/ Forside / Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
MS Windows
#NavnPoint
Klaudi 76474
o.v.n. 67550
refi 58409
tedd 45557
Manse9933 45149
molokyle 40687
miritdk 38357
briani 27239
BjarneD 26414
10  pallebhan.. 24310
[Win] Status for almindelige brugere?
Fra : Kurt Hansen


Dato : 21-08-09 16:22

Jeg følger ikke med i de mange pre-releases, RC, RTM og hvad det nu hedder;
jeg venter til det færdige produkt.

Jeg har helt mistet overblikket over hvornår den frigives officielt, hvilke
versioner den kommer i (gerne en oversigt på dansk) og hvad den kommer til
at koste.

Jeg går ikke ud fra, at jeg med fordel, kan opgradere fra en XP Home OEM?

Kan vi forvente slagtilbud fra visse forretninger, eller vil de holde den
vejledende pris?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

 
 
Lyrik (21-08-2009)
Kommentar
Fra : Lyrik


Dato : 21-08-09 17:08

Den 21.08.2009 kl. 17:22 skrev Kurt Hansen <kurt@fjerndettetowle.dk>:

> Jeg følger ikke med i de mange pre-releases, RC, RTM og hvad det nu
> hedder;
> jeg venter til det færdige produkt.
>
> Jeg har helt mistet overblikket over hvornår den frigives officielt,
> hvilke
> versioner den kommer i (gerne en oversigt på dansk) og hvad den kommer
> til
> at koste.
>
> Jeg går ikke ud fra, at jeg med fordel, kan opgradere fra en XP Home OEM?
>
> Kan vi forvente slagtilbud fra visse forretninger, eller vil de holde den
> vejledende pris?
,,,,,,,,,,,,,,,
Alt det tror jeg vi kommer til at vente og se. Det var sidste dag i går at
du kunne have downloadet en Win7 Ultimate version som kunne køre til
1.Juni 2010.
Win7 udkommer 22. Oktober 2009. Så vidt jeg ved.



--
Hilsen fra:
Jens

Jens Jensen (21-08-2009)
Kommentar
Fra : Jens Jensen


Dato : 21-08-09 20:12

Kurt Hansen skrev, Den 21-08-2009 17:22:
> Jeg har helt mistet overblikket over hvornår den frigives officielt, hvilke
> versioner den kommer i (gerne en oversigt på dansk) og hvad den kommer til
> at koste.

Den engelske version af Windows 7 frigives den 22. oktober. Den danske
version frigives i slutningen af oktober.

Det følgende er med forbehold for, at EU godkender Microsofts forslag
om, hvordan brugeren skal vælge browser.

Windows 7 kommer i 3 udgaver: Home Premium, Professional og Ultimate.
Her er en oversigt (som jeg ikke har kunnet finde på dansk):

http://www.microsoft.com/windows/windows-7/compare-editions/default.aspx

Hver udgave kommer både som en komplet Windows og som en
opgraderingspakke. Priserne står i denne artikel:

http://www.computerworld.dk/art/52106/saa-meget-skal-du-slippe-for-windows-7?a=block&i=247&pos=3.

Artiklen siger, at de fulde pakker kan fås til opgraderingspris indtil
nytår. Det komer måske ikke til at holde stik.

Jens Jensen (25-08-2009)
Kommentar
Fra : Jens Jensen


Dato : 25-08-09 16:03

Jens Jensen skrev, Den 21-08-2009 21:11:
> Artiklen siger, at de fulde pakker kan fås til opgraderingspris indtil
> nytår. Det komer måske ikke til at holde stik.

Microsoft har nu besluttet at hæve prisen allerede pr. 1. september og
samtidigt starte salg af opgraderingspakkerne:
http://news.cnet.com/8301-13860_3-10315897-56.html.

Kurt Hansen (25-08-2009)
Kommentar
Fra : Kurt Hansen


Dato : 25-08-09 17:28

On Tue, 25 Aug 2009 17:02:43 +0200, Jens Jensen wrote:

> Jens Jensen skrev, Den 21-08-2009 21:11:
>> Artiklen siger, at de fulde pakker kan fås til opgraderingspris indtil
>> nytår. Det komer måske ikke til at holde stik.
>
> Microsoft har nu besluttet at hæve prisen allerede pr. 1. september og
> samtidigt starte salg af opgraderingspakkerne:
> http://news.cnet.com/8301-13860_3-10315897-56.html.

