MS Windows
briani 27239
Vista: tilgang til delte mapper
Fra : Torben Brøndum

Dato : 18-08-09 15:11

Hej derude,

Jeg har brug for at dele en mappe på mit netværk - jeg kan godt dele den,
men det kræver, at der på den pågældende vista pc hvorpå mappen er/deles
laves en bruger med password......man bliver fra andre maskinen så promtet
for brugerid og passw. for at tilgå mappen.

Kan man ikke fået dette setup uden id og passw. - altså, så delemaskinen
også starter op uden der skal indtastets brugernavn og passw. Hvis ja,
hvordan så?

Hilsen Torben Brøndum

Fra : Peter Martinsen

Dato : 19-08-09 05:10

"Torben Brøndum" <tbr@Xhenning-poulsenX.dk> wrote in message
> [...]
>
> Kan man ikke fået dette setup uden id og passw. - altså, så delemaskinen
> også starter op uden der skal indtastets brugernavn og passw. Hvis ja,

https://www.mesh.com/Welcome/Default.aspx

Mvh Peter

Fra : Kim

Dato : 20-08-09 09:16

"Torben Brøndum" <tbr@Xhenning-poulsenX.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Kan man ikke fået dette setup uden id og passw. - altså, så delemaskinen
> også starter op uden der skal indtastets brugernavn og passw. Hvis ja,

Netværks og delingscenter... Har du slået adgangskodebeskyttet deling
fra ?

Mvh, Kim

Fra : Torben Brøndum

Dato : 20-08-09 22:55

Kim" <No@mail.dk> skrev

> Netværks og delingscenter... Har du slået adgangskodebeskyttet deling
> fra ?

[snip]

Der var noget der.....nu kan jeg godt dele mapper, men jeg kan ikke tilgå et
delt drev, hvor jeg bestemt mener at have givet "alle" adgang dertil. Når
jeg søger at tilgå drevet bliver jeg nægtet adgang. Der er tale om en anden
Vista maskine.

Hvorfor kan jeg godt dele og få adgang til konkrete delte mapper, men ikke
til delte drev mon?

Hilsen Torben Brøndum

Fra : Kim

Dato : 21-08-09 19:00

"Torben Brøndum" <tbr@Xtorben-broendumX.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> anden Vista maskine.
>
> Hvorfor kan jeg godt dele og få adgang til konkrete delte mapper, men ikke

Den nemme løsning er at slå brugerkontrol fra, men ellers er der
denne guide. Følg den slavisk, så lykkes det...
http://www.hardwarecanucks.com/forum/guides-how-tos/1008-how-share-root-drive-under-vista.html

Mvh, Kim

Fra : Torben Brøndum

Dato : 24-08-09 08:28

"Kim" <No@mail.dk> skrev

[snip]

> Den nemme løsning er at slå brugerkontrol fra, men ellers er der
> denne guide. Følg den slavisk, så lykkes det...
> http://www.hardwarecanucks.com/forum/guides-how-tos/1008-how-share-root-drive-under-vista.html

Tak for svar -ovennævnte vejledning hjalp mig videre...og dog:

Jeg fik fint delt mit d-drev og også delvis mit c-drev. Jeg bliver dog
nægtet adgang til visse dele af c-drevet i processen, når der ændres
rettigheder til drevet. Alt omkring eks. windows, brugere (herunder eks.
deres skrivebordsmappe) etc. kan jeg ikke tilgå - dvs. at jeg ikke kan dele
de pågældende mapper/områder, men alt andet på c-drevet.

Har du/I noet bud på hvordan jeg løser det problem?

Hilsen Torben Brøndum

Fra : Kim

Dato : 24-08-09 14:18

> [...]
> dele de pågældende mapper/områder, men alt andet på c-drevet.
>
> Har du/I noet bud på hvordan jeg løser det problem?

Jeg er ikke sikker på, om man kan dele roden af C: og
hele drevet. Men jeg ved det ikke...
Der må andre på banen her..

Mvh, Kim