Skal man vælge en Beagle tæve ?
Fra : Michael Nymand (Teli~

Dato : 01-08-01 00:23

Vi, 2 voksne og 2 børn (7 og 10) overvejer p.t. at skaffe os en hund.

Efter at have gennemgået alle race er vi faldet for en Beagle, MEN
oplysninger om at den er sin egen og kan have svært ved at lystre gør os
betænkelige ved at anskaffe en sådan hund.

Er der nogle der har erfaringer med Beaglehunde?

m.v.h. Michael Nymand

Fra : pmj

Dato : 01-08-01 18:53

"Michael Nymand (Telia)" skrev d. 01-08-01 00:23 dette indlæg :
> [...]
os
> betænkelige ved at anskaffe en sådan hund.
>
> Er der nogle der har erfaringer med Beaglehunde?

Nuser er, ikke uden grund, en beagle. Jeg betragter den som en meget
intelligent hund som kræver stor krativitet og humor af sit menneske.
Husk at beaglens oprindelige arbejdsopgave var at løbe rundt i en flok
og gø, når de havde fært af en ræv.
En Beagle kan lære alt, hvis prisen er god nok.

Det sædvanlige spørgsmål:
"Hvorfor vil du have hund?? Hvad vil du beskæftige hunden med??? (De
fleste Beagler kan beskæftige sig selv, især hvis der er hare, ræv eller
andet interessant indenfor den nærmeste kilometer. Jeg kende mange
pragtfulde Beagler og dejlige Beagleejere.

Mange hilsener

Pia Johnsen

PS: Prøv at kontakte Beagleklubben

http://www.kandu.dk/

Fra : BJARKE ANDERSEN

Dato : 05-08-01 13:21

hej jeg har gået på hundeskole hvor der var 2 beagler og de stak altid af og
alle jeg har snakket med der har beagler siger at de stikker af og er svære
at opdrage !! god fornøjelse

Fra : Steffen Antoniussen

Dato : 05-08-01 14:05

Vi har 2 beagle tæver, og fortryder ikke et eneste sekund at vi valgte den
race.

De kommer aldrig til at lystre som en anden politihund, men er uimodståeligt
charmerende i deres adfærd.

Vi har ikke aldrig oplevet at de ville stikke af. Hvis havelågen ved en fejl
har stået åben, er de nok rendt ud, men ikke mere alvorligt end et par
kundekiks kunne få dem tilbage.

God fornøjelse

Steffen

Fra : Camilla Larsen

Dato : 06-08-01 09:00

Hej

Jeg har på sidenlinjen oplevet hvor galt det kan gå da et vennepar
anskaffede sig en beagle, uden at have sat sig ind i dens særpræg og være
indstillet på at hunde SKAL trænes. Beaglen er meget egenrådig i sind, men
har sandelig også charme*S* Behøver jeg at nævne at jeg har ondt af hunden

Derfor tænk virkelig grundigt over det og vær virkelig overbevist om at ALLE
i familien er indstillet på daglige gåture og leg/stimulation af
hunden..ellers finder den hurtigt på egne ritiualer og de er svære at pille
af igen.

Mvh
Camilla

Fra : Camilla Larsen

Dato : 06-08-01 09:03

Glemte lige at få med

Beaglen er ikke en hund jeg vil anbefale som begynderhund, hvis man er
usikker på om man nu også magter en så selvstændig hund. Det er ikke
størrelsen, men at hunden faktisk tænker for sig selv hvis den ikke er
stimuleret ordentligt...ellers bør I tænke på at anskaffe en race som elsker
at behage sine mennesker(hyrdehunde)

Camilla

Fra : Bufas

Dato : 06-08-01 10:36

"Camilla Larsen" <pepper@albertsen.org> skrev i en meddelelse
>..ellers bør I tænke på at anskaffe en race som elsker
> at behage sine mennesker(hyrdehunde)

Hej !

Jeg vil ikke ligefrem anbefale en hyrdehund til første gangsejere ! Jeg
klart anbefale en Retriever !

Mange hilsner

Bufas

Fra : Camilla Larsen

Dato : 07-08-01 08:10

Hej Bufas

En labrador er også en god begynder hund, men jeg vil sige at en Tervueren
også er en god begynderhund inden for hyrdehunde*S*
Men den er en langhåret race, så spørgsmålet er om man er villig til at
bruge til på pelsplejen!