Tamam, hvor kan jeg så købe en fuld version på dansk som svarer til 'Home'
inden 1. september? For min skyld må det gerne være en E-version uden
browser, men det er ikke vigtigt.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Jens Jensen (25-08-2009)
Kommentar
Fra : Jens Jensen


Dato : 25-08-09 18:32

Kurt Hansen skrev, Den 25-08-2009 18:28:
> Tamam, hvor kan jeg så købe en fuld version på dansk som svarer til 'Home'
> inden 1. september? For min skyld må det gerne være en E-version uden
> browser, men det er ikke vigtigt.

Det kan desværre ikke lade sig gøre at forudbestille en dansk version.
Forudbestillnger er kun muligt i USA, Canada, England, Tyskland,
Frankrig og Japan, og kun i hvert enkelt lands eget sprog så vidt jeg
ved. Jeg tror, at en del danskere bestiller en engelsk version.

Jens Peter Karlsen (25-08-2009)
Kommentar
Fra : Jens Peter Karlsen


Dato : 25-08-09 22:25

Ja, og så knalder en dansk MUI på senere.
Jeg er ikke helt klar over om den er tilgængelig for andet end Pro og
Ultimate versioner. Men en Home Premium til £65 (omkring 600kr) ser nu
tiltalende ud (ind til på mandag).
Hvis man alligevel skal have ny PC er den Medion på tilbud jeg så i en
annonce med gratis opdatering til Windows 7 måske værd at overveje.

Regards Jens Peter Karlsen


On Tue, 25 Aug 2009 19:32:11 +0200, Jens Jensen <a@a.invalid> wrote:

>Det kan desværre ikke lade sig gøre at forudbestille en dansk version.
>Forudbestillnger er kun muligt i USA, Canada, England, Tyskland,
>Frankrig og Japan, og kun i hvert enkelt lands eget sprog så vidt jeg
>ved. Jeg tror, at en del danskere bestiller en engelsk version.

Jens Jensen (25-08-2009)
Kommentar
Fra : Jens Jensen


Dato : 25-08-09 23:21

Jens Peter Karlsen skrev, Den 25-08-2009 23:24:
> Ja, og så knalder en dansk MUI på senere.
> Jeg er ikke helt klar over om den er tilgængelig for andet end Pro og
> Ultimate versioner.

Desværre kan MUI kun bruges på Ultimate. Og en dansk LIP findes ikke.
Vil man have Windows 7 med betjening på dansk må det derfor enten blive
en Ultimate med dansk MUI eller en dansk udgave. Men jeg tror, at en del
danskere køber en engelsk Home Premium og betjener den på engelsk.

Jens Peter Karlsen (26-08-2009)
Kommentar
Fra : Jens Peter Karlsen


Dato : 26-08-09 01:31

Der listes nu ellers en Danish Language pack når jeg tjekker Microsoft
Update!

Regards Jens Peter Karlsen

On Wed, 26 Aug 2009 00:20:41 +0200, Jens Jensen <a@a.invalid> wrote:

>Desværre kan MUI kun bruges på Ultimate. Og en dansk LIP findes ikke.

C.A. (26-08-2009)
Kommentar
Fra : C.A.


Dato : 26-08-09 06:22

Jens Peter Karlsen presented the following explanation :
> Der listes nu ellers en Danish Language pack når jeg tjekker Microsoft
> Update!

Som du ser med din win 7 Ultimate RC version?

--
Venlig hilsen.
Carsten Andersen.



Jens Peter Karlsen (26-08-2009)
Kommentar
Fra : Jens Peter Karlsen


Dato : 26-08-09 13:57

Jep. Og i de tekniske diskussion grupper på technet så jeg en som
omtalte den til RTM (han beklagede sig over at han ikke kunne se
andre).

Regards Jens Peter Karlsen

On Wed, 26 Aug 2009 07:21:30 +0200, C.A. <carstande@gmail.com> wrote:

>Jens Peter Karlsen presented the following explanation :
>> Der listes nu ellers en Danish Language pack når jeg tjekker Microsoft
>> Update!
>
>Som du ser med din win 7 Ultimate RC version?

Jens Jensen (26-08-2009)
Kommentar
Fra : Jens Jensen


Dato : 26-08-09 15:13

Jens Peter Karlsen skrev, Den 26-08-2009 14:56:
> Jep. Og i de tekniske diskussion grupper på technet så jeg en som
> omtalte den til RTM (han beklagede sig over at han ikke kunne se
> andre).
>
> Regards Jens Peter Karlsen
>
> On Wed, 26 Aug 2009 07:21:30 +0200, C.A. <carstande@gmail.com> wrote:
>
>> Jens Peter Karlsen presented the following explanation :
>>> Der listes nu ellers en Danish Language pack når jeg tjekker Microsoft
>>> Update!
>> Som du ser med din win 7 Ultimate RC version?

Jeg tror ikke, at du forstod det. Windows 7 RC er en Ultimate udgave og
kun derfor tilbydes du en dansk sprogpakke.

C.A. (26-08-2009)
Kommentar
Fra : C.A.


Dato : 26-08-09 15:52

Jens Jensen pretended :

>
> Jeg tror ikke, at du forstod det. Windows 7 RC er en Ultimate udgave og kun
> derfor tilbydes du en dansk sprogpakke.

Nemlig.

--
Venlig hilsen.
Carsten Andersen.



C.A. (26-08-2009)
Kommentar
Fra : C.A.


Dato : 26-08-09 15:53

> On Wed, 26 Aug 2009 07:21:30 +0200, C.A. <carstande@gmail.com> wrote:

>>
>> Som du ser med din win 7 Ultimate RC version?

Jens Peter Karlsen wrote on 26-08-2009 :
> Jep.

Dansk vil _ikke_ blive tilbudt andre end ultimate.

--
Venlig hilsen.
Carsten Andersen.



Jens Peter Karlsen (27-08-2009)
Kommentar
Fra : Jens Peter Karlsen


Dato : 27-08-09 00:13

Og jeg skrev:
> Jeg er ikke helt klar over om den er tilgængelig for andet end Pro og
> Ultimate versioner.

Jeg tog altså fejl mht. pro.

Regards Jens Peter Karlsen

On Wed, 26 Aug 2009 16:53:28 +0200, C.A. <carstande@gmail.com> wrote:

>Dansk vil _ikke_ blive tilbudt andre end ultimate.

Rado (26-08-2009)
Kommentar
Fra : Rado


Dato : 26-08-09 04:59

On Fri, 21 Aug 2009 21:11:37 +0200, Jens Jensen <a@a.invalid> wrote:


>http://www.computerworld.dk/art/52106/saa-meget-skal-du-slippe-for-windows-7?a=block&i=247&pos=3.
>
>Artiklen siger, at de fulde pakker kan fås til opgraderingspris indtil
>nytår. Det komer måske ikke til at holde stik.

Men der er vel ikke nogen decideret fordel ved at købe en fuld version
fremfor en opgradering, hvis man alligevel kasserer sin gamle XP,
Vista, eller hvad det nu er man bruger?


--
Rado

All the answers are already within us. It's finding the corresponding
questions that's so darned difficult. - Swami Beyondananda

Kurt Hansen (26-08-2009)
Kommentar
Fra : Kurt Hansen


Dato : 26-08-09 06:01

On Wed, 26 Aug 2009 05:59:18 +0200, Rado wrote:

> On Fri, 21 Aug 2009 21:11:37 +0200, Jens Jensen <a@a.invalid> wrote:
>
>>http://www.computerworld.dk/art/52106/saa-meget-skal-du-slippe-for-windows-7?a=block&i=247&pos=3.
>>
>>Artiklen siger, at de fulde pakker kan fås til opgraderingspris indtil
>>nytår. Det komer måske ikke til at holde stik.
>
> Men der er vel ikke nogen decideret fordel ved at købe en fuld version
> fremfor en opgradering, hvis man alligevel kasserer sin gamle XP,
> Vista, eller hvad det nu er man bruger?

Jeg har en OEM, som var præinstalleret på den HP-maskine jeg købte for over
4 år siden. Den kan jeg vel ikke købe en upgrade til?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Rado (26-08-2009)
Kommentar
Fra : Rado


Dato : 26-08-09 07:37

0On Wed, 26 Aug 2009 07:00:55 +0200, Kurt Hansen
<kurt@fjerndettetowle.dk> wrote:

>On Wed, 26 Aug 2009 05:59:18 +0200, Rado wrote:
>
>> On Fri, 21 Aug 2009 21:11:37 +0200, Jens Jensen <a@a.invalid> wrote:
>>
>>>http://www.computerworld.dk/art/52106/saa-meget-skal-du-slippe-for-windows-7?a=block&i=247&pos=3.
>>>
>>>Artiklen siger, at de fulde pakker kan fås til opgraderingspris indtil
>>>nytår. Det komer måske ikke til at holde stik.
>>
>> Men der er vel ikke nogen decideret fordel ved at købe en fuld version
>> fremfor en opgradering, hvis man alligevel kasserer sin gamle XP,
>> Vista, eller hvad det nu er man bruger?
>
>Jeg har en OEM, som var præinstalleret på den HP-maskine jeg købte for over
>4 år siden. Den kan jeg vel ikke købe en upgrade til?

Ifølge diskussionerne her skulle det ikke være noget problem, XP skal
- efter hvad jeg kan forstå - bare være installeret på disken, så
bliver den slettet og der bliver lavet en clean install af W7.

"You can indeed use an upgrade version of Windows 7 to upgrade over an
existing Windows Vista installation (OEM or retail).
The installation choices appear once you insert the Windows 7 Upgrade
disc in your DVD drive while at your existing Windows desktop.
You can then "upgrade" over your existing Windows Vista installation
or in the case of Windows XP, select "custom installation" which
would begin a "clean install" of Windows 7. You can also select
"custom installation" if you are running Windows Vista to begin a
"clean install" if you desire."

http://tinyurl.com/nxn4z7
http://tinyurl.com/nxrnx2


--
Rado

All the answers are already within us. It's finding the corresponding
questions that's so darned difficult. - Swami Beyondananda

Jens Jensen (26-08-2009)
Kommentar
Fra : Jens Jensen


Dato : 26-08-09 09:39

Rado skrev, Den 26-08-2009 05:59:
> Men der er vel ikke nogen decideret fordel ved at købe en fuld version
> fremfor en opgradering, hvis man alligevel kasserer sin gamle XP,
> Vista, eller hvad det nu er man bruger?
>
Hvis du køber en opgradering kan du nok ikke kassere din gamle Windows
helt. Den skal nok bruges, hvis der bliver brug for at geninstallere
p.g.a. defekt harddisk, virus eller bare fordi Windows er blevet
langsommere og langsommere med tiden.

Rado (26-08-2009)
Kommentar
Fra : Rado


Dato : 26-08-09 10:12

On Wed, 26 Aug 2009 10:38:52 +0200, Jens Jensen <a@a.invalid> wrote:

>Rado skrev, Den 26-08-2009 05:59:
>> Men der er vel ikke nogen decideret fordel ved at købe en fuld version
>> fremfor en opgradering, hvis man alligevel kasserer sin gamle XP,
>> Vista, eller hvad det nu er man bruger?
>>
>Hvis du køber en opgradering kan du nok ikke kassere din gamle Windows
>helt. Den skal nok bruges, hvis der bliver brug for at geninstallere
>p.g.a. defekt harddisk, virus eller bare fordi Windows er blevet
>langsommere og langsommere med tiden.

Med kassere mente jeg også blot "ikke bruge mere". Det må man jo vist
ikke hvis man har opgraderet fra den.


--
Rado

All the answers are already within us. It's finding the corresponding
questions that's so darned difficult. - Swami Beyondananda

Jens Jensen (26-08-2009)
Kommentar
Fra : Jens Jensen


Dato : 26-08-09 10:44

Rado skrev, Den 26-08-2009 11:12:
> Med kassere mente jeg også blot "ikke bruge mere". Det må man jo vist
> ikke hvis man har opgraderet fra den.

Det er rigtigt.

C.A. (21-08-2009)
Kommentar
Fra : C.A.


Dato : 21-08-09 20:25

Kurt Hansen formulated the question :
> Jeg følger ikke med i de mange pre-releases, RC, RTM og hvad det nu hedder;
> jeg venter til det færdige produkt.
>
> Jeg har helt mistet overblikket over hvornår den frigives officielt, hvilke
> versioner den kommer i (gerne en oversigt på dansk) og hvad den kommer til
> at koste.
>
> Jeg går ikke ud fra, at jeg med fordel, kan opgradere fra en XP Home OEM?
>
> Kan vi forvente slagtilbud fra visse forretninger, eller vil de holde den
> vejledende pris?

£79.99 for en fuld licens (ikke OEM) er da ikke dyrt, men om de sætter
det op vides ikke.

https://emea.microsoftstore.com/UK/Microsoft/Windows-7-Home-Premium

--
Venlig hilsen.
Carsten Andersen.



Jens Jensen (21-08-2009)
Kommentar
Fra : Jens Jensen


Dato : 21-08-09 22:44

C.A. skrev, Den 21-08-2009 21:24:
> £79.99 for en fuld licens (ikke OEM) er da ikke dyrt, men om de sætter
> det op vides ikke.
>
> https://emea.microsoftstore.com/UK/Microsoft/Windows-7-Home-Premium
>
Jo, det vides. Den vejledende pris hæves til 149,99£ senest pr. 1.
januar. Den nuværende pris svarer til prisen for opgraderingspakken og
er en indirekte følge af Microsofts forsøg på at tilfredsstille EU vedr.
browsere.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408928
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste