Jomfruhummer
Fra : J W Nielsen

Dato : 28-08-09 15:22

Hej...
Fik lige 5 kg hummerhaler ind af døren. Nu har vi så "røvet" dem...

Vi plejer altid at koge dem allesammen og spise dem på et godt stykke brød
med en god mayonaise. Det skal vi selvfølgelig også dennegang, men jeg har
taget 30-40 af de største fra, som jeg havde tænkt mig at grille i morgen...
Jeg har "afskallet" dem helt og ville så trække dem på et spyd - så falder
de ikke ned gennem risten.
Ideen var så at lægge dem i noget "marinade" inden grillningen.
Har I forslag til en marinade - og hvor længe skal jeg lade dem ligge ???

Mvh Jørgen

Fra : CC

Dato : 29-08-09 13:48

"J W Nielsen" skrev i meddelelsen ...
> [...]
> Ideen var så at lægge dem i noget "marinade" inden grillningen.
> Har I forslag til en marinade - og hvor længe skal jeg lade dem ligge ??

Lidt OT. Gem skaller etc. og kog suppe på dem dagen efter

Fra : J W Nielsen

Dato : 30-08-09 11:04

> Lidt OT. Gem skaller etc. og kog suppe på dem dagen efter
Argghh, ja, det tænkte jeg egentlig slet ikke på. Har endnu 5 kg i
bestilling, så der får jeg chancen.

Btw:
Så blandede jeg olie, lime, salt, hvidløg og lidt chilli - Hummerhalerne
svømmede så rundt i det i 3-4 timer... Så grillede jeg dem, og de smagte
super

Mvh Jørgen