hent POP3 mail via browser.
Fra : BoK

Dato : 01-08-01 07:42

Hej

Hvis man skal hente sin POP3 mail (w3Jmail komponenten bruges) via sin
browser, fra sin mailserver, skal port 110 så være tilrådighed fra Internet
?

Mvh
Bok

Fra : Thygesen

Dato : 01-08-01 13:19

"BoK" <bok@addnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvis man skal hente sin POP3 mail (w3Jmail komponenten bruges) via sin
> browser, fra sin mailserver, skal port 110 så være tilrådighed fra

Ja, fra web-serveren skal der være adgang til port 110 på mailserveren,
(hvordan skulle den ellers kunne de forskellige POP3 mails?)

Mvh. Christoffer Thygesen

e-mail: cht@cht.dk
homepage: http://cht.dk

Fra : bok

Dato : 01-08-01 22:19

"Thygesen" <thyge@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> "BoK" <bok@addnet.dk> skrev i en meddelelse

> Internet
>
> Ja, fra web-serveren skal der være adgang til port 110 på mailserveren,
> (hvordan skulle den ellers kunne de forskellige POP3 mails?)

Jeg prøver lige at omformulere mit spørgsmål.

Jeg har en mail-server, men port 110 er på Routeren blokeret (TDC Proaccess)
for indgående trafik (altså alt trafik fra Internet til mailserver). Derfor
bruger jeg en anden port. Og på en eller anden web-server forefindes der så
et script lavet til w3jmail komponenten, som kan liste ens POP3 konto, men
jeg får fejlen "Connection refused " (har prøvet med en anden mailserver
konto, det virker fint). Er det fordi at w3Jmail komponenten kun bruges på
port 110 ?

Mvh
Bok

Fra : Thygesen

Dato : 02-08-01 11:07

> [...]

> konto, det virker fint). Er det fordi at w3Jmail komponenten kun bruges på

Hvis jeg har forstået så skal de forskellige POP3 mails ikke hentes fra port
110, men derimod en anden port og det er da heller ikke noget problem, så
vælger du bare den port den skal hente fra

pop3.Connect(Username, Password, Server, Port)

Du kan også bruge det POP3 script jeg har lavet og laget på min hjemmeside:
http://cht.dk/pop3

Hvis du der skal bruge en anden port end 110, så kan du bare skrive
servernavn:port (i feltet server).

Mvh. Christoffer Thygesen

e-mail: cht@cht.dk
homepage: http://cht.dk