dessert
Fra : none

Dato : 22-08-09 10:58

I aften har jeg tænkt mig at servere "øretæver med skrig", men jeg er
lidt i tvivl om desserten. Nogen forslag?

Fra : Lisbet Overvad Laurs~

Dato : 23-08-09 11:42

none" <""user\"@(none) wrote:
> I aften har jeg tænkt mig at servere "øretæver med skrig", men
> jeg er lidt i tvivl om desserten. Nogen forslag?

Øh, hvad er det?

Jeg har engang hørt om en dessert der hed "Hør englene synge - eller
kald det hvad De vil".

Lisbet
http://spanskgrammatik.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 23-08-09 12:15

In news:4a911d1b$0$307$14726298@news.sunsite.dk,
Lisbet Overvad Laursen <lisbet.olnospam@gmail.com> typed:

> Øh, hvad er det?
>
> Jeg har engang hørt om en dessert der hed "Hør englene synge - eller
> kald det hvad De vil".

For mig ser det ud som om det er hovedretten der har omtalte navn, og at det
er desserten vedkommende kunne tænke sig en opskrift til. Jeg skal indrømme
at jeg heller aldrig har hørt det navn før, så jeg er da også nysgerrig.

Jeg kan huske, at som barn havde jeg en morbror der kaldte franske vafler
for "øretæver".

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Lisbet Overvad Laurs~

Dato : 24-08-09 17:55

Tove Krieger wrote:
> [...]
> opskrift til. Jeg skal indrømme at jeg heller aldrig har hørt
> det navn før, så jeg er da også nysgerrig.

Ja, man skulle synes at afsenderen "none" ville uddybe sin hovedrets
karakter for at give en chance for gode forslag til dessert. Jeg
syntes lige at navnet med englene passede nogenlunde med navnet på
hovedretten.

> Jeg kan huske, at som barn havde jeg en morbror der kaldte
> franske vafler for "øretæver".

Men det kan der jo næppe være tale om i en hovedret.

Lisbet
http://spanskgrammatik.dk