Kødsovs holbarhed
Fra : Hippo J.

Dato : 17-08-09 18:33

Hvor længe kan kødsovs lavet af hakket oksekød holde sig i køleskab, er
det fint at bruge det igen næste aften?

Fra : Kim Schulz

Dato : 17-08-09 18:55

On Mon, 17 Aug 2009 19:33:22 +0200
"Hippo J." <no@no.inv> wrote:

> Hvor længe kan kødsovs lavet af hakket oksekød holde sig i køleskab,
> er det fint at bruge det igen næste aften?

Hvis det ellers bliver pakket i en lufttæt beholder og stillet i
køleskabet, så kan det sagtens holde sig nogen dage.

kim

Fra : Ukendt

Dato : 18-08-09 11:45

"Hippo J." <no@no.inv> skrev i en meddelelse
> Hvor længe kan kødsovs lavet af hakket oksekød holde sig i køleskab, er
> det fint at bruge det igen næste aften?

Jeg vil endda påstå, at en kødsovs ofte vinder ved at blive gemt en dags
tid - men koldt og i lukket beholder, så den ikke begynder at gro.

Fra : Ralph

Dato : 20-08-09 14:52

"Hippo J." <no@no.inv> skrev i en meddelelse
> Hvor længe kan kødsovs lavet af hakket oksekød holde sig i køleskab, er
> det fint at bruge det igen næste aften?

Med tre hjemmeboende voksne børn er det ofte svært at vide hvem der spiser
hjemme, så hvis der er taget 700 gram hakket okse op af fryseren og vi kun
er 2-3 til at spise det, så laver jeg som-regel fuld portion alligevel, det
KUNNE jo være datteren var sulten når hun kommer hjem fra jobbet kl 02.00
ellers får vi ofte stegt spaghetti med pesto dagen efter til frokost, og
"chilli con carne" om aftenen. Ccc er i gåseøjne fordi jeg ellers laver det
af skært oksekød.

--
Ralph