/ Forside / Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
MS Windows
#NavnPoint
Klaudi 76474
o.v.n. 67550
refi 58409
tedd 45557
Manse9933 45149
molokyle 40687
miritdk 38357
briani 27239
BjarneD 26414
10  pallebhan.. 24310
BIOS
Fra : LG


Dato : 23-08-09 10:36

den bærbare vil ikke starte op; heller ikke i fejlsikret osv. Der kommer kun
den sorte skærm frem, som skriver grimme ting om "bios'er" der er
"shadowed".
Hvad sker der mon?

mvh
LG



 
 
Kim Ludvigsen (23-08-2009)
Kommentar
Fra : Kim Ludvigsen


Dato : 23-08-09 12:39

LG skrev:
> den bærbare vil ikke starte op; heller ikke i fejlsikret osv. Der kommer kun
> den sorte skærm frem, som skriver grimme ting om "bios'er" der er
> "shadowed".
> Hvad sker der mon?

Jeg ved det desværre ikke. Men dem, der ved noget om den
slags, har større chance, hvis du giver dem de nøjagtige
fejlkoder.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://ordforklaring.dk

LG (24-08-2009)
Kommentar
Fra : LG


Dato : 24-08-09 13:48


"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> skrev i en meddelelse
news:3YOdnacHn-TXtwzXnZ2dnUVZ8s5i4p2d@giganews.com...
> LG skrev:
>> den bærbare vil ikke starte op; heller ikke i fejlsikret osv. Der kommer
>> kun den sorte skærm frem, som skriver grimme ting om "bios'er" der er
>> "shadowed".
>> Hvad sker der mon?
>
> Jeg ved det desværre ikke. Men dem, der ved noget om den slags, har større
> chance, hvis du giver dem de nøjagtige fejlkoder.
>
> --
> Mvh. Kim Ludvigsen
> http://rdforklaring.dk


Den viser ingen felfkode. Den viser den skærm, hvorpå man kan vælge mellem
forskellige tyder af Fejlsikker tilstand. Når man så vælger en af dem,
genstarter den og vender tilbage til nøjagtig samme tilstand. Hvis ikke man
gør noget inden 25 sekunder, genstarter den automatisk og bliver ved med at
køre i ring uendeligt.

Jeg har været inde og sætte BIOS tilbage til alle normalindstillinger, uden
resultat.



Brian H (24-08-2009)
Kommentar
Fra : Brian H


Dato : 24-08-09 17:15

"LG" <leifgraversen@mail.dk> skrev i meddelelsen
news:4a928c02$0$56769$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Den viser ingen felfkode. Den viser den skærm, hvorpå man kan vælge mellem
> forskellige tyder af Fejlsikker tilstand. Når man så vælger en af dem,
> genstarter den og vender tilbage til nøjagtig samme tilstand. Hvis ikke
> man gør noget inden 25 sekunder, genstarter den automatisk og bliver ved
> med at køre i ring uendeligt.
>
> Jeg har været inde og sætte BIOS tilbage til alle normalindstillinger,
> uden resultat.

Geninstaller Windows... evt. kør en reparation af Windows


Kim Ludvigsen (24-08-2009)
Kommentar
Fra : Kim Ludvigsen


Dato : 24-08-09 21:21

LG skrev:
> "Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> skrev i en meddelelse

>> Jeg ved det desværre ikke. Men dem, der ved noget om den slags, har større
>> chance, hvis du giver dem de nøjagtige fejlkoder.
>
> Den viser ingen felfkode. Den viser den skærm, hvorpå man kan vælge mellem
> forskellige tyder af Fejlsikker tilstand.

Den skærm har intet med BIOS at gøre. Har du prøvet at vælge
Deaktiver automatisk genstart ved systemfejl? Det burde
forhindre genstarten og i stedet vise en side med fejlkoder,
som vi så kan bruge til at finde fejlen. Du kan læse lidt om
fejlsikret tilstand her:
http://kimludvigsen.dk/tips-windows-fejlsikret.php
Nederst på siden finder du et eksempel på en fejlkode.

> Jeg har været inde og sætte BIOS tilbage til alle normalindstillinger, uden
> resultat.

Problemet har intet med BIOS at gøre, det er en fejl i
Windows, noget hardware eller en hardwaredriver.

