MS Windows
briani 27239
Vista fjerne unødige ting?
Fra : Henning Lund

Dato : 26-08-09 14:25

Ja nu har jeg desvære fået ny pc hvor der er Vista Buisness
installeret, jeg så engang for længe siden at man kunne fjerne og
lukke en del ting og sager så Vista ikke var så tung at danse
med. Nogen der ved hvad det er man skal lukke?

Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/
http://ejerforeningenlemvigferiecenter.dk/
FJERNhl@lite.dk

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 26-08-09 15:59

"Henning Lund" <dendurikke@denne.mailadresse> skrev i en meddelelse
> Ja nu har jeg desvære fået ny pc hvor der er Vista Buisness
> installeret,

Din stakkel

> jeg så engang for længe siden at man kunne fjerne og lukke en del
> ting og sager så Vista ikke var så tung at danse med. Nogen der ved
> hvad det er man skal lukke?

Den mest effektive er selvfølgeli en format c: og installere XP i stedet

Men du kan prøve at starte med at fjerne alt det værste farvelade-lir
ved at sætte den til "Klassisk visning" - både af skrivebordet og
kontrolpanel - så begynder den at ligne en normal Windows og kører noget
bedre, da den ikke skal trække alt det overflødige grafik.

Jeg kan ikke lige huske hvad jeg selv prøvede før jeg gik tilbage til
XP - det er snart længe siden.

En anden løsning er at få fat på Windows 7 - den kører langt bedre på
samme hardware - og RC udgaven er helt OK indtil den "rigtige" kommer.

Jan

Fra : Henning Lund

Dato : 26-08-09 16:09

Jan Vestergaard <jan@jve.invalid> skrev:

> Din stakkel

Hehe

> Den mest effektive er selvfølgeli en format c: og installere
> XP i stedet

Jeg har muligheden for downgrade men vil give Vista et bette
try

> [...]
> af skrivebordet og kontrolpanel - så begynder den at ligne en
> normal Windows og kører noget bedre, da den ikke skal trække

Der var noget med den der fidus med uret der flyder rundt på
skærmen også skulle dræbes, så vidt jeg husker.

> En anden løsning er at få fat på Windows 7 - den kører langt
> bedre på samme hardware - og RC udgaven er helt OK indtil den
> "rigtige" kommer.

Mjae men der er vel som ved skift til nyere styresystemer, en
masse konflikter med de programmer man bruger i hverdagen
(endnu)?

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 26-08-09 17:12

"Henning Lund" skrev i en meddelelse
> Der var noget med den der fidus med uret der flyder rundt på skærmen
> også skulle dræbes, så vidt jeg husker.

Det vil den blive ved at skifte til "Klassisk visning"

> Mjae men der er vel som ved skift til nyere styresystemer, en masse
> konflikter med de programmer man bruger i hverdagen (endnu)?

Jeg oplevede betydelig færre problemer med Win7 end med Vista - både med
hard- og software.

Lige nu kører jeg XP på de fleste PC'er men Win 7 på en enkelt.

Mine tre bærbare blev leveret med Vista - men efter en måneds tid gik
jeg tilbage til XP - men kører dog nu Win 7 på en enkelt - og den kører
langt bedre og mere problemfrit end Vista.

Jan

Fra : Henning Lund

Dato : 26-08-09 18:09

Jan Vestergaard <jan@jve.invalid> skrev:

> Det vil den blive ved at skifte til "Klassisk visning"

Jeg fandt en anden løsning, den kan dræbes så den ikke starter
med windows.

> Jeg oplevede betydelig færre problemer med Win7 end med Vista
> - både med hard- og software.

Jeg arbejder lidt i at finde ud af om jeg er berettiget til en
opgradering når 7 kommer frem.

> Mine tre bærbare blev leveret med Vista - men efter en måneds
> tid gik jeg tilbage til XP

Hehe jae det har jeg også allermest lyst til, men giver Vista en
lille chance endnu, skal jeg opgradere til 7, så er det vel også
påkrævet at have Vista installeret?

Mvh

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 26-08-09 18:38

"Henning Lund" skrev i en meddelelse
> opgradere til 7, så er det vel også påkrævet at have Vista
> installeret?

På nuværende tidspunkt er opgraderingsversioner vistnok kun planlagt fra
Vista ?

Men der er ikke noget i vejen for at installere Win7 på en blank
harddisk - så det er ingen betingelse at man kører Vista først.

Men man skal da ikke gøre Vista værre end den er

For hr og fru Danmark, der kører på forholdsvis ny hardware med
forholdsvis nye programmer og som ikke skal i netværk med ældre
systemer - der kører Vista helt OK

Jan

Fra : Jens Jensen

Dato : 26-08-09 20:49

Jan Vestergaard skrev, Den 26-08-2009 19:37:

> På nuværende tidspunkt er opgraderingsversioner vistnok kun planlagt fra
> Vista ?

Ja, hvis der tænkes på at skifte til Windows 7 uden at installere
programmer og flytte rundt på data. Det er de grønne felter i dette
skema:
http://gizmodo.com/5331684/official-windows-7-upgrade-chart-is-officially-confusing