BroBizz på Storebælt ... igen igen Nye opl~
Fra : kop

Dato : 24-08-09 15:23

Kære alle!

Jeg ved dette emne har været vendt nogle gange, og jeg har selv været aktiv
med oplysninger om at selvfølgelig kan man tage brobizz banen........ indtil
i går.
Jeg kører efter en lastbil (måske for tæt) og ser den gule lampe, som
fortæller at der er klar bane, jeg kører igennem (næsten) for idet jeg
passerer bommen, får jeg denne lige i panden, der skete heldigvis ikke mere
og p.g.a. meget trafik, turde jeg ikke blive holdende, så jeg fik ikke talt
med en medarbejder. Måske kører jeg lidt mere forsigtigt igennem
betalingsanlægget i fremtiden....

kop
F800ST

Fra : Anders Majland

Dato : 24-08-09 15:31

> [...]
> mere og p.g.a. meget trafik, turde jeg ikke blive holdende, så jeg fik
> ikke talt med en medarbejder. Måske kører jeg lidt mere forsigtigt igennem

Og så kommer det gode spørgsmål - Registrede de din brobizz eller slap du
for at betale ?

/A

Fra : kop

Dato : 27-08-09 11:02

> Og så kommer det gode spørgsmål - Registrede de din brobizz eller slap du
> for at betale ?
.... har netop checket min konto... og jo de har skam taget betaling for at
få lov til at slå mig i hovedet.... :)

Fra : Knud Dam

Dato : 24-08-09 20:24

"kop" <kop@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> passerer bommen, får jeg denne lige i panden, der skete heldigvis ikke
> mere og p.g.a. meget trafik, turde jeg ikke blive holdende, så jeg fik

Hmm. træls !

Nåede bommen ikke at gå ned efter lastbilen ?

Allan og jeg var over broen i week-enden til et kanon privat arrangement.

Vi kørte begge med Bizz, og det funkede 100 %.

Jeg har lige fået en opgørelse, og der er trukket kr. 190 for mine ture. Det
er week-end pris minus de 5 %.

; - )

KD

Fra : Torben Scheel

Dato : 25-08-09 07:24

kop wrote:
> [...]
> og p.g.a. meget trafik, turde jeg ikke blive holdende, så jeg fik ikke talt
> med en medarbejder. Måske kører jeg lidt mere forsigtigt igennem

Tak for advarslen. Jeg fortsætter med at bruge de 2 minutter i
manuelbanen - min nye jakke har endda en klar lomme ved håndleddet der
er perfekt til brobizz, så jeg behøver ikke tage handsker af eller noget

--
vh
Torben

Fra : Brian Sørup

Dato : 25-08-09 15:20

"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> manuelbanen - min nye jakke har endda en klar lomme ved håndleddet der er
> perfekt til brobizz, så jeg behøver ikke tage handsker af eller noget

Bestil dog den BroBizz mens den er gratis, den virker fint, og så kører du
gratis over hver 20'e gang

--
Brian Sørup
Ex 1991 Honda VFR 750F

Fra : Torben Scheel

Dato : 26-08-09 07:23

Brian Sørup wrote:

> "Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Bestil dog den BroBizz mens den er gratis, den virker fint, og så kører
> du gratis over hver 20'e gang

Jeg har en brobizz - det er jo det jeg siger Bizzen virker fint i
manuel bane, og jeg slipper for hovedbrud.

--
vh
Torben

Fra : Brian Sørup

Dato : 25-08-09 15:21

"kop" <kop@post.tele.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> mere og p.g.a. meget trafik, turde jeg ikke blive holdende, så jeg fik
> ikke talt med en medarbejder. Måske kører jeg lidt mere forsigtigt igennem

Hvad er det nu det gamle ordsprog siger ......
Nååå jo -
Hastværk er Lastværk....

--
Brian Sørup
Ex 1991 Honda VFR 750F

Fra : Thomas Makro

Dato : 26-08-09 01:51

On Aug 24, 4:22 pm, "kop" <k...@post.tele.dk> wrote:
> Jeg kører efter en lastbil (måske for tæt) og ser den gule lampe, som
> fortæller at der er klar bane, jeg kører igennem (næsten) for idet jeg
> passerer bommen, får jeg denne lige i panden

Det er spøjst som brobizz virker og ikke virker, og den uklare MC-
information fra Storebælt.
Jeg begynder at blive paranoid af at læse om de mange erfaringer med
brobizzen. Jeg begynder således at tro, at det er noget Storebælt gør
med vilje, for at medarbejderne kan få noget at grine af, hver gang en
motorcyklist bliver ramt af bommen

Hvordan mon man så er sikker på ikke at blive ramt af bommen - bortset
fra at tage en manuel bane, det er jo for let.
Man skal måske lægge sig 10 cm bag den forankørende, og så håbe at han
ikke bremser...
Eller når den forankørende får åbnet bommen, give MCen fuld gas, og
over/inderhale, så man kommer under bommen samtidig...
Eller stoppe på en rasteplads før broen, og tigge diverse truckere med
lift på vognen om at tage en og sin MC med...

Kan ikke lige finde på flere syge ideer

--
Thomas Makro
** Farten holder trafikanterne vågne **

Fra : KentBM

Dato : 26-08-09 17:14

Thomas Makro skrev:
> Kan ikke lige finde på flere syge ideer
Eller (og den er virkelig syg) holde tilstrækkelig afstand så bommen er
gået ned efter den forankørende og så forsætte med tilstrækkelig nedsat
hastighed. For eksempel til den hastighed, der er skiltet.

--

Kent

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 27-08-09 06:35

KentBM skrev:
> Eller (og den er virkelig syg) holde tilstrækkelig afstand så bommen er
> gået ned efter den forankørende og så forsætte med tilstrækkelig nedsat
> hastighed. For eksempel til den hastighed, der er skiltet.

arrr den har jeg så prøvet, der var jeg sgu bange for jeg ikke nåede at
komme igennem inden den lukkede igen
nominel hastighed +5 så sidder den lige i øjet (ja ja ikke bommen
sefø'li)

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Armand

Dato : 02-09-09 18:58

KentBM skrev:
> Eller (og den er virkelig syg) holde tilstrækkelig afstand så bommen er
> gået ned efter den forankørende og så forsætte med tilstrækkelig nedsat
> hastighed. For eksempel til den hastighed, der er skiltet.

???
Hvad fanden skal sådant et sygt foreslagt til for, hér i en ellers
seriøs gruppe?

--
Armand.

Fra : KentBM

Dato : 03-09-09 17:19

Armand skrev:
> ???
> Hvad fanden skal sådant et sygt foreslagt til for, hér i en ellers
> seriøs gruppe?

Jeg ved det. Det var ikke pænt af mig.

Men jeg tror alligevel, at jeg tage den manuelle bane, når jeg i næste
uge smutter en tur til Malmö med min ny anskaffede Bro Bizz.

Jeg har næsten lige købt ny Schuberth C3 hjelm og har ikke rigtig råd
til at skifte den igen.

--

Kent

Fra : MicJen