Grip-lim (ikke-permanent) til varmehåndtag~
Fra : Simon

Dato : 17-08-09 16:23

Hej
Jeg monterede Saito II varmehåndtag
(http://www.louis.de/index.php?topic=artnr_gr&artnr_gr=10032046) i
foråret, og de har faktisk siddet fint indtil nu, kun holdt fast med
hårspray - men på det seneste er især højre greb begyndt at rotere, også
efter en ekstra gang lak! :)

Hvad kan I anbefale; jeg vil gerne kunne afmontere håndtagene senere om
nødvendigt... Håndtagene er hård plast på indersiden, også gasrullen, og
håndtaget er en *anelse* større diameter, så der en lille smule slup på en
del af længden.
Billede af gasrullen, forhøjningen i venstre side har jeg skåret det meste
væk af.. http://img16.imageshack.us/img16/8997/13032009254r.jpg

p.f.tak.
--
Simon, Århus
Kawa ER-6n '07

Fra : Per V. Misser

Dato : 17-08-09 21:55

Hej
> [...]
> håndtaget er en *anelse* større diameter, så der en lille smule slup på en

Rigtig godt spørgsmål. Jeg har ikke svaret, men har samme problem med "Hein
Gericke" bløde gummi varmehåndtag på CX-en. Mest udtalt på gasrullen, hvor
det er et problem, fordi der vrides flittigt mod en forholdsvis stram
fjedermodstand. Forsyningsledningen til varmehåndtaget ender med at blive
snoet rundt om styret. På venstre håndtag er problemet meget mindre, da der
jo ikke vrides.
Det gælder vel om at finde et klæbemiddel,som klæber godt indenfor det
aktuelle temperaturinterval, men som alligevel kan bringes til at slippe.
Jeg tænker fx på harpiks-pulver?

--
Per V. Misser
CX500E82

Fra : Simon

Dato : 19-08-09 20:35

Per V. Misser wrote:
> Rigtig godt spørgsmål. Jeg har ikke svaret,

Hmmm - det er der åbenbart heller ikke andre som har??

> Jeg tænker fx på harpiks-pulver?

mm - Okay? Er det noget du kan uddybe lidt? Hvor finder man sådan noget,
hvordan vil du bruge det? p.f.t.

--
Simon, Århus
Kawa ER-6n '07

Fra : Anders Majland

Dato : 19-08-09 21:34

> [...]
> håndtaget er en *anelse* større diameter, så der en lille smule slup på en

Jeg har også døjet med at få dem til at sidde ordenligt fast. Jeg er endt op
med at bruge "spejl-lim". Altså sådan noget der er beregnet til at klæbe
spejle op på en væg med.

Det holder temmeligt godt, men det lykkedes mig alligevel at flå grebene af
da jeg skiftede styr i foråret.

Problemet med mange af de limtyper der er ikke permanente er at de kan
bringes til at slippe vha varme. Og det er jo ikke så heldigt til et
varmehåndtag...

/A

Fra : Simon

Dato : 19-08-09 21:47

Anders Majland wrote:
> endt op med at bruge "spejl-lim".

Tak - Det er noget silikone-agtigt noget, siger min fornemmelse mig?
Googling fandt bl.a. følgende tråd:
http://www.tenere.dk/forumnew/forum_posts.asp?TID=3181

--
Simon, Århus
Kawa ER-6n '07

Fra : Anders Majland

Dato : 20-08-09 08:53

> Tak - Det er noget silikone-agtigt noget, siger min fornemmelse mig?
> Googling fandt bl.a. følgende tråd:
> http://www.tenere.dk/forumnew/forum_posts.asp?TID=3181

Og i det link skriver jeg at spejllimen hæder ikke holdt. Men mener bestemt
at det var det jeg brugte igen for nogle måneder siden da jeg skiftede
styret ...

Hmmm

Gad vide om jeg endte med at bruge den greb lim fra dinmc.dk
Jeg ved at jeg har købt det ...(1 x Lim for greb, 10 gram )

Kan se at han også har en 2komponent nu:
http://dinmc.dk/catalog/index.php?cPath=115_121

/A - angrebet af alzheimers light ...

Fra : Torben Scheel

Dato : 21-08-09 07:22

Anders Majland wrote:

> /A - angrebet af alzheimers light ...

*LOL* - kender det alt for godt. Andre ting man ved man har gjort (som
f.eks. at lægge brillerne på plads) er beviseligt ikke sket.

Skal vi anmode om en d.f.m.senior? Der vil altid være nyheder, uanset
trafikken

--
vh
Torben

Fra : Anders Majland

Dato : 21-08-09 08:37

> Skal vi anmode om en d.f.m.senior? Der vil altid være nyheder, uanset
> trafikken

Og det værste er jo så at "alt" man har skrevet tidliger på usenet eller
online fora nemt kan hives frem igen og bruges imod en når man nu har glemt
tidligere erfaringer eller holdninger ...

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 20-08-09 21:42

Simon <s_kvinFJERNDETTEFILTERdal@yahoo.com> writes:

> [...]
> også efter en ekstra gang lak! :)
>
> Hvad kan I anbefale; jeg vil gerne kunne afmontere håndtagene senere

Rustfri sikringstråd, snoet i mønster.

Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC DMC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Polini 911DB 6.2hp (hvid)

Fra : Dan \"748\" Dethlefs~

Dato : 21-08-09 15:43

Kai Harrekilde-Petersen skrev:

> Rustfri sikringstråd, snoet i mønster.

Foto ?

--
Dan "748" Dethlefsen
748 - KLR250 - GPZ500S

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 21-08-09 21:15

"Dan \"748\" Dethlefsen" <748@dethlefsensOST.dk> writes:

> Foto ?

Sorry, har ikke lige et foto ved hånden. Idéen er at lave en "løkke"
af sikringstråd rundt om grebet med 15-20mm afstand. Afstanden skabes
ved at sno sikringstråden på vanlig vis.

På ascii-tegningen under er '#' grebet. Slutresultatet skal ligne
dette:

+ +---+ +---+ +---+ +
#|###|###|###|###|###|###|###|#
#|###|###|###|###|###|###|###|#
#|###|###|###|###|###|###|###|#
+---+ +---+ +---+ +---+

0) Start med at klippe en passende mængde tråd fra rullen.
1) Læg en løkke rundt håndtaget; det frie stykke som kan snoes skal
være lidt mere end omkreds af grebet + den afstand man ønsker
mellem to "løkker".

2) Sno sikringstråden til den sidder tæt om grebet. Løsn tråden fra
værktøjet og bøj sikringstråden så det snoede stykke ligger langs
grebet.

3) Grib de to tråd ender og bøj den rundt om grebet. Saml den i
værktøjet og sno tråden igen.

Gentag til du er færdig med tråd/greb.

Kai

Fra : Torben Scheel

Dato : 27-08-09 07:57

> [...]
> grebet.
>
> 3) Grib de to tråd ender og bøj den rundt om grebet. Saml den i

Tak for vejledningen - jeg har et par greb til MZ'eren der skal fungere
som vintercykel. Nu skal jeg bare have en rulle tråd og et værktøj. Er
værktøjet dyrt - og er det strengt nødvendigt, eller kan man klare sig
med en fladtang?

--
vh
Torben

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 27-08-09 22:20

Torben Scheel <torben_scheel@hotmail.com> writes:

> [...]
> fungere som vintercykel. Nu skal jeg bare have en rulle tråd og et
> værktøj. Er værktøjet dyrt - og er det strengt nødvendigt, eller kan

Jeg gav ca €30 for min tang og €20 for tråden hos TTSL.de Tag
styr+greb under armen og kom forbi, så fikser vi det.

Så kan vi samtidig tage nogle billeder som dokumentation

Kai

Fra : Torben Scheel

Dato : 28-08-09 07:12

Kai Harrekilde-Petersen wrote:

> Jeg gav ca €30 for min tang og €20 for tråden hos TTSL.de Tag
> styr+greb under armen og kom forbi, så fikser vi det.
>
> Så kan vi samtidig tage nogle billeder som dokumentation

Det lyder som en plan - lad os finde dato pr. mail.

Jeg skal lige have checket maskinen igennem og skaffet en prøveplade.

--
vh
Torben