Mangler mange e-mails
Fra : Erik Olsen

Dato : 26-08-09 18:58

I de seneste ca. 5 dage har jeg ikke fået ret mange e-mails. Det er en
stor ændring i forhold til tidligere hvor jeg fik 15-25 spammails
dagligt og et lignende antal fra US-maillister (bl. a. flere Yahoo
Groups). Jeg får kun enkelte andre e-mails fra dk-domæner og ganske få
fra com-domæner.

Spammail'ene savner jeg ikke, men det er påfaldende at ændringen er sket
samtidigt for de forskellige typer af e-mails. Min udbyder A+ benægter
pure at der er nogen form for spamfiltrering på min konto.

Jeg har naturligvis checket indstillingerne for uønsket post og har
nulstillet mit killfilter.

Hvad kan årsagen være? Forslag til andre checks?

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 26-08-09 22:32

Erik Olsen erik.olsen@ishoejby.dk skrev 26.08.2009 19:58:14 i
<4a9577c0$0$307$14726298@news.sunsite.dk> bl.a.:

> [...]
>nulstillet mit killfilter.
>
>Hvad kan årsagen være? Forslag til andre checks?

Måske har de fanget et par fede spammere. Mit mål for spammængden er den
konto jeg bruger her hos Gmail, og for de sidste to uger er der kun 430 i
filteret. Normalt ville der være det dobbelte, og for nogen tid siden slog
den rekord med mere end 3.000.

Kan Yahoo-grupperne ikke tjekkes via web?

--
Niels

Fra : Erik Olsen

Dato : 27-08-09 17:24

Niels P Sønderskov wrote:

> [...]
> kun 430 i filteret. Normalt ville der være det dobbelte, og for nogen
> tid siden slog den rekord med mere end 3.000.

Svaret kom i dag i form af en spamrapport fra A+ med 43 mails som er
tilbageholdt, heraf er kun 18 spam. Det er tydeligvis A+ som har jokket
i spinaten og ikke aner hvad de laver. De har naturligvis fået et svar
med spamrapporten vedhæftet.

Jeg fortrækker selv at sortere de mails jeg får, det oplever jeg ikke
jeg kan overlade til en udbyder eller et program.

> Kan Yahoo-grupperne ikke tjekkes via web?

Jo, og der kan jeg se hvilke mails jeg ikke har fået. Jeg foretrækker at
modtage dem som mails hvor de automatisk sorteres til respektive mapper.

Fra : Palle

Dato : 29-08-09 15:25

In article <4a96b346$0$306$14726298@news.sunsite.dk>,
"Erik Olsen" <erik.olsen@ishoejby.dk> wrote:

> Svaret kom i dag i form af en spamrapport fra A+....

Måske mig der er langssom. Hvem er A+?

--
Palle

Fra : Erik Olsen