Og det endte med reinstall. Men det gav
> også problemer, og faktisk gik den stadig
> ned når den var halvvejs igennem.

At den går ned under installation, tyder på at
du har nogle hardwareproblemer - ellers burde
det bare køre.

Jeg plejer at tjekke ram og harddisk inden jeg
går i gang med en ny installation - dem laver
jeg nogle stykker af om dagen.

> Fandt nogle drivere til et helt andet bundkort,
> og så gik den igennem....mystisk...

Kører det, så kører det - jeg tror fortsat på at der
er et hardwareproblem, som vil dukke op på et
tidspunkt.

--
Allan Vebel
Skal vi mødes?