Har du installert ny hardware fornylig?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Omfattende brugerguide om Ubuntu Linux:
http://kimludvigsen.dk/linux

LG (25-08-2009)
Kommentar
Fra : LG


Dato : 25-08-09 06:12


"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> skrev i en meddelelse
news:YqCdnXnl5rDXaw_XnZ2dnUVZ8h-dnZ2d@giganews.com...
> LG skrev:
>> "Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> skrev i en meddelelse
>
>>> Jeg ved det desværre ikke. Men dem, der ved noget om den slags, har
>>> større chance, hvis du giver dem de nøjagtige fejlkoder.
>>
>> Den viser ingen felfkode. Den viser den skærm, hvorpå man kan vælge
>> mellem forskellige tyder af Fejlsikker tilstand.
>
> Den skærm har intet med BIOS at gøre. Har du prøvet at vælge Deaktiver
> automatisk genstart ved systemfejl? Det burde forhindre genstarten og i
> stedet vise en side med fejlkoder, som vi så kan bruge til at finde
> fejlen. Du kan læse lidt om fejlsikret tilstand her:
> http://kimludvigsen.dk/tips-windows-fejlsikret.php
> Nederst på siden finder du et eksempel på en fejlkode.
>
>> Jeg har været inde og sætte BIOS tilbage til alle normalindstillinger,
>> uden resultat.
>
> Problemet har intet med BIOS at gøre, det er en fejl i Windows, noget
> hardware eller en hardwaredriver.
>
> Har du installert ny hardware fornylig?
>
> --
> Mvh. Kim Ludvigsen
> Omfattende brugerguide om Ubuntu Linux:
> http://kimludvigsen.dk/linux


Nej, der er ikke installeret noget som helst i den seneste tid. Så jeg må i
gang på den hårde måde



LG (25-08-2009)
Kommentar
Fra : LG


Dato : 25-08-09 06:15


"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> skrev i en meddelelse
news:YqCdnXnl5rDXaw_XnZ2dnUVZ8h-dnZ2d@giganews.com...
> LG skrev:
>> "Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> skrev i en meddelelse
>
>>> Jeg ved det desværre ikke. Men dem, der ved noget om den slags, har
>>> større chance, hvis du giver dem de nøjagtige fejlkoder.
>>
>> Den viser ingen felfkode. Den viser den skærm, hvorpå man kan vælge
>> mellem forskellige tyder af Fejlsikker tilstand.
>
> Den skærm har intet med BIOS at gøre. Har du prøvet at vælge Deaktiver
> automatisk genstart ved systemfejl? Det burde forhindre genstarten og i
> stedet vise en side med fejlkoder, som vi så kan bruge til at finde
> fejlen. Du kan læse lidt om fejlsikret tilstand her:
> http://kimludvigsen.dk/tips-windows-fejlsikret.php
>

Ja, jeg har prøvet alle muligheder for genstart, også den med sidst kendte
konfiguration hvor det virkede. Den genstarter bare og vender tilbage til
nøjagtig samme skærm

mvh
LG



Kim Ludvigsen (25-08-2009)
Kommentar
Fra : Kim Ludvigsen


Dato : 25-08-09 13:36

LG skrev:
> "Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> skrev i en meddelelse

>> Den skærm har intet med BIOS at gøre. Har du prøvet at vælge Deaktiver
>> automatisk genstart ved systemfejl?
>
> Ja, jeg har prøvet alle muligheder for genstart, også den med sidst kendte
> konfiguration hvor det virkede. Den genstarter bare og vender tilbage til
> nøjagtig samme skærm

Det vil sige, at du også har prøvet at vælge "Deaktiver
automatisk genstart ved systemfejl"? Har du stadig det
menupunkt på siden? I så fald, prøv at vælge det igen.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://ordforklaring.dk

ego (25-08-2009)
Kommentar
Fra : ego


Dato : 25-08-09 10:41


"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> skrev i meddelelsen
news:YqCdnXnl5rDXaw_XnZ2dnUVZ8h-dnZ2d@giganews.com...
> LG skrev:
>> "Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> skrev i en meddelelse
>
>>> Jeg ved det desværre ikke. Men dem, der ved noget om den
>>> slags, har større chance, hvis du giver dem de nøjagtige
>>> fejlkoder.
>>
>> Den viser ingen felfkode. Den viser den skærm, hvorpå man kan
>> vælge mellem forskellige tyder af Fejlsikker tilstand.
>
> Den skærm har intet med BIOS at gøre. Har du prøvet at vælge
> Deaktiver automatisk genstart ved systemfejl? Det burde
> forhindre genstarten og i stedet vise en side med fejlkoder,
> som vi så kan bruge til at finde fejlen. Du kan læse lidt om
> fejlsikret tilstand her:
>
Det er jo lidt svært Kim, når den ikke starter op i windows .

