Veteranforsikring FJ1100
Fra : Torben Scheel

Dato : 28-08-09 14:07

Min FJ1100 fra 1984 er gammel nok til at blive veteranforsikret - men er
der faldgruber?

Der må kun køres liebhaverkørsel - må jeg køre til arbejde på den?
Jeg skal være medlem af en veteranklub.
Jeg skal eje et andet køretøj til primær kørsel.
Den skal opbevares i aflåst garage.

Er der noget jeg overser, eller er det bare at springe på Runa's tilbud
på 1200,- årligt for ansvar og kasko?

De vil gerne se billeder af apparatet for at vurdere om den er original.
Det er muligt at den falder på den regel, med sine FZR hjul og
Thunderace bremser.

--
vh
Torben

Fra : Brian Sørup

Dato : 28-08-09 15:49

"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> Min FJ1100 fra 1984 er gammel nok til at blive veteranforsikret - men er
> der faldgruber?

Næhh...

> Der må kun køres liebhaverkørsel - må jeg køre til arbejde på den?

Nope - der sker nok ikke noget hvis du gør det en gang imellem, men den må
ikke bruges til daglig transport.

> Jeg skal være medlem af en veteranklub.

Det er fint med en klub, det skal ikke være en decideret veteranklub - jeg
ved ikke om de godtager MCTC.

> Er der noget jeg overser, eller er det bare at springe på Runa's tilbud på
> 1200,- årligt for ansvar og kasko?

Er der en årlig km-begrænsning ? - det er der på biler, ca. 5-6000km pr. år.

> Det er muligt at den falder på den regel, med sine FZR hjul og Thunderace
> bremser.

Det tror jeg ikke de lægger mærke til.
Jeg havde en bil forsikret med andre hjul og ombygget motorhjelm - de 2
(okay 5) ting blev skrevet ud af forsikringen.
--
Brian Sørup
Ex 1991 Honda VFR 750F

Fra : Torben Scheel

Dato : 31-08-09 09:19

Brian Sørup wrote:

> Det er fint med en klub, det skal ikke være en decideret veteranklub -
> jeg ved ikke om de godtager MCTC.

Det skal være en klub under motorhistorisk selskab, så vidt jeg husker.

> Er der en årlig km-begrænsning ? - det er der på biler, ca. 5-6000km pr.
> år.

Nej, det spurgte jeg specifikt til.

> Det tror jeg ikke de lægger mærke til.
> Jeg havde en bil forsikret med andre hjul og ombygget motorhjelm - de 2
> (okay 5) ting blev skrevet ud af forsikringen.

Jeg tror jeg prøver. Tak for indsparket.

--
vh
Torben

Fra : PMH

Dato : 28-08-09 16:41

> Min FJ1100 fra 1984 er gammel nok til at blive veteranforsikret -> --

Øøhh nej.

Du må nok vente 10 år til.
Motorcykler skal være 35 år for at få veteranstatus.

PMH

Fra : Ulvir

Dato : 28-08-09 17:18

"PMH" <tjaa@tjaa.dk> skrev i meddelelsen

> "Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Øøhh nej.
>
> Du må nok vente 10 år til.
> Motorcykler skal være 35 år for at få veteranstatus.

Uddrag fra Thisted Forsikring:

"En motorcykel er en veteranmotorcykel, når den er indregistreret første
gang i år 1974 eller tidligere. Hvis den er indregistreret første gang i
1975 og frem til og med år 1983, kalder vi den for en klassisk motorcykel."

Så din er hverken veteran eller classisk, ifølge Thisted..

Fra : Torben Scheel

Dato : 31-08-09 09:24

PMH wrote:
> "Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Øøhh nej.
>
> Du må nok vente 10 år til.
> Motorcykler skal være 35 år for at få veteranstatus.

