MS Windows
briani 27239
Flytte HD med windows til anden maskine.
Fra : Erling G

Dato : 17-08-09 21:55

Er det overhovedet muligt at flytte en harddisk med XP home til en anden
maskine og få den XP til at fungere igen.

Drejer sig om en specialopsætning til VPN osv. som endelig fungerede
hvorefter en maskine går ned pga defekt motherboard.
Ideen/håbet var så at flytte HD til ny maskine og så .... ??

Mvh.
EG

Fra : Ivar

Dato : 17-08-09 22:05

Erling G skrev:

> Er det overhovedet muligt at flytte en harddisk med XP home til en anden
> maskine og få den XP til at fungere igen.

Jeg har gjort det en del gange med held, og en enkelt gang, hvor
computeren nægtede at starte Windows. Jo mere computerne ligner
hinanden (CPU + hjælpechip), jo større er chancen for succes.

Ivar Magnusson

Fra : Erling G

Dato : 17-08-09 22:54

"Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> wrote in message
> Jeg har gjort det en del gange med held, og en enkelt gang, hvor
> computeren nægtede at starte Windows. Jo mere computerne ligner
> hinanden (CPU + hjælpechip), jo større er chancen for succes.

Er der nogen speciel fremgangsmåde ( tlf. til MS ved opstart f.eks.) eller
er det "bare" at starte og så håbe det bedste ?

Mvh.
EG

Fra : KE Kofod / Vejle

Dato : 17-08-09 23:15

"Erling G" <e.g@noemail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Er der nogen speciel fremgangsmåde ( tlf. til MS ved opstart f.eks.)
> eller er det "bare" at starte og så håbe det bedste ?

Med det du her har gang i tror jeg ikke du får hjælp ved MS.
/KE Kofod.

Fra : KentBM

Dato : 18-08-09 20:43

KE Kofod / Vejle skrev:
> Med det du her har gang i tror jeg ikke du får hjælp ved MS.
> /KE Kofod.
Så længe, at det er en fuld version og ikke er en OEM version er det
fuldt lovligt. Windows er jo kun installeret på en maskine.

--

Kent

Fra : Erling G

Dato : 18-08-09 21:04

"KentBM" <kentF_JERNmagnussen@aim.com> wrote in message
> Så længe, at det er en fuld version og ikke er en OEM version er det fuldt
> lovligt. Windows er jo kun installeret på en maskine.

Det er IKKe en oem-version.
Mvh.
EG

Fra : Torben \(8381 Tilst\~

Dato : 17-08-09 23:16

"Erling G" <e.g@noemail.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Er der nogen speciel fremgangsmåde ( tlf. til MS ved opstart f.eks.)
> eller er det "bare" at starte og så håbe det bedste ?

Jeg ville nok som det første smide HD'en i den nye maskine og så XP cd'en i
drevet, starte med en reparation, så finder den de relevante drivere og så
skulle den køre.
Been there, done that.... working
--
/Torben

Fra : ttoet

Dato : 18-08-09 10:31

"Torben (8381 Tilst)" <torben.fejr@stofanet.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> i drevet, starte med en reparation, så finder den de relevante drivere og

Derudover vil det nok være en god ide at have CD'en med bundkortets drivere
klar, så du kan få netværk, lyd, m. v. til at fungere.
Thoeger