MS Windows
briani 27239
Hvor er problemet - SW/HW?
Fra : JMN

Dato : 24-08-09 17:24

Hej med jer

Har en pc købt i Aldi for lige over et år siden, så der er stadig garanti.
Men inden jeg evt. sender den ind og
skal undvære den i 3-4 uger, så brug for lidt hjælp:

Den er begyndt at give problemer når den tændes. Tendensen har været at når
jeg starter den første gang, så starter den ikke rigtigt = sort skærm
Jeg slukker den på den hårde måde og starter igen. Samme resultat. 3. gang
siger den bip-bip-bip hurtigt til jeg igen slukker på den hårde måde.
4. gang kommer den om med at windows er lukket ned og mulighed for bl.a. at
starte op normalt. Det vælger jeg så - og så kører den uden problemer.

Personligt hælder jeg til problemer med hw, men er ikke sikker. Nogen der
har et bud.

vh.
Jørgen

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 24-08-09 18:07

"JMN" <virker@ikke.dk> skrev i en meddelelse

Hvisk du ikke er ejer af domænet ikke.dk så er det ikke så genialt at
misbruge andres domæner.

Du kan evt bruge ikke.invalid i stedet - eller noget andet der slutter
med .invalid, da tld'et .invalid aldrigt vil kunne oprettes af nogle, da
det er beregnet til dette formål.

> Personligt hælder jeg til problemer med hw, men er ikke sikker. Nogen
> der har et bud.

Symptomerne kan skyldes både harware og software - og kan ligge både i
Windows eller installerede programmer

Har du ikke en recovery CD så du kan genskabe PC'en som den var fra ny ?

På den måde kan du udelukke softwarefejl - både i Windows og
installerede programmer og der vil kun være hardwarefejl tilbage, hvis
den stadig fejler.

Jan

Fra : Henning

Dato : 24-08-09 18:53

> [...]
>Jeg slukker den på den hårde måde og starter igen. Samme resultat. 3. gang
>siger den bip-bip-bip hurtigt til jeg igen slukker på den hårde måde.

Er du sikker på det er 3 bip? I så fald tyder det på ram-fejl. Hent og
kør memtest86 http://www.memtest86.com/ - hvis den viser fejl er du
sikker på det er hardware-fejl. Spørgsmålet er så om du gider undvære
maskinen 3-4 uger frem for selv at købe et nyt rammodul til ~200,-.

Fra : JMN

Dato : 24-08-09 19:35

Hej Henning

Tak for svar.

Nej, det er ikke kun 3 bip, den fortsætter med det til jeg slukker den.

Jeg tror lige jeg checker de ram med testen du oplyste.

vh.
Jørgen

Fra : Jesper

Dato : 25-08-09 13:43

"JMN" <virker@ikke.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Nej, det er ikke kun 3 bip, den fortsætter med det til jeg slukker den.
>
> Jeg tror lige jeg checker de ram med testen du oplyste.

Så lyder det som grafikkort, prøv lige og se om det er trykket helt i bund i
soklen.

Jesper

Fra : JMN

Dato : 25-08-09 15:27

Øøøh, skal vist have lidt hjælp med den test.

Hvad skal jeg downloade/hvad skal jeg gøre???

Fra : Henning

Dato : 25-08-09 15:58

On Tue, 25 Aug 2009 16:26:35 +0200, "JMN" <virker@ikke.dk> wrote:

>Øøøh, skal vist have lidt hjælp med den test.
>
>Hvad skal jeg downloade/hvad skal jeg gøre???

Download iso-filen, brænd en cd og boot op på skiven.