Store, dybe tallerkner med lille inhold.
Fra : Emil

Dato : 24-08-09 19:23

Store, dybe tallerkner med lille inhold.

Hvorfra kan sådanne fremskaffes?
Jeg har set billeder af nogle i forbindelse med madanmeldelser. Det
var nærmest flade tallerkner (anslået diameter omkring 22 cm) med en
fordybning i midten, som mest mindede om en flad tekop (anslået
diameter omkring 8 - 10 cm).
Materialet var hvid porcelæn.

Hvis de har et specielt navn, vil det naturligvis hjælpe gevaldigt at
kende dette.

m.v.h. Emil

Fra : Kim Schulz

Dato : 24-08-09 19:31

On Mon, 24 Aug 2009 20:23:07 +0200
Emil <emilsen@nowhere.invalid> wrote:

> [...]
> diameter omkring 8 - 10 cm).
> Materialet var hvid porcelæn.
>
> Hvis de har et specielt navn, vil det naturligvis hjælpe gevaldigt at

jeg ved de sælger dem hos Butler (www.butlernet.com) men de sender
desværre kun til tyskland og østrig.

Fra : hago@dcs.qmul.ac.uk

Dato : 24-08-09 12:35

On Aug 24, 7:23 pm, Emil <emil...@nowhere.invalid> wrote:
> [...]
> diameter omkring 8 - 10 cm).
> Materialet var hvid porcelæn.
>
> Hvis de har et specielt navn, vil det naturligvis hjælpe gevaldigt at

HWLarsen?
Kig for eksempel på den her side:
http://www.hwl.dk/products-magna-(060302magn).aspx

Mvh
Hanne

Fra : Gert Krabsen

Dato : 24-08-09 20:21

hago@dcs.qmul.ac.uk skrev:

> HWLarsen?
> Kig for eksempel på den her side:
> http://www.hwl.dk/products-magna-(060302magn).aspx

Check også Metro - de har indimellem mange spøjse tallerkentyper til at
variere serveringerne

Fra : Emil

Dato : 24-08-09 22:38

hago@dcs.qmul.ac.uk wrote:

Emil wrote:

>Kig for eksempel på den her side:
><http://www.hwl.dk/products-magna-(060302magn).aspx>

Ja, det er tæt på. og måske selve løsningen. Specielt:
<http://www.hwl.dk/products-magna-%28060302magn%29/tallerken+cim+30+cm+dyb+rund+glat+-%281868%29.aspx>
kommer meget tæt på mit ønske.

Egentligt ville jeg gerne have haft et mere "stramt" design; og det
skal være runde tallerkner.

Men jeg kan se, at der er mere end et halvt hundrede stel at vælge
mellem.
Åh i guder udi borddæknings krinklede kroge, hvorfor har i ikke et
X-faktor-dommerpanel, som kan udrydde de 95,3% af det værste skrammel?

Tak for henvisningen. Nu har jeg da noget brugbart at starte ud fra.

m.v.h. Emil

Fra : Ralph

Dato : 25-08-09 00:11

"Emil" <emilsen@nowhere.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]

> kommer meget tæt på mit ønske.
>
> Egentligt ville jeg gerne have haft et mere "stramt" design; og det

Den er da sej, hvis jeg nogensinde finder en anvendelsesmulighed for en
sådan, så køber jeg den.
Det KUNNE godt lyde lidt ironisk, men det er ikke ment sådan.

--
Ralph

Fra : Emil

Dato : 25-08-09 02:57

"Ralph" <rwr@post6.tele.dk> wrote:

>"Emil" skrev

>Den er da sej, hvis jeg nogensinde finder en anvendelsesmulighed for en
>sådan, så køber jeg den.
>Det KUNNE godt lyde lidt ironisk, men det er ikke ment sådan.

Hmmmm. Den er da sprød! Hvis man altså har bisserne i orden.

Jeg mangler ofte en passende serveringsmulighed for mine små påfund.

Sidst var det forskellige rå fiskefiletter (forret), marineret få
timer i hver sine forskellige citrusfrugter, serveret med røgede
muslinger fra glas m.m.m. Selve serveringen fylder ikke meget, så
næsten enhver tallerken forekommer forkert.

Ligeledes med min højpotente kørvelsuppe (mellemret), hvor smagen er
så intens, at hver servering maximalt bør være 1 dl + et lille (gerne
vagtel-) 66 graders æg og flutes. Her virker enhver suppetallerken
totalt kikset og alt for stor.

Og listen er lang. Ironisk eller ej, så fik du måske et par idéer.

m.v.h. Emil

Fra : Grethe Hoff

Dato : 25-08-09 19:51

> [...]
> totalt kikset og alt for stor.
>
> Og listen er lang. Ironisk eller ej, så fik du måske et par idéer.

Oi, for noen fine ideer du gi'r!
Takk skal du ha!
Og dette er i takknemlighet!
--
Grethe
deilig å være norsk i DK

Fra : hago@dcs.qmul.ac.uk

Dato : 24-08-09 22:08

On Aug 24, 10:38 pm, Emil <emil...@nowhere.invalid> wrote:
> [...]
> X-faktor-dommerpanel, som kan udrydde de 95,3% af det værste skrammel?
>
> Tak for henvisningen. Nu har jeg da noget brugbart at starte ud fra.

Jeg startede fra oven, så du kan evt bare fortsætte i stellene under
det, jeg linkede til

Oprindeligt kunne jeg ikke hitte ud af, hvad du spurgte efter - jeg
måtte læse dit oprindelige indlæg igen, men så dukkede det også minder
op om sidemandens forret ved et møde i Toulouse sidste år. Den
restaurant havde perfekte tallerkener af den slags, stramme, som du
siger.

Mvh
Hanne

Fra : Emil

Dato : 25-08-09 20:51

hago@dcs.qmul.ac.uk wrote:

>Jeg startede fra oven, så du kan evt bare fortsætte i stellene under
>det, jeg linkede til

Takker, jeg er i fuld gang.
Det er utroligt så mange der er.

m.v.h. Emil

Fra : Kevin Borbye Edelvan~

Dato : 25-08-09 09:25

On 25 Aug., 03:56, Emil <emil...@nowhere.invalid> wrote:

> [...]
> muslinger fra glas m.m.m. Selve serveringen fylder ikke meget, så
> næsten enhver tallerken forekommer forkert.

Jeg har engang på en udmærket restaurant fået en stribe små forretter
serveret på noget, der lignede et "bræt" af frostet glas. Det var mest
for at nævne, at noget ikke behøver være en tallerken for at det duer
til at servere på.

Den tallerken, du linker til, ligner til forveksling en, jeg lige har
fået pasta af på en gourmetrestaurant i Venedig.

Mvh
Kevin Borbye Edelvang