nyt vindue i opera og ns
Fra : ::PEDER::

Dato : 01-08-01 00:41

Jeg har et script jeg bruger i en dropdown menu. Det skulle gerne virke
sådant at når man vælger et af menupunkterne åbner den en ny side... Det er
nok nemmest at forstå ved at se på www.web-blast.dk

Dropdown-menuerne forneden virker ikke korrekt OPERA og NS, men fint i IE

Scriptet jeg bruger:

function goto(there) {
var location = there.options[there.selectedIndex].value;
window.open(location)
there.selectedIndex = 0;
}

Det aktiveres med:

<select onChange="goto(this);" size="1">
<option value="http://www.web-blast.dk">Referencer
<option
value="http://www22.brinkster.com/knudpetersen/default.asp">SMCC
</select>

Er der nogen der ved hvordan man får det til at virke i OPERA og NS...?

--
MVH
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 01-08-01 01:30

Wed, 1 Aug 2001 01:41:03 +0200, skrev "::PEDER::"
<webmaster@web-blast.dk>:

>Dropdown-menuerne forneden virker ikke korrekt OPERA og NS, men fint i IE

På denne tid af natten bliver der ingen forsøg på fejlsøgning,
men jeg har smidt et op på
<http://home13.inet.tele.dk/smedpark/webhjaelp/dropdown3.htm> som
virker i IE, Netscape 4 og 6 samt Opera 5.12 (og sikkert i andre
også).

Det er lidt mere kompliceret, men til gengæld kan du sætte hvert
enkelt link til åbne præcis, som du ønsker.

med venlig hilsen
Knud
--
http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
Rettelse kan hentes på http://hjem.get2net.dk/henrik-k-hansen/oefix.exe

Fra : ::PEDER::

Dato : 01-08-01 11:19

> På denne tid af natten bliver der ingen forsøg på fejlsøgning

Vi er nogle der arbejder bedst om natten

Tak for svaret!

--
Klaus Petersen
AKA ::PEDER::