Camilla

Fra : x Vuf x

Dato : 06-08-01 10:51

Mon, 6 Aug 2001 10:03:18 +0200, Camilla Larsen wrote:

> [...]

>stimuleret ordentligt...ellers bør I tænke på at anskaffe en race som elsker

Eller papillon! Der i parentes bemærket også elsker lydighedstræning og
agillity, hvis man gider.

--
Mvh Sonja webmaster@***sonpet.com fjern de 3*
http://www.sonpet.com/

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 06-08-01 11:09

"x Vuf x" <webmaster@***sonpet.com> skrev i en meddelelse
> Eller papillon! Der i parentes bemærket også elsker lydighedstræning
og
> agillity, hvis man gider.

Hverken papilloner, beagels eller hyrdehunde er efter min opfattelse
hunde der kan anbefales en førstegangshundeejer ... papillionen er
lige som f.eks yorkshire og andre små hunde godt nok en lille race men
trods det hund med stort H .. jeg ville nok anbefale enten golden
retriever eller måske en puddel som værende en god hund til folk der
første gang skal have hund ...

godmandagshilsfra Ami

Fra : x Vuf x

Dato : 06-08-01 12:54

Mon, 6 Aug 2001 12:09:04 +0200, Anne-Marie Prange Madsen wrote:
> [...]

>trods det hund med stort H .. jeg ville nok anbefale enten golden
>retriever eller måske en puddel som værende en god hund til folk der

Du må aldrig sammenligne en Yorkshire og en Papillon! Og hvis du med
"hund med stort H" mener stædig og hidsig, som en terrier, er du gået
helt galt i byen!

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 06-08-01 19:58

Hej Michael og familie

Det er under 1 år siden vi stod i samme situation som jer, hvilken hund
skulle vi vælge. Vi læste også den ene bog efter den anden, idet vi heller
andrig havde haft hund før.
Jeg var også totalt solgt for en Beagle, og især fordi jeg passede en hver
eftermiddag da jeg var mellem 13-17 år. Jeg havde hørt fra andre, og også
set det selv, en Beagle er ikke god til at være alene. Selvfølgelig er det
ikke alle, men de skal helst være mere end en.

Valget blev altså ikke en Beagle. Vi valgte en Dansk/Svensk gårdhund,
hvilket vi aldrig har fortrudt. Nogen siger, at en D/S gårdhund ikke er en
god begynder hund, men det synes jeg den er. Den er ikke større end en
Beagle, den er ligeså rar/dejlig, den gør ikke uafbrudt ( kun hvis der går
nogen forbi ens dør ), den er nem at ha' med rundt omkring i forhold til en
stor hund. helt igennem en dejlig hund.

Held og lykke med jeres valg

Mange hilsner fra

Bolette

Fra : BJARKE ANDERSEN

Dato : 06-08-01 20:56

haha der er godt nok mange meninger husk at pudler gør meget !!!men
golden retriver er en dejlig hund men kræver da lige så meget opdragelse som
andre hunde for at blive en god hund !!

Fra : BJARKE ANDERSEN

Dato : 06-08-01 20:53

eller mange af de tidligere kamphunde elsker mennesker og især børn og gør
ALT for at behage deres ejer !!selvfølgelig er der forskel i personlighed
hos hunde men de forskellige bull terrier-racer elsker at tilfredsstille
deres ejer dog skal man huske at som voksne kan meget få af dem med andre
hunde af deres eget køn!!så det kræver selvfølgelig at man holder dem i snor
!!men der er iværtilfald mange andre muligheder end hyrdehunde !

Punish the deed, not the breed..........

Fra : Camilla Larsen

Dato : 07-08-01 08:16

Og det er netop det med personligheden hos kamphunde som voksen der gør at
jeg ikke vil anbefale disse racer til nybegyndere, og især ikke dem med
børn. Det kan gå galt under en gåtur, for hvor mange kræfter og kontrol har
et barn mon til sådan en hund når situationen endelig opstår??? Jeg vil ikke
engang gætte!

Camilla

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 07-08-01 21:27

ja det kan du måske have ret i ! det kommer jo så an på om børnene skal gå
med hunden og om man bor på landet o.s.v. men de elsker iværtfald børn