MS Windows
briani 27239
Kan ikke installere SP2 til Vista
Fra : PV Jørgensen

Dato : 17-08-09 18:59

Windows Update kan ikke installere SP2 til Vista.
Jeg har også prøvet at installere fra en downloaded fil.
Fejlmeddelelse: error_not_found(0x80070490)
Jeg har kørt Microsofts "Readiness Tool" uden virkning.
Alle andre opdateringer fungerer fint
Er der nogen, der har lidt konstruktivt hjælp udover at installere XP?

--
Hilsen

PV Jørgensen

Fra : Ole C

Dato : 17-08-09 20:20

PV Jørgensen skrev blandt andet:

> [...]
> Alle andre opdateringer fungerer fint
> Er der nogen, der har lidt konstruktivt hjælp udover at installere XP?

På et tidspunkt havde jeg problemer med en anden opdatering til Vista. Det
blev løst da jeg kørte Chdsk på harddisken (- og nogle fejl blev fundet,
naturligvis).

--
vh
Ole C

Fra : Ole C

Dato : 17-08-09 20:22

Ole C skrev blandt andet:

> På et tidspunkt havde jeg problemer med en anden opdatering til
> Vista. Det blev løst da jeg kørte Chdsk på harddisken (- og nogle
> fejl blev fundet, naturligvis).

"Chkdsk", s'føli'....

--
vh
Ole C

Fra : PV Jørgensen

Dato : 18-08-09 20:57

"Ole C" <mail@FJERNolec.dk> skrev i meddelelsen

> "Chkdsk", s'føli'....
>
> --
> vh
> Ole C

Der var "desværre" ingen fejl, så SP2 kan stadig ikke installeres , men
tak for svar.
--
Hilsen

PV Jørgensen

Fra : Jens Jensen

Dato : 17-08-09 20:30

PV Jørgensen skrev, Den 17-08-2009 19:58:
> Windows Update kan ikke installere SP2 til Vista.

> Er der nogen, der har lidt konstruktivt hjælp udover at installere XP?

Det er måske en kombination af installerede opdateringer, som forhindrer
installationen af SP2. Jeg vil foreslå at installere Vista, SP1 og SP2
mens der ikke er forbindelse til internettet, så Vista ikke kan opdatere
undervejs. Bemærk at SP1 skal være installeret for at SP2 kan installeres.

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 17-08-09 20:38

"PV Jørgensen" <paul.vernerFJERN@FJERNget2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Alle andre opdateringer fungerer fint
> Er der nogen, der har lidt konstruktivt hjælp udover at installere XP?

At installere XP på en Vista er ikke konstruktiv hjælp men til dit
problem lader til at der er mange derude med et tilsvarende problem på
preinstallerede Vistaer, prøv at se her om der skulle være noget at
hente
http://windowsfixup.com/2009/05/windows-vista-sp2-wont-install-fixes/
andre har lavet repairs og derefter kunne update.
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : PV Jørgensen

Dato : 18-08-09 20:42

> At installere XP på en Vista er ikke konstruktiv hjælp

Jeg har erfaret, at det næsten altid kommer på banen og starter en
religionskrig XP/Vista, hvilket drejer fokus væk fra problemet.

> [...]
> http://windowsfixup.com/2009/05/windows-vista-sp2-wont-install-fixes/
> andre har lavet repairs og derefter kunne update.

Indtil videre har jeg ikke fået løst problemet, men tak for henvisningen.
Jeg søger videre............

--
Hilsen

PV Jørgensen

Fra : KentBM

Dato : 18-08-09 20:40

PV Jørgensen skrev:
> [...]
> Alle andre opdateringer fungerer fint
> Er der nogen, der har lidt konstruktivt hjælp udover at installere XP?

Jeg skrev til Microsoft og fik også en mail tilbage, men det hjalp ikke
rigtigt, så jeg endte med at geninstallere Vista fra bunden og så kørte det.

--

Kent

Fra : PV Jørgensen

Dato : 18-08-09 21:46

"KentBM" <kentF_JERNmagnussen@aim.com> skrev i meddelelsen

> Jeg skrev til Microsoft og fik også en mail tilbage, men det hjalp ikke
> rigtigt, så jeg endte med at geninstallere Vista fra bunden og så kørte
> [...]

Jeg gider ikke starte forfra, da maskinen for det meste opfører sig
eksemplarisk. Jeg tror, at jeg må undvære SP2.

--
Hilsen

PV Jørgensen

Fra : JBJ

Dato : 19-08-09 16:54

"PV Jørgensen" <paul.vernerFJERN@FJERNget2net.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Jeg gider ikke starte forfra, da maskinen for det meste opfører sig
> eksemplarisk. Jeg tror, at jeg må undvære SP2.

Da der ikke er andre der har spurgt om dette forsøger jeg lige:) Hvilket
antivirus program har du, og har du prøvet at slå det fra før du
installerer SP2. det skal evt. afinstalleres først, da det kan blokere for
SP2. Det samme gælder evt. antispyware programmer.

Med venlig hilsen / With kind regards

Jan Johansson

Fra : PV Jørgensen

Dato : 19-08-09 21:14

"JBJ" <thunder@spoergmig.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
> installerer SP2. det skal evt. afinstalleres først, da det kan blokere for
> SP2. Det samme gælder evt. antispyware programmer.

Jeg bruger AVG. Jeg har prøvet at deaktivere det, men resultatet er det
samme. Det er som om, der mangler noget. Vista'en er preinstalleret, så en
reparation er ikke mulig

--
Hilsen

PV Jørgensen

Fra : Kim

Dato : 23-08-09 14:08

"PV Jørgensen" skrev i meddelelsen

> Jeg bruger AVG. Jeg har prøvet at deaktivere det, men resultatet er det
> samme. Det er som om, der mangler noget. Vista'en er preinstalleret, så en
> reparation er ikke mulig

Hej PV

Jeg havde samme problem som dig og bruger også AGV.
Det er lykkes mig at løse problemet på min PC på følgende måde:
Jeg downloadede "Windows6.0-KB947821-v4-x86.msu" fra
Microsoft's hjemmeside. Som skulle finde og reperere problemet.
Det var den over en time om at gøre men det lykkes til sidst.

Efter reperation downloadede jeg SP2 og installerede den.
Du kan hente den her:
http://www.microsoft.com/downloads/thankyou.aspx?familyId=f25f9c49-1a3a-4336-ade6-32e34a448608&displayLang=da
Det er en ISO-fil på 1,65 GB, så det er nemmest at brænde
en DVD og kører den der fra.

- Kim

Fra : PV Jørgensen

Dato : 25-08-09 21:05

> [...]
> Det er en ISO-fil på 1,65 GB, så det er nemmest at brænde

Desværre, Samme resultat: Fejlmeddelelse: error_not_found(0x80070490)
Ellers tak for hjælpen.
--
Hilsen

PV Jørgensen