Pirogger
Fra : Jørgen Grandt

Dato : 28-08-09 16:40

Hvor kan man købe forme til at lave pirogger i?

--
Jørgen Grandt
www.hamigen.dk

Fra : Gert Krabsen

Dato : 28-08-09 17:06

Jørgen Grandt skrev:
> Hvor kan man købe forme til at lave pirogger i?

Øh.. pirogger er nærmest en krydsning mellem en fyldt pandekage og en
'sammenlagt' pizza (forhåbentlig bortset fra salmonellaen)

Dem har man vel ikke forme til?

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 28-08-09 17:21

Gert Krabsen skrev:

> Dem har man vel ikke forme til?

Det troede jeg heller ikke. Men en god bekendt købte for mange år siden
en i Vietnam. Den gik i stykker på et tidspunkt, så sidste år købte hun
en i Spanien.

--
Jørgen Grandt
www.hamigen.dk

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 28-08-09 18:18

Jørgen Grandt skrev:

> Hvor kan man købe forme til at lave pirogger i?

For en del år siden lavede jeg ofte pirogger, og dengang skar jeg
cirkler af dej ud efter en omvendt frokosttallerken, smækkede fyld
på den ene halvdel, foldede den anden halvdel henover, og trykkede
kanterne sammen med en gaffel. Jeg ville gøre det samme i dag.

Hvad kan en pirogform som en frokosttallerken ikke kan?

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 29-08-09 22:58

Klaus Alexander Seistrup skrev:

> Hvad kan en pirogform som en frokosttallerken ikke kan?

Jeg har kun set et glimt af den engang, men det var en lille fiks ting
som kunne åbnes og lukkes.

--
Jørgen Grandt
www.hamigen.dk

Fra : Lasse Jensen

Dato : 28-08-09 18:28

On Fri, 28 Aug 2009 17:40:22 +0200, Jørgen Grandt wrote:

> Hvor kan man købe forme til at lave pirogger i?

Jeg havde engang sådan en form. Den havde problemer med at klemme dem
ordentlig sammen i kanten, så de gik op under bagningen. Nu laver jeg dem
ved at stemple ud med en lille metal skål og så folder jeg dem med
fingrene og trykker dem sammen i kanten med en gaffel. Fantastisk til
madpakken eller som natmad til en fest.

--
Lasse Jensen

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 30-08-09 07:31

Jørgen Grandt skrev:

> Jeg har kun set et glimt af den engang, men det var en lille
> fiks ting som kunne åbnes og lukkes.

Åbne og lukke … ja, dér kan mine frokosttallerkner ikke være med!

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 30-08-09 08:23

Klaus Alexander Seistrup skrev:

> Åbne og lukke … ja, dér kan mine frokosttallerkner ikke være med!
>
> Mvh,

Til gengæld er de nok nemmere at spise frokost af. Så trøst dig.

--
Jørgen Grandt
www.hamigen.dk

Fra : Mads Toftum

Dato : 31-08-09 11:23

On Fri, 28 Aug 2009 17:40:22 +0200, Jørgen Grandt <UnstableOn@Cable.dk> wrote:
> Hvor kan man købe forme til at lave pirogger i?

F.eks. http://dealextreme.com/details.dx/sku.22523 - $1.49 incl shipping.

vh

Mads Toftum
--
http://soulfood.dk

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 31-08-09 13:58

Mads Toftum skrev:

> F.eks. http://dealextreme.com/details.dx/sku.22523

Kun 7,6 cm i diameter? Bliver det ikke nogle meget små pirogger,
eller er det mine der er store?

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup