MS Windows
briani 27239
Vista SP2 medfører manglende lyd
Fra : Preben Andersen

Dato : 26-08-09 15:56

Når jeg opdaterer til SP2 er der ikke længere lyd på. PC er en Medion, og
Vista 32 bit. Nogen her, der kan give et godt råd?

--
mvh/Preben

Fra : Jens Jensen

Dato : 27-08-09 11:15

Preben Andersen skrev, Den 26-08-2009 16:56:
> Når jeg opdaterer til SP2 er der ikke længere lyd på. PC er en Medion,
> og Vista 32 bit. Nogen her, der kan give et godt råd?

Mit råd vil være at lede efter en ny audio driver hos Medion eller hos
producenten af audio chippen og derefter installere den.

Fra : Preben Andersen

Dato : 27-08-09 16:36

"Jens Jensen" <a@a.invalid> skrev i meddelelsen

> Mit råd vil være at lede efter en ny audio driver hos Medion eller hos
> producenten af audio chippen og derefter installere den.

Nyeste driver er netop lagt på Realtek, og det hjalp at få den installeret.
Tak!
--
mvh/Preben

Fra : Per

Dato : 27-08-09 16:28

Preben Andersen wrote:
> Når jeg opdaterer til SP2 er der ikke længere lyd på. PC er en
> Medion, og Vista 32 bit. Nogen her, der kan give et godt råd?

En klassiker - jeg har oplevet det samme på flere pc´ere med Realtek
audiomanager lydkort.

Du skal gå ind i dit lydkort - nederst i højre hjørne er der billede af en
rød højttaler. Kan du ikke se den der - så gå i kontrolpanel - Realtek HD
audiokonfiguration.

Dobbeltklik.

Under højttaler konfiguration - klik på "indstil standardenhed" - så burde
den være der.

Mvh. Per

Fra : Preben Andersen

Dato : 27-08-09 16:37

"Per" <mesked@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Dobbeltklik.
>

> Under højttaler konfiguration - klik på "indstil standardenhed" - så burde

Det hjalp ikke, men det hjalp at få downloadet den nyeste driver fra
Realtek.
--
mvh/Preben