Fair nok, her er Runa's regler for klassisk MC :
https://www.runa.dk/nyheder/veteranklassiskmotorcykelinfo.asp

Og her for veteran :
https://www.runa.dk/nyheder/veteranklassiskmotorcykelinfo.asp

Om 10 år kan jeg så spare yderligere 600 kr/årligt

--
vh
Torben

Fra : Western

Dato : 31-08-09 15:38

> [...]
> https://www.runa.dk/nyheder/veteranklassiskmotorcykelinfo.asp
>
> Om 10 år kan jeg så spare yderligere 600 kr/årligt

Og der fik du vist lige linket til samme adresse begge gange.

Veteran-udgaven kan ses her: https://www.runa.dk/runaexpress/site/runa

--

Leif Westen

Fra : Torben Scheel

Dato : 01-09-09 07:29

Western wrote:

> Og der fik du vist lige linket til samme adresse begge gange.

UPS - godt at de ærede skribenter er erfarne netbrugere

> Veteran-udgaven kan ses her: https://www.runa.dk/runaexpress/site/runa

Næh - det er blot framesettet. Den der mangler kan ses her :
https://www.runa.dk/nyheder/veteranmotorcykelinfo.asp

--
vh
Torben

Fra : Thomas Jensen

Dato : 28-08-09 17:23

Torben Scheel skrev:
> [...]
>
> De vil gerne se billeder af apparatet for at vurdere om den er original.
> Det er muligt at den falder på den regel, med sine FZR hjul og

lille detalje, det er klassisk mc med den alder, når det er Runa,
veteran er først 35 år.

I øvrigt synes jeg det er fedt den måde du har opgraderet din FJér med
bremser og fælg.
Har en bekendt der gjorde det med FZR fælg, blev også begejstret for at
slippe af med ballondækkene

Thomas Jensen
Yamaha FZS600 1998 + DT125R 1994
http://dfmc.dk/?id=11

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 28-08-09 18:34

Det er ikke en veteran, men en klassisk MC. Den skal være ældre. Men via
hvilken forening kan du få den forsikring i Runa? Tidligere var det
vintageklubben, som jeg er medlem af, men der afbrød de sammenarbejdet. Der
er dog kommet et andet selskab i stedet....

--
Mvh.
Henrik

Fjern de 2 x'er i mailadr. ved svar på mail.

Fra : erik larsen

Dato : 28-08-09 12:50

Har fornylig fået min Armstrong fra juli 1984 overført til klassisk
forsikring i GF Veteran.

Ingen problemer, de skulle have blot 2 billeder for checke orig.
stand, dog ingen kørsel
vinteren over,

mvh Erik

Fra : Niels Bengaard

Dato : 28-08-09 22:24

> [...]
> vintageklubben, som jeg er medlem af, men der afbrød de sammenarbejdet.
> Der er dog kommet et andet selskab i stedet....

Liste over klubber man kan vælge imellem
http://www.motorhistorisk.dk/klubber.htm

Mvh Niels

Fra : Grunnet

Dato : 06-09-09 16:11

> [...]
> Den skal opbevares i aflåst garage.
>
> Er der noget jeg overser, eller er det bare at springe på Runa's tilbud på

Bemærk at den pris er ved en max. handelspris på 25.000 kr. - så du skal
lige have sænket din salgspris i annoncen på dk.marked.privat.motorcykel

--
Steen (der betaler 1.551 kr. årligt uden vinterkørsel men uden andre
restriktioner som veteranklub, aflåst garage m.v.)

http://home11.inet.tele.dk/grunnet/ (om 2-hjulere med motor men intet om MC)

Fra : Torben Scheel

Dato : 07-09-09 08:50

Grunnet wrote:

> Bemærk at den pris er ved en max. handelspris på 25.000 kr. - så du skal
> lige have sænket din salgspris i annoncen på dk.marked.privat.motorcykel

Den bliver jo øjensynligt ikke handlet, så deeet...

--
vh
Torben