Koblingsdæksel Virago
Fra : Henning

Dato : 20-08-09 15:36

Jeg har en koblingsdæksel til en Virago 1100 som jeg skal have forkromet til
vinter.
På dækslet er der en pyntedæksel bagerst over koblingen og en mindre
pyntedæksel foran hvor der står Yamaha.
Disse dæksler skulle jeg gerne have pillet af inden forkromning, men jeg kan
ikke se hvordan de kan fjernes. Der er ingen skruer fra bagsiden.
Er der nogen der ved hvordan.

Henning

PS Hvis der er en der har den venste sidedæksel liggende som er til salg er
jeg måske interesseret.

Fra : Armand

Dato : 02-09-09 18:30

Henning skrev:
> [...]
> Disse dæksler skulle jeg gerne have pillet af inden forkromning, men jeg
> kan ikke se hvordan de kan fjernes. Der er ingen skruer fra bagsiden.

Måske at boltene er dækket af navne-skilte :-/

--
Armand.

Fra : Henning

Dato : 04-09-09 11:49

> Måske at boltene er dækket af navne-skilte :-/
>
> --
> Armand.

Nej der er ingen bolte, der sidder henholdsvis en stor og lille dæksel.

Jeg tror selv de er klemt ned og på en eller anden måde bliver låst fast.
Man kan heller ikke se fra bagsiden at der skulle være nogle bolte.

Jeg har prøvet at sætte en kniv under kanten på den store dæksel og når jeg
vipper med den føles det som om at den giver sig lidt, men jeg tør ikke tage
hårdt fat og den forreste dæksel er for lille i omkreds til at jeg kan få
noget under den, men de er jo sat på på en eller anden måde så de må jo også
kunne fjernes.
Der må da være nogen der har fået dæksler omforkromet på en Virago som ved
hvordan de skal fjernes.

Henning

Fra : Armand

Dato : 04-09-09 15:59

Henning skrev:

> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i meddelelsen

> Nej der er ingen bolte, der sidder henholdsvis en stor og lille dæksel.

Nårh ja, jeg misforstod dig vist
Det er jo heller ikke deciderede dæksler men snarere skilte.

> [...]
> så de må jo også kunne fjernes.
> Der må da være nogen der har fået dæksler omforkromet på en Virago som

De er sikkert limet på og vil i så fald ikke kunne fjernes uden
destruktive kræfter
Den nemmeste investigering deromkring er vel at rette forespørgsel til
Yamaha om køb af to andre skilte til erstatning af de gamle, hvorved du
vil få oplyst om de findes som reservedelsnummer og evt. i hvilken form
(á med evt. tilhørende klemme-værk inde under, eller med betegnelsen
"klistermærke")!

--
Armand.