mvh kaj


Kim Ludvigsen (25-08-2009)
Kommentar
Fra : Kim Ludvigsen


Dato : 25-08-09 13:34

Ego skrev:
>
> "Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> skrev i meddelelsen
>
>> Den skærm har intet med BIOS at gøre. Har du prøvet at vælge Deaktiver
>> automatisk genstart ved systemfejl?
>>
> Det er jo lidt svært Kim, når den ikke starter op i windows .

Den starter op i fejlsikret tilstandsmenuen, hvor man kan
vælge Deaktiver automatisk genstart ved systemfejl. Så nej,
det er ikke svært.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://kimludvigsen.dk

ego (25-08-2009)
Kommentar
Fra : ego


Dato : 25-08-09 15:14


"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> skrev i meddelelsen
news:yaOdndJQ05uhRw7XnZ2dnUVZ8sti4p2d@giganews.com...
> Ego skrev:
>>
>> "Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> skrev i meddelelsen
>>> Den skærm har intet med BIOS at gøre. Har du prøvet at vælge
>>> Deaktiver automatisk genstart ved systemfejl?
>> Det er jo lidt svært Kim, når den ikke starter op i windows
>> .
>
> Den starter op i fejlsikret tilstandsmenuen, hvor man kan vælge
> Deaktiver automatisk genstart ved systemfejl. Så nej, det er
> ikke svært.

Sorry , du har ret, jeg har overset den mulighed :

mvh
kaj


LG (25-08-2009)
Kommentar
Fra : LG


Dato : 25-08-09 15:45


"ego" <kahan@postti.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:4a93f198$0$36569$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> skrev i meddelelsen
> news:yaOdndJQ05uhRw7XnZ2dnUVZ8sti4p2d@giganews.com...
>> Ego skrev:
>>>
>>> "Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> skrev i meddelelsen
>>>> Den skærm har intet med BIOS at gøre. Har du prøvet at vælge Deaktiver
>>>> automatisk genstart ved systemfejl?
>>> Det er jo lidt svært Kim, når den ikke starter op i windows .
>>
>> Den starter op i fejlsikret tilstandsmenuen, hvor man kan vælge Deaktiver
>> automatisk genstart ved systemfejl. Så nej, det er ikke svært.
>
Ja, jeg har prøvet at vælge den mulighed du foreslår. Mindst 25 gange. Men
den vender stadig tilbage med nøjagtig samme skærn.

LG



Kim Ludvigsen (25-08-2009)
Kommentar
Fra : Kim Ludvigsen


Dato : 25-08-09 20:25

LG skrev:

>>> Den starter op i fejlsikret tilstandsmenuen, hvor man kan vælge Deaktiver
>>> automatisk genstart ved systemfejl. Så nej, det er ikke svært.

> Ja, jeg har prøvet at vælge den mulighed du foreslår. Mindst 25 gange. Men
> den vender stadig tilbage med nøjagtig samme skærn.

Så har du et problem. Det betyder, at valget af
deaktiveringen ikke huskes, og det har jeg faktisk ikke hørt
om før. Det vil nok være en god ide at prøve at redde alle
data fra harddisken, evt. ved at placere den i en anden
computer eller via en usb-kassette og så kopiere, hvis
ellers du har mulighed for det.

Herefter kan du prøve at geninstallere Windows på den
bærbare. Fejlen vil muligvis stadig være der, men det kan
være du undervejs får et fingerpeg om, hvad der er galt.

Du kan evt. også inden en geninstallation prøve at få fat i
en Ubuntu installations-cd. Dels indeholder den et værktøj
til at tjekke ram, og dels kan du bruge den til at tjekke,
om der kan bootes på cd'en. Lidt om hvordan du får fat i en
Ubuntu-cd:
http://kimludvigsen.dk/linux/installations-cd.php

Hvor gammel er computeren? Jeg tænker her på, om du stadig
har reklamationsret/garanti på den.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://ordforklaring.dk

Jens Peter Karlsen (26-08-2009)
Kommentar
Fra : Jens Peter Karlsen


Dato : 26-08-09 01:23

Nej, det betyder at den omstarter før den kommer til login og eftersom
den starter i fejlsikret er det sandsynligvis en driver den kløjs
over. Vælg at starte med logfil og når den har gennemført en sådan med
omstart som resultat så start igen i fejlsikret og brug Notepad til at
læse logfilen og se hvor den fejler. Der vil være en masse linier med
Begin loading og Succes loading. Det der skal kikkes efter er en
manglende Succes linie. Hvis driveren er til en enhed der kan fjernes
eller disables i BIOS så gør dette og se om den nu starter normalt.

Regards Jens Peter Karlsen

On Tue, 25 Aug 2009 21:24:33 +0200, Kim Ludvigsen
<usenet@kimludvigsen.dk> wrote:

>Så har du et problem. Det betyder, at valget af
>deaktiveringen ikke huskes, og det har jeg faktisk ikke hørt
>om før. Det vil nok være en god ide at prøve at redde alle

Mr.X (26-08-2009)
Kommentar
Fra : Mr.X


Dato : 26-08-09 22:18


"Jens Peter Karlsen" <jpkarlsen@mvps.org> skrev i en meddelelse
news:d4v895hab1k4ua1bg5vjbgcmligtdffajf@4ax.com...
> Nej, det betyder at den omstarter før den kommer til login og eftersom
> den starter i fejlsikret er det sandsynligvis en driver den kløjs
> over. Vælg at starte med logfil og når den har gennemført en sådan med
> omstart som resultat så start igen i fejlsikret og brug Notepad til at
> læse logfilen og se hvor den fejler.
Kan han bruge Notepad eller for den sags skyld andre programmer, hvis ikke
han kan komme ind i Windows?
Som jeg læser det, er problemet jo, at han kun kommer til skærbilledet med
startmulighederne og den så bare genstarter derfra.


Der vil være en masse linier med
> Begin loading og Succes loading. Det der skal kikkes efter er en
> manglende Succes linie. Hvis driveren er til en enhed der kan fjernes
> eller disables i BIOS så gør dette og se om den nu starter normalt.
>
> Regards Jens Peter Karlsen
>
> On Tue, 25 Aug 2009 21:24:33 +0200, Kim Ludvigsen
> <usenet@kimludvigsen.dk> wrote:
>
>>Så har du et problem. Det betyder, at valget af
>>deaktiveringen ikke huskes, og det har jeg faktisk ikke hørt
>>om før. Det vil nok være en god ide at prøve at redde alle



Jens Peter Karlsen (27-08-2009)
Kommentar
Fra : Jens Peter Karlsen


Dato : 27-08-09 00:09

Det er tidligere i tråden fastslået at han kunne starte i fejlsikret
tilstand.

Regards Jens Peter Karlsen

On Wed, 26 Aug 2009 23:18:26 +0200, "Mr.X" <ingen@post.tak> wrote:

>Kan han bruge Notepad eller for den sags skyld andre programmer, hvis ikke
>han kan komme ind i Windows?
>Som jeg læser det, er problemet jo, at han kun kommer til skærbilledet med
>startmulighederne og den så bare genstarter derfra.

LG (27-08-2009)
Kommentar
Fra : LG


Dato : 27-08-09 08:46


"Jens Peter Karlsen" <jpkarlsen@mvps.org> skrev i en meddelelse
news:crfb95d3hvbqd3okhp37jahl35ivihnpai@4ax.com...
> Det er tidligere i tråden fastslået at han kunne starte i fejlsikret
> tilstand.
>
> Regards Jens Peter Karlsen
>
> On Wed, 26 Aug 2009 23:18:26 +0200, "Mr.X" <ingen@post.tak> wrote:
>
>>Kan han bruge Notepad eller for den sags skyld andre programmer, hvis ikke
>>han kan komme ind i Windows?
>>Som jeg læser det, er problemet jo, at han kun kommer til skærbilledet med
>>startmulighederne og den så bare genstarter derfra.

Præcis - der er intet at gøre, udover at geninstallere hele møllen. Det er
gjort nu, og den kører fint igen.
Men tak for debatten.

mvh
LG



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408522
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste