Digital signatur
Fra : soeren_hindsholm_940~

Dato : 20-08-09 12:32

Jeg er ved at installere digital signatur, og som forberedelse har jeg
hentet Suns Java.

Men under installationen får jeg denne besked:

Installation af Digital Signatur

Du skal acceptere at afvikle det signerede Java program, for at kunne
installere Digital Signatur. Luk evt. din browser og prøv igen.

Du skal oprette en adgangskode, som du skal benytte hver gang, du
anvender din digitale signatur.

citat slut citat slut

Hvad stiller jeg lige op med det?

V.h.

Hindsholm
Nørresundby

Fra : Jørgen Heesche

Dato : 20-08-09 20:52

soeren_hindsholm_9400 wrote:
> [...]
> installere Digital Signatur. Luk evt. din browser og prøv igen.
>
> Du skal oprette en adgangskode, som du skal benytte hver gang, du

Her beskrives installationen trin for trin:
https://danid.dk/export/sites/dk.danid.oc/da/support/vejledninger/linux/installation/installation_paa_linux/

Se trin 12 vedrørende adgangskode.

Jørgen Heesche
mailto:heesche@webspeed.dk

Fra : soeren_hindsholm_940~

Dato : 21-08-09 01:54

On 20 Aug., 21:52, Jørgen Heesche <hees...@webspeed.dk> wrote:

> Her beskrives installationen trin for trin:https://danid.dk/export/sites/dk.danid.oc/da/support/vejledninger/lin...

> [...]

Kære Jørgen Heesche

Tak for din henvisning, men den fejl jeg her får, er ikke beskrevet i
materialet. Jeg gætter på at det er noget med at aktivere Java-
installationen, men jeg kender ikke nok til Linux til at afgøre det.

Venlig hilsen

Søren

Fra : Jørgen Heesche

Dato : 21-08-09 12:53

> [...]
> materialet. Jeg gætter på at det er noget med at aktivere Java-
> installationen, men jeg kender ikke nok til Linux til at afgøre det.

Har installtionsprogrammet godkendt din java?.
Har du defineret en hovedadgangskode (master password) i Firefox?.
Master password sættes i Firefox: Edit -> Preferences -> Security
Du kan se hvilken java-plugin der er i Firefox ved at åbne websiden
about:plugins

Jørgen Heesche
mailto:heesche@webspeed.dk

Fra : N/A

Dato : 21-08-09 14:14

Fra : N/A

Dato : 21-08-09 12:53

Fra : soeren_hindsholm_940~

Dato : 21-08-09 06:38

On Aug 21, 1:53 pm, Jørgen Heesche <hees...@webspeed.dk> wrote:

> [...]
> Master password sættes i Firefox: Edit -> Preferences -> Security
> Du kan se hvilken java-plugin der er i Firefox ved at åbne websiden

Kære Jørgen Heesche

Igen tak for hjælpen, nu tror jeg vi nærmer os noget. Jeg har sat et
master password, men den er nok gal med java-installationen. Jeg har
installeret Java SE 6, men Firefox godkender en der hedder Icedtea.
Hvordan skifter man den ud med Java?

Mange hilsner

Søren Hindsholm

Fra : soeren_hindsholm_940~

Dato : 21-08-09 06:39

On Aug 21, 2:37 pm, soeren_hindsholm_9400 <s.hindsh...@gmail.com>
wrote:

> [...]
> master password, men den er nok gal med java-installationen. Jeg har
> installeret Java SE 6, men Firefox godkender en der hedder Icedtea.

Jeg mente selvfølgelig: Hvordan skifter man den ud med Suns Java.

Fra : Frank Damgaard

Dato : 21-08-09 14:14

soeren_hindsholm_9400 wrote:

....snip....

> Jeg mente selvfølgelig: Hvordan skifter man den ud med Suns Java.

hmm, du har slet ikke nævnt hvilken linux distribution....

men du nævner "icedtea" plugin, så mon ikke det er ubuntu
eller en debian-baseret?

Sun java kan du i så fald installere via pakkemanageren,
inkl mozilla/firefox plugin, bla:
"sun-java6-jre" og "sun-java6-plugin"

Afinstaller samme sted icedtea java plugin .

PS.
husk i pakkemanageren at åbne for de andre repositories
indstillinger->arkiver: universe og multiverse.