Pæremarmelade - med eller uden skræl?
Fra : Heidi

Dato : 29-08-09 09:12

Jeg skal til at lave pæremarmelade, da vi har fået en masse små gode
pærer fra familien, og jeg må indrømme at jeg helst vil undgå at skulle
skrælle dem alle sammen. Hvordan bliver marmeladen mon hvis skrællen er
med?

--
Heidi

Fra : Heidi

Dato : 29-08-09 12:58

Heidi wrote:
> [...]
> pærer fra familien, og jeg må indrømme at jeg helst vil undgå at
> skulle skrælle dem alle sammen. Hvordan bliver marmeladen mon hvis

Nå det er lidt lige meget nu, for jeg gik i gang uden at skrælle dem.
Har lavet første i gryde som opskriften angav (gav dem så lige en tur
med stavblenderen, da jeg ikke rigtig syntes de ville koge ud), og det
tyder godt nok på at blive en sød omgang. Så nu prøver jeg at lave 2.
portion i bagemaskinen, da den også har et marmeladeprogram, med noget
mindre sukker

--
Heidi

Fra : Linde

Dato : 29-08-09 14:26

"Heidi" <nospam@hejdi.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> bagemaskinen, da den også har et marmeladeprogram, med noget mindre sukker

Hvordan er det så med skrællerne på?

Mvh
Linde

Fra : Heidi

Dato : 29-08-09 16:34

Linde wrote:

> Hvordan er det så med skrællerne på?

Faktisk rigtig godt. Selvom jeg blendede blandingen let, så giver
skrællerne stadig en flot grøn farve, og de giver også lige lidt bid når
man spiser den, så det vil jeg ikke være bange for at gøre igen.

At opskriften så lige skal justeres smagsmæssigt er noget helt andet,
som ikke er skrællernes skyld

--
Heidi