MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
XP med og uden SP1 og SP2
Fra : Kert Rats

Dato : 18-08-09 00:13

Jeg har haft XP tidligere, hvor jeg løbende har opdateret, først SP1 , så
SP2 og til sidst SP3 samt løbende opdateringer via Update hos Microsoft.
Denne XP havde nogle faciliteter, som min nye XP ikke har.
I min gamle XP kunne jeg sætte min pc på Stand By, hvorved pc'en blot
slukkede skærmen, og harddiskene snurrede stadig. Dvale medførte, at min pc
"slukkede" helt i dvaletilstand.
Med min nye XP har jeg kun adgang til Stand By, som virker ligesom Dvale i
min gamle XP.

Min nye XP er installeret fra en cd med kun XP, hvor jeg via Update blev
orienteret om, at jeg kunne opdatere med SP3. SP1 og SP2 figurerede ikke på
listen over tilgængelige opdateringer.

Kan denne forskel i installerede SP'ere være årsagen til forskellen i
faciliteter?

Venligst

Kert Rats

Fra : Edmund

Dato : 18-08-09 03:19

Kert Rats skrev:

> Kan denne forskel i installerede SP'ere være årsagen til forskellen i
> faciliteter?

Tror mere på det er bundkort driverne der gør forskellen.

Men det kan have mange årsager.
Har du ændret i BIOS? hvor man kan ændre standby type.
Min pc virkede desværre som din i mange år hvor den ikke slukkede
hardiske ved stanby
Så fik jeg ny strømforsyning, og så virkede det pludselig rigtigt.

Desvære kan jeg ikke finde gamle indlæg via google mere, der har ellers
været mange indlæg om dette emne.

I strømstyring kan man ændre ting, vedrørende Dvale og standby, men jeg
kan prøve at tænde min gamle pc, hvis der ikke kommer nogen med en bedre
hukommelse end min.

Mvh Edmund

Undskyld kom til at sende til email

Fra : Kert Rats

Dato : 18-08-09 16:43

"Edmund" <nospam@surfpost.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ved stanby
> Så fik jeg ny strømforsyning, og så virkede det pludselig rigtigt.

På min endnu ældre pc kunne jeg tænde for pc ved at tænde for modemmet - og
det er ikke løwn.

Venligst
Kert Rats

Fra : Ole C

Dato : 18-08-09 18:43

Kert Rats skrev blandt andet:

> På min endnu ældre pc kunne jeg tænde for pc ved at tænde for
> modemmet - og det er ikke løwn.

Den har nok stået til "Wake on LAN" i BIOS....

--
vh
Ole C

Fra : N_B_DK

Dato : 19-08-09 03:32

"Ole C" <mail@FJERNolec.dk> wrote in message
> Den har nok stået til "Wake on LAN" i BIOS....

Nok nærmere wake on ring, et alm modem benytter ikke lan, men RS232.

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.
http://www.sharenator.com/This_is_an_idot_of_a_year/

Fra : ttoet

Dato : 18-08-09 10:34

"Kert Rats" <nat@hestedag.nu> skrev i en meddelelse
> [...]
> på listen over tilgængelige opdateringer.
>
> Kan denne forskel i installerede SP'ere være årsagen til forskellen i

Jeg tor ikke det er de forskellige SP'er der er skyld i dine problemer. Er
du sikker på at du har den rigtige grafikkortdriver installeret? Af en eller
anden mærkelig grund er det grafikkortdriverne der styrer strømstyringen.
Prøv evt. at opdatere dit grafikkorts driver til den nyeste du kan finde.
Det burde løse dit problem.
Thoeger

Fra : KentBM

Dato : 21-08-09 18:50

Kert Rats skrev:
> Min nye XP er installeret fra en cd med kun XP, hvor jeg via Update blev
> orienteret om, at jeg kunne opdatere med SP3. SP1 og SP2 figurerede ikke på
> listen over tilgængelige opdateringer.
Har du sat hak i Dvale?

I kontrolpanel vælger du Ydelse og vedligeholdelse, Strømstyring. Under
fanebladet Dvale sættes hak i Aktiver dvale og efter et tryk på Anvend
skulle den mulighed du savner skulle gerne dukke frem.

--

Kent

Fra : Kert Rats

Dato : 22-08-09 16:04

"KentBM" <kentF_JERNmagnussen@aim.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> fanebladet Dvale sættes hak i Aktiver dvale og efter et tryk på Anvend
> skulle den mulighed du savner skulle gerne dukke frem.

Tak for tippet.

I min XP ligger faciliteten under Strømstyring, fanebladet Dvale.
Ved at aktivere denne facilitet får jeg ganske rigtigt adgang til Dvale, men
Dvale lukker ned langt langsommere en Stand By og er langt længere tid om at
vække min pc til live igen.
Stand By derimod lukker ned i løbet af kun to sekunder - og vækker min pc i
løbet af ca. fem sekunder.

Så jeg foretrækker Stand By.

Venligst

Kert Rats