Blæksprutter
Fra : Bo Meyer

Dato : 21-08-09 13:09

Hvorledes foretrækker I tilberedning af blæksputter (koppene)? Lynstegt
i wok, grillet eller kogt i saltet vand?

Mvh./Bo

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 21-08-09 15:30

Bo Meyer <bo.meyer@gmail.com> writes:

> Hvorledes foretrækker I tilberedning af blæksputter (koppene)? Lynstegt
> i wok, grillet eller kogt i saltet vand?

I hundens madskål. :) Blæksprutter og skaldyr er altså ikke lige mig,
men mand, barn og hund spiser det gerne.

Mvh Trine

Stor brugskunstforretning med fuldt sortiment i de søde Gjøltrolde

Fra : Kurt Hansen

Dato : 21-08-09 16:25

On Fri, 21 Aug 2009 16:30:17 +0200, Trine Kornum Christiansen wrote:

> I hundens madskål. :)

Jeg har sat strøm til min. Når jeg er færdig med at skrive, klikker jeg på
'Print...'
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Max

Dato : 21-08-09 15:53

Hej Bo

> Hvorledes foretrækker I tilberedning af blæksputter (koppene)?

I dej og så i frituren.

--
Mvh Max

Fra : Kasper Bergholt

Dato : 21-08-09 17:30

On 21 Aug 2009 12:08:57 GMT, Bo Meyer <bo.meyer@gmail.com> wrote:

>Hvorledes foretrækker I tilberedning af blæksputter (koppene)? Lynstegt
>i wok, grillet eller kogt i saltet vand?

(Trækuls) grillet (direkte varme). Særligt hvis jeg er i Grækenland.
Evt. med lidt olivenolie, lidt citronsaft el. vineddike.

---
Kasper Bergholt
http://www.bergholt.net/gastronomi (Bergholts opskrifter)

Fra : Bo Meyer

Dato : 21-08-09 17:40

Smiler til kommentarerne

Jeg har nu prøvet: snittet på kryds og tværs og kogt dem i saltet vand i
et par minutter. Herefter op af vandet, lidt aftørring og et par
minutter i hed wok med sesamolie. Dryppede dem af i si, mens jeg
svitsede masser af hvidløg og lidt forårsløg i færdigkøbt rød curry, og
færdiggjorde sprutterne i curryen i et minuts tid. Sammen med et stykke
godt brød og et glas hvidvin, blev det ganske udmærket.

Mvh